Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința „Sisteme suport pentru asistarea deciziei”

La Universitatea AGORA

Conferința „Sisteme suport pentru asistarea deciziei”

Luni, a avut loc la Universitatea AGORA Conferința cu tema “Sisteme suport pentru asistarea deciziei”, susținută de către domnul academician FLORIN FILIP – vicepreședintele Academiei Române.
La eveniment, au participat cadre didactice universitare și din mediul liceal, studenți ai Universității AGORA, precum și reprezentanți ai mediului de afaceri.

Studenții Universității AGORA, în special cei înscriși în cadrul specializării Informatica economică, au posibilitatea de a aborda pe larg acest subiect în cadrul cursului cu același titlu, susținut de domnul academician.
Menționăm faptul ca domnul academician Florin Filip se află într-o strânsă colaborare cu membrii comunității academice a Universității AGORA. În acest sens, domnul academician este președinte de onoare la conferințele internaționale de calculatoare, comunicații și control, ICCCC 2006 și ICCCC 2008, organizate de Universitatea AGORA, în colaborare cu IEEE – Romania Section (http://www.iccc.univagora.ro); fondator și editor-șef al revistei internaționale cu titlul „International Journal of Computers, Communications and Control”, publicată de Editura Universității AGORA (Managing editor: Mișu-Jan Manolescu, Editor executiv: Ioan Dzitac, detalii la. http://www.journal.univagora.ro); profesor asociat, titular al cursului de “Sisteme pentru asistarea deciziei” la specializarea Informatica economică, anul IV.
Academicianul Florin Filip a devenit membru corespondent al Academiei Române la vârsta de doar 44 de ani (în 1991), iar la 52 de ani (în 1999) a intrat în «clanul nemuritorilor», devenit membru titular al Academiei Române.
În anul 2000, domnul academician Filip a fost ales vicepreședinte al Academiei Române, fiind reales în această funcție în 2002 și 2006.
Din 1990, este cercetător principal I la Institutul de Cercetări în Informatică, iar din 1998, a obținut și titlul de profesor universitar. Din 1993, a condus doctorate la Universitatea Politehnică din București, iar din 2000, este conducător de doctorat în domeniul „Știința calculatoarelor” la Academia Română.
A publicat peste zece cărți, sute de articole științifice și a condus zeci de proiecte de cercetare științifică.
A colaborat ca profesor asociat la cursuri de licență și masterat cu mai multe universități din țară; a colaborat ca profesor asociat cu următoarele instituții de învățământ superior: Universitatea "Valahia", Universitatea Politehnică București, Universitatea Hyperion București, Universitatea "Lucian Blaga" Sibiu, Universitatea din București, ASE București și Universitatea AGORA din Oradea. (Delia C.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:15:39 Ora de vară a Europei de Est