Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

De două ori, pe cea mai înaltă treaptă a podiumului

Elevii clasei a II-a A de la Școala nr. 16 din Oradea

De două ori, pe cea mai înaltă treaptă a podiumului

În cadrul proiectului educațional național „Kalokagathia”, Școala nr.16 din Oradea se numără printre școlile gimnaziale fruntașe datorită echipajelor claselor I și a II-a care participă cu succes la acest proiect, alături de zece echipaje din tot atâtea unități pilot din învățământul preșcolar și încă zece școli gimnaziale. Echipajul clasei a II-a A (înv. Veturia Nica) s-a situat de două ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de premiere.

În 2 noiembrie 2006, a fost lansat și la Oradea proiectul educațional național „Kalokagathia”, după ce fusese implementat, în mai-iunie, în șapte județe resursă și municipiul București. La primele două activități ale proiectului, desfășurate în decembrie 2006 și ianuarie 2007, respectiv, la Festivalul „Armonie și mișcare”, și la activitatea intitulată „Să creștem frumoși și sănătoși”, clasa învățătoarei Veturia Nica a participat cu formația de majorete, alcătuită din: Andreea Bălălai, Denisa Corb, Florela Coșuțiu, Flavia Crainic, Rebeca Jureschi, Natalia Marinău, Ștefania Panc, Marina Pirtea, Iulia Pop, Andreea Pontoș, Oana Sîncelean și Cristina Trifa. Cea de-a treia activitate, un concurs de orientare turistică, intitulat „Învățăm să ne orientăm”, s-a derulat în 23 mai, în pădurea de la Băile Felix, unde echipajul Școlii nr.16,  format din Ștefania Panc și Cristian Ciolpan, din clasa a II-a, Kis Vanesa și Diana Fodor, din clasa I (inst. Otilia Luca), s-a clasat pe primul loc. La activitatea finală, desfășurată în această lună la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul”,  de la nivelul clasei a II-a A, au participat două echipaje. Primul, format din: Oana Sîncelean, Florela Coșuțiu, Marina Pirtea, Rebeca Jureschi, Vlad Marcu, Sergiu Popa, Cristian Ciolpan, Andrei Puticiu, Iulia Pop Andreea Băbălai, Ștefania Panc și Andreea Pontoș, a prezentat un complex de exerciții de dezvoltare fizică generală, impresionând prin complexitate, corectitudinea  execuției și grație. La parcursul aplicativ, sextetul (Cristian Ciolpan, Vlad Marcu, Sergiu Popa, Ștefania Panc, Rebeca Jureschi și Andreea Pontoș) s-a situat pe primul loc.
În afara proiectului, elevii învățătoarei Veturia Nica au putut fi întâlniți la nenumărate manifestări extracurriculare și de voluntariat, precum: serbările de 1 Decembrie, și de Crăciun, spectacolul festiv dat, tot de Crăciun, copiilor internați la Spitalul de Copii; „Un  mărțișor și pentru voi” – o activitate desfășurată tot la Spitalul de Copii, prilej cu care elevii clasei a II-a A au dăruit mărțișoare și jucării copiilor bolnavi internați; participare la serbarea școlii, de 1 Iunie; și nu în ultimul rând participare, cu trupa de majorete, la festivitatea de deschidere a Orășelului copiilor, la 1Iunie. Imaginea și palmaresul clasei  nu ar fi complete dacă nu am aminti și participările la concursurile școlare „Stil de viață sănătos” (cu patru desene), „Terra – planeta mea frumoasă” (cu cinci desene); „Cangurul” și concursul de limbă română, unde 18 elevi au obținut calificative „foarte bine” și „excelent”, precum și participarea cu bune rezultate la crosul „Cupa 1 Iunie”, unde patru elevi au obținut rezultate meritorii: Andreea Pontoș și Vlad Marcu – loc. V, Cristian Ciolpan – loc. IV, iar Ștefania Panc – locul II.
Cam aceasta este, în linii mari, clasa a II-a A a învățătoarei Veturia Nica, la sfârșitul anului școlar, 2006/2007, cu copii buni la toate. Calitățile lor de mari artiști aveau să le evidențieze și la ultima repriză distractivă a anului școlar, ținută în sala de clasă, în prezența membrilor comitetului de părinți, o reuniune de „familie”, cu dulciuri, băuturi răcoritoare și muzică. (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (De două ori,  pe cea mai înaltă treaptă a podiumului).

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 02:30:36 Ora de vară a Europei de Est