Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Certificatele au fost înmânate chiar de directorul general al ECDL România

Miercuri, la C.N. „M. Eminescu”, au fost înmânate 89 de certificate ECDL

Certificatele au fost înmânate chiar de directorul general al ECDL România

Miercuri, 17 martie 2010, în sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea au fost înmânate 89 de certificate ECDL, fericiții posesori ai „permisului de conducere a calculatorului” având onoarea de a primi certificatul chiar din mâna directorului general al ECDL România, dna Ana Dulu.

Importanța dezvoltării competențelor digitale la elevi a devenit una din preocupările sistemului de învățământ din România. În acest sens, în „Strategia Educație și Cercetare pentru Societatea Cunoașterii” se precizează: „Utilizarea calculatorului a devenit o condiție esențială pentru munca și viața oricărui adult. Ca atare, achiziția competențelor de bază în utilizarea calculatorului (de nivel ECDL-Start: „Noțiuni de bază despre tehnologia informației”, „Utilizarea computerului și organizarea fișierelor”, „Editare de text”, „Informație și comunicare”) la finalul învățământului obligatoriu devine o necesitate. Dobândirea competențelor de nivel ECDL-Complet până la finalul liceului, indiferent de tipul acestuia, maximizează șansele absolvenților pe piața muncii și capacitatea lor de a valorifica maximal oportunitățile ulterioare de învățare.”
Þinând cont de această nouă realitate,  Colegiul Național „Mihai Eminescu” a obținut acreditarea de Centru de Testare Autorizat ECDL încă din anul 2003, fiind primul liceu care a obținut această acreditare din județul Bihor. Prin eforturile profesorilor din Catedra de Informatică, un număr de 750 de elevi au obținut certificarea ECDL, fapt care situează Colegiul Național „Mihai Eminescu” printre cele mai importante centre ECDL din țară, după cum a ținut să sublinieze dl prof. Iosif Eilender – directorul prestigiosului colegiu orădean, în deschiderea manifestării. 
„Ați investit în voi!”
„Ați făcut un lucru deosebit. Voi sunteți deosebiți! Sunteți excepționali... într-un colegiu excepțional! Aveți o imaginație excepțională cu idei foarte bune! Ați investit în voi! Felicitări! Sper că ne putem baza și în continuare pe colaborarea Dumneavoastră”.
Sunt aprecierile făcute de directorul general al ECDL România, dna Ana Dulu, la adresa eminescienilor orădeni, la începutul intervenției sale. În continuare, directorul general s-a referit, pe scurt, la evoluția ECDL România în cei șapte ani de existență, subliniind oferta generoasă de certificări și făcând trimiteri și la proiectele educaționale derulate...
Scurt și la obiect, dl Cristian Vereș, supervizor local ECDL, a punctat regulile de obținere a certificatului, înainte, dar mai cu seamă după certificare.
A urmat momentul adevărului și a revelației, răsplata muncii și a investiției făcute, înmânarea certificatelor ECDL, certificate care îi scutesc pe cei aflați în prag de absolvire de susținerea probei de competențe digitale la bacalaureat.
Cele 89 de certificate au fost înmânate chiar de directorul general al ECDL România, dna Ana Dulu. Unii au obținut chiar două certificate.
La final, de pe scenă, de la înălțime..., absolvenții ultimei serii, profesori și elevi, și-au exprimat părerea în legătură cu investiția făcută. Unii au dorit să-și demonstreze sieși că pot să obțină o asemenea certificare, dar nu de dragul obținerii unei diplome, a unui permis sau certificat, ci fiind convinși de faptul că toate cunoștințele însușite îi vor folosi în viață și în carieră. Unii se bucură văzând că, în final, certificatul îi scutește de susținerea unei probe la bacalaureat. Cei mai mulți sunt conștienți că acest certificat le va valoriza CV-ul, deschizându-le „o portiță în plus!” (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Certificatele au fost înmânate chiar de directorul general al  ECDL România.

Trimite email
miercuri, 17 aprilie 2024, 01:15:57 Ora de vară a Europei de Est