Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Șapte școli orădene au sărbătorit împreună Francofonia

Timp de trei zile, la „Gojdu”

Șapte școli orădene au sărbătorit împreună Francofonia

Prof. Livia Mircea și Gergely Eniko (profesori de limba franceză la C.N. „Emanuil Gojdu” din Oradea) au lansat proiectul „Săptămâna francofoniei”, invitând colegii de specialitate din licee și școli gimnaziale să sărbătorească împreună Francofonia, la împlinirea celor 40 de ani de existență a Organizației Internaționale a Francofoniei.

Sub culorile drapelului gojdist s-au adunat elevi și profesori din șase școli orădene (Școala cu clasele I-VIII nr. 16 - prof. Smaranda Burcă și Nora Griga; Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” – prof. Steluța Carp, Colegiul Tehnic „Transilvania” - prof. Anamaria Hodorog; Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” – prof. Ecaterina Moga; Colegiul Economic „Partenie Cosma” – prof. Adela Rus; Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” – prof. Loredana Vereș).
Forumul „Innover en francais”
Vineri (19 martie 2010), 450 de profesori de limba franceză din întreaga țară au participat la Forumul profesorilor de limba franceză, intitulat „Innover en francais”, desfășurat la București, reuniune la care a onorat însuși ambasadorul Franței la București, Henri Paul. Din Oradea au participat coordonatorii proiectului „Săptămâna francofoniei” – prof. Livia Mircea și Gergely Eniko, cărora li s-a alăturat prof. Anamaria Hodorog.
 Luni, (22 martie), partenerii de proiect au vernisat expoziția cu  lucrări, pe cele două teme:  „Francofonia și simbolurile ei” și „SOS copiii din Haiti!” Marți și miercuri, în amfiteatrul gojdist și în sala festivă, s-au desfășurat concursuri și momente artistice cu participarea echipajelor și artiștilor celor șapte școli partenere. La concursul de miercuri, fiecare echipaj a reprezentat câte o țară francofonă ...
Atmosfera și conlucrarea au evidențiat buna organizare a evenimentului, spiritul de echipă, angajarea și implicarea tuturor, elevi și profesori, iar rezultatele au fost pe măsură. Gazdele au apreciat și au răsplătit efortul și talentul tuturor participanților cu diplome.
Concurs de cultură francofonă
gimnaziu
Cel mai bun grup vocal – Larisa Dăngeanu, Anca Mariș, Loredana Mocanu și Iulia Tohotan, C. N. „E. Gojdu” (prof. Gergely Eniko)
Cei mai buni comedianți – Mihai Duma și Alexandru Popa, C.N. „E. Gojdu” (prof. Gergely E.)
Cea mai bună voce feminină – Jessie Baneș, C.N. „E Gojdu” (prof. Gergely E.)
Cea mai bună costumație – Beata Bala, Alexandru Bochiș, Cosmin Floruț, Alexandra Fodor, Mădălina Fodor și George Popa, Șc. „Alexandru Roman” Oradea (prof. Ecaterina Moga)
Cel mai bun actor – Alexandru Bochiș Șc. „Alex. Roman” (prof. Ecaterina M.)
Cea mai bună pronunție – Ariana Pantea, Șc. nr. 16 Oradea (prof. Smaranda Burcă și Nora Griga)
Cel mai bun interpret vocal – Ricardo Balint, Șc. nr. 16 Oradea (prof. Smaranda B., Nora G.)
Cel mai bun moment artistic – trupa de dans S.O.S. Haiti, Șc. „Octavian Goga” Oradea (prof. Mirela Floruț)
