Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reuniunea de proiect de la Caldas da Rainha, Portugalia

Din nou, ambasadori ai României

Reuniunea de proiect de la Caldas da Rainha, Portugalia

O nouă reuniune a proiectului multilateral Comenius „We are so different but still we are the same” s-a desfășurat la Caldas da Rainha, Portugalia, la școala gazdă - Escola Secundaria Rafael Bordalo Pinheiro, în perioada 5-10 mai 2010.

Am fost întâmpinați cu multă căldură de elevii și profesorii școlii partenere, iar aceștia ne-au demonstrat încă o dată ca sunt prietenii noștri.
 La această nouă reuniune de proiect, au participat atât cadre didactice, cât și elevi de la toate cele 10 școli partenere, din opt țări europene. De la școala noastră (Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea – n.n.), au participat trei cadre didactice și patru elevi. Reuniunea de proiect a fost o reușită! Elevii au fost cazați în familii, având ocazia să cunoască viața cotidiană a acestora, cu obiceiuri, activități familiale, religie, relații de familie, mâncare tradițională și nu în ultimul rând ospitalitatea gazdelor. Elevii din școlile partenere s-au împrietenit, au schimbat impresii și au participat împreună la activitățile proiectului.
Programul întâlnirii a constat din prezentarea video „O zi din viața școlii”, prezentarea unei idei de predare a unei lecții, la alegere din următoarele obiecte de studiu: limba engleză, geografie sau artă. De asemenea, în cadrul reuniunii, s-au prezentat propunerile fiecărei școli participante pentru alegerea cântecului proiectului (prin votul fiecărui coordonator de proiect din fiecare școală).
 Profesorii participanți au ținut lecții de 45 de minute de limbă maternă, cu câte o clasă de elevi portughezi.
Așa am descoperit că avem puncte comune în preocupările noastre pentru promovarea în școală și comunitate a muzicii tradiționale, a dansurilor și costumelor populare. Elevii au pregătit câte un dans tradițional specific fiecărei țări pe care l-au prezentat îmbrăcați în costume populare. De asemenea, elevii au participat la următoarele workshopuri: politica educației, bucătăria portugheză, dansuri, reportaj, foto...
Întâlnire cu primarul din Caldas da Rainha
Activitățile proiectului au fost deosebit de interesante și au constat și în: vizitarea școlii (care în urma modernizării este la standarde europene ridicate), activități cultural-artistice foarte bine pregătite care au reflectat cultura și tradițiile zonei, întâlniri cu autoritățile locale (primarul din Caldas da Rainha), vizite tematice la obiectivele de referință și de cultură din Lisabona și din partea de vest a Portugaliei.
 Partenerii din proiect au oferit prin reciprocitate produse realizate de elevi în școlile lor, CD-uri cu prezentări ale ideii/metodei de predare a unei lecții, muzică tradițională și frumoase cadouri cu simbolurile tradiționale ale regiunilor și țărilor de proveniență.
Gazdele noastre (profesori, autorități locale, părinți și elevi) ne-au lăsat o impresie deosebit de plăcută: au fost prietenoși, mereu atenți la nevoile noastre, dornici să ne transmită din tradițiile și preocupările lor.
 Elevii și profesorii participanți la această nouă întâlnire de proiect au rămas cu o impresie deosebit de frumoasă despre școala parteneră și orașul Caldas da Rainha.
Proiectul este finanțat de Comisia Europeană prin programul „Învățare pe tot parcursul vieții”, programul sectorial Comenius „Parteneriate multilaterale  Comenius” și cu sprijinul Agenției naționale pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale, așa după cum aveam să aflăm de la prof. Mihaela Popovici, directorul adjunct al Gr. Șc. „Ioan Bococi” din Oradea, coordonator de proiect. (P. M.)

Trimite email
luni, 20 mai 2024, 12:30:39 Ora de vară a Europei de Est