Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Însemnări din Portugalia

În cadrul programului de mobilitate ERASMUS

Însemnări din Portugalia

Sunt Mădălina Suciu, studentă la Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității din Oradea, specializarea Economie și afaceri internaționale și în anul universitar 2009-2010, m-am numărat printre studenții care au beneficiat de programul de mobilitate ERASMUS.

Facultatea de Științe Economice a reușit de-a lungul anilor să dezvolte parteneriate de succes cu numeroase universități de pe continentul european. Bineînțeles acest lucru nu ar fi fost posibil fără atenta implicare a dnei decan Anca Dodescu și a dnei Adriana Giurgiu, coordonatorul Biroului de relații internaționale din cadrul facultății.
Destinația mea a fost Portugalia, mai exact Coimbra, celebrul oraș universitar  de pe malul râului Mondego, oraș situat la jumătatea distanței dintre Porto și Lisabona și la aproximativ 40 de km de Oceanul Atlantic.
Orașul Coimbra este cunoscut, atât în țară, cât și peste hotare, ca unul dintre cele mai importante  centre universitare, cu tradiții unice și o atmosferă  studențească autentică. Numărul studenților străini a ajuns pe parcursul acestui an la aproximativ 1.500; printre aceștia se numără și câțiva studenți din România, care prin prezența lor încearcă să promoveze o mai bună imagine țării noastre.
Când eram întrebată de unde sunt și le spuneam România, cei din jurul meu rosteau invariabil: Hagi, Nadia Comăneci sau Dracula, fapt care îmi dădea încredere și îmi servea ca punct de plecare în primele mele conversații în limba portugheză. Ce i-a surprins foarte mult, atât pe profesori, cât și pe colegii mei, a fost ușurința și rapiditatea cu care am reușit să învăț portugheza.
Din variate motive, pe care nu le mai amintesc acum, România nu are o imagine tocmai bună în Portugalia, de aceea, prin prezența și comportamentul meu, am încercat să schimb, oarecum, această percepție negativă.
Prin intermediul unui interviu pe care  l-am dat  ziarului “A Cabra”, publicație   a Universității din Coimbra, am încercat, prin modestele mele puteri, să promovez imaginea Universității din Oradea aici, în Portugalia. Le-am vorbit portughezilor despre  prestigiul pe care a reușit să și-l câștige, într-un timp relativ scurt,  tânăra Facultate de Științe Economice din Oradea. Le-am spus că ceea ce facem noi la Oradea rivalizează cu ceea ce se face în oricare din facultățile de tradiție din Europa, dar am fost nevoită să recunosc că în ceea ce privește tradițiile studențești, stăm mai modest. Și ca să vedeți că  nu spun neadevăruri, voi reveni cu un articol în care vă voi prezenta minunatele tradiții studențești din Coimbra.
Pentru mine, viața de student Erasmus a fost unică, iar experiențele de aici  le consider valoroase lecții de viață. Am învățat să comunic cu ușurință cu persoane din diferite colțuri ale lumii, am învățat să mă adaptez unei noi culturi, dar mai presus de toate, am înțeles că indiferent unde ajungem, nu trebuie să uităm niciodată de unde am plecat, că trebuie să fim mândri de originea noastră și că trebuie să ne facem cunoscuți prin fapte demne, doar așa putem câștiga respectul și admirația celor din jurul nostru.
Felicitări, Mădălina! (Ovi Dan)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 16:51:52 Ora de vară a Europei de Est