Cea mai bună recitare – Ștefan Rus, Șc. „Octavian Goga” Oradea (prof. Steluța Carp)
Concurs de desene și colaje
S-au acordat cinci diplome:
Loreta Andrica și Larisa Dăngeanu (C. N. „E. Gojdu”)
Lavinia Martin (Șc. nr. 16 Oradea)
David Mocan (C. N. „E. Gojdu”)
George Bogdan Popa (Șc. „Alex. Roman” Oradea)
Teodora Talhoș (C. N. „E. Gojdu”)
Concurs de cultură francofonă
liceu
Cea mai complexă prezentare – Szucs Adriana, C. N. „E Gojdu” (prof. Livia Mircea)
Prezență scenică – Teodora Sabău și Aliona Stefciuc, C. N. „E. Gojdu” (prof. Livia M.)
Cea mai degajată prezentare – Vladimir Griga, C. N. „E. Gojdu” (prof. Livia M.)
Cea mai fluentă prezentare – Alina Todoca, C. N. „E. Gojdu” (prof. Livia M.)
Adaptare vestimentară la tematica zilei – Aida Bălăceanu, Ligia Călinescu și Renata Tolvai, C.N. „E. Gojdu” (prof. Gergely Eniko)
Cea mai interesantă tematică abordată în prezentare – Andreea Leș, C. N. „E. Gojdu” (prof. Gergely E.)
Cea mai cursivă prezentare – Adina Șandor, C.E. „Partenie Cosma” (prof. Adela Rus)
Sensibilitate artistică – Lavinia Drigici, C.E. „P. Cosma” (prof. Adela R.)
Originalitate artistică – Beniamin Blidar și Daniel Bărbos, C. T. „Transilvania” (prof. Anamaria Hodorog)
Complexitatea prezentării faunei canadiene – Daniel Bărbos și Delia Pop, C. T. „Transilvania” (prof. Anamaria H.)
Cea mai originală prezentare – Bianca Mierluț și Larisa Pașca, Lic. T. „Aurel Lazăr” (prof. Loredana Vereș)
Cea mai amuzantă abordare – Bianca Mierluț, Eduard Mitra, Larisa Pașca și Alexandra Popa, Lic. T. „A. Lazăr (prof. Loredana V.)
Concurs de desene și colaje
S-au acordat 17 diplome :
Baboș Corina, Barbu Mirela, Tăședan Claudia – C. N. „Emanuil Gojdu”
Bandula Ramona, Broinaș Oana - C. N. „Emanuil Gojdu”
Bila Samuel, Gavriș Teofil - C. N. „Emanuil Gojdu”
Bolojan Bogdan, Chereji Sebastian – C. E. „Partenie Cosma”
Cocoșilă Andreea, Mihiș Adela, Stănescu Roxana, Știrbe Cristian - C. N. „Emanuil Gojdu”
Dardai Bogdan, Pauer Carol - C. N. „Emanuil Gojdu”
Dumitrache Andreea, Piscoi Lidia, Tamaș Larisa - C. N. „Emanuil Gojdu”
Heredea Amalia, Toie Patricia – C. N. „Emanuil Gojdu”
Tabără Alexandra, Vaida Renata – C. E. „Partenie Cosma”
Căvășdan Claudia – C. N. „Emanuil Gojdu”
Crișan Raluca – C. N. „Emanuil Gojdu”
Fașie Iolanda – C. T. „Transilvania”
Ilieș Daniela – C. T. „Transilvania”
Madar Raluca – C. N. „Emanuil Gojdu”
Porumb Darius – C. N. „Emanuil Gojdu”
Sime Traian – C. N. „Emanuil Gojdu”
Sztejanko Cristina – C. N. „Emanuil Gojdu”.
La finalul, dna prof. Livia Mircea se declară mulțumită de reușita manifestărilor, ține să mulțumească colegilor și partenerilor pentru implicare, felicită toate echipajele participante și artiștii pentru prestația de calitate și îi așteaptă cu drag și la anul, la Zilele francofoniei... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze,accesați Galeria foto: Șapte școli orădene au sărbătorit împreună Francofonia.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 11:52:02 Ora standard a Europei de Est