Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Academicianul Răzvan Theodorescu a susținut, miercuri, o conferință în Aula Magna

Un oaspete de seamă al Universității din Oradea

Academicianul Răzvan Theodorescu a susținut, miercuri, o conferință în Aula Magna

Rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, a fost onorat și încântat să-l aibă ca oaspete și să-l prezinte, miercuri, 23 iunie 2010, în Aula Magna, pe distinsul academician Răzvan Theodorescu.

Reputatul istoric al culturii (istoric de artă român, profesor universitar, membru titular al Academiei Române) a conferențiat pe tema „Cele două Europe ale Evului Mediu: interferențe spirituale”, conferința fiind organizată de Universitatea Oradea, Facultatea de Istorie-Geografie și Relații Internaționale și Muzeul Þării Crișurilor.
Rectorul Universității, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, s-a arătat încântat de a avea un asemenea oaspete de seamă, care, așa după cum a afirmat la microfon, i-a marcat destinul profesional...
Domnul rector a încadrat evenimentul în suita manifestărilor organizate de cele 18 facultăți ale Universității orădene pentru marcarea și aniversarea celor 230 de ani de învățământ superior în Oradea, și a ținut să sublinieze faptul că 1998, eminentului academician i s-a conferit înaltul titlu de Doctor Honoris Causa al  Universității din Oradea.    
În prezentarea istoricului și academicianului Răzvan Theodorescu, dl Aurel Chiriac, directorul Muzeului Þării Crișurilor, a vorbit despre personalitatea și opera înaltului oaspete, oprindu-se, în principal, la două din cărțile scrise de fostul ministru al Culturii și președinte al Radioteleviziunii Române, la Bizanțul, Balcanii și Occidentul la începuturile culturii medievale românești (secolele X-XIV) și Un mileniu de artă la gurile Dunării (400-1400), dar a amintit și alte titluri. Prezentând, în esență, dimensiunea de profesionalism al academicianului, vorbitorul a punctat trei dintre coordonate: preocupările, valoarea și premiile obținute...
„Pseudoglobalizarea europeană este un nonsens”
Academicianul și-a început conferința salutând orădenii și arătând că revine cu plăcere în cetatea de vest a României și universitară, iar titlul conferit atunci l-a onorat.
Dezvoltând subiectul celor două Europe la Oslo, „în contextul în care vorbim de o Europă unită, Rusia trebuie să facă parte din Europa. La UNESCO, am vorbit în 1990 că Europa nu poate fi o cazarmă, ci un spațiu în care fiecare entitate națională să se dezvolte liber, iar pseudoglobalizarea europeană este un nonsens”.
Pe baza imaginilor pregătite de directorul Aurel Chiriac și prezentate în power point, academicianul a conferențiat despre cele două Europe, dar nu a scăpat ocazia de a ne încadra și pe noi, orădenii, bihorenii, Câmpia de Vest, în context, măgulindu-ne, adesea, și considerându-ne norocoși pentru faptul că ne aflăm la granița dintre cele două lumi (Europe), de Răsărit și Apus, fiind „un muzeu imaginar al istoriei noastre, dar și al Europei”. Abordând lumea europeană de răsărit și de apus, în strânsă legătură cu teologia, vorbitorul a demarcat cele două viziuni: optimismul răsăritean și pesimismul apusean; faptul că omul păcătos trebuie să muncească, să muncească, să muncească și să câștige ca să placă lui Dumnezeu (așa s-a născut bogăția Occidentului), în Răsărit, vorbim de o altă societate, deosebită, în care omul este rupt din dumnezeire. Noi am intrat cum am intrat în Europa și așa vom rămâne: cei mai bogați dintre săracii Europei”. Timp de o oră, maestrul ne-a plimbat de la Răsărit la Apus, oferindu-ne informații inedite, făcând trimiteri fine la lumea politicienilor (cu o cultură precară), dar și la cel mai mare papă (Papa Ioan Paul al doilea, pentru care Răsăritul însemna o sursă inepuizabilă de învățătură de care a profitat apusul care se forma sub semnul marelui monahism medieval). Apropo de imaginile care se derulau pe ecran, academicianul a ținut să sublinieze faptul că imaginile vorbesc de la sine, iar „clădirile nu pot să mintă” – citând un englez. Am revăzut Catedrala Sf. Sophia cu scânteietoarea-i cupolă, parcă adusă din ceruri... Cu șarmu-i caracteristic, istoricul a lansat și câte o săgeată în direcțiile cele mai neașteptate, făcând trimiteri și aluzii... de genul deosebirilor dintre un academician și Monica Columbeanu; s-a făcut vorbire despre salvarea de valul islamului prin unirea bisericilor, despre marea masă bizantină care refuză unirea cu Apusul (prilej cu care oratorul punctează cu șarm... „mai bine o trestie decât un brad”); tot legat de unirea bisericilor, revenind cu problemele „acasă”, în patrie, fostul ministru al Culturii (în 2000-2004) a reușit pentru prima oară după Revoluție, o întâlnire la vârf a ierarhilor bisericilor ortodoxă și greco-catolică din România, la București, dar fără a obține rezultatele scontate („Nu am reușit mare lucru, doar atât... să-i potolesc”).
După o oră de conferință plăcută, au pornit întrebările și dialogul, în care studenții și profesorii (între care Adrian Dume – președintele studenților din Senatul Universității și decanul Lia Pop) au lansat provocări și chiar au reușit, pe alocuri, „să-l aprindă” pe academician (cu întrebări „politice”). Ajuns într-un punct „nevralgic”, academicianul avea să ne povestească și despre întrevederile sale, în calitate de fost ministru al Culturii, cu omologi din diferite țări (chiar și islamice). Exprimându-și crezul că în viitor va intra în UE și o țară islamică, precum Turcia (care aparține culturii europene cu multe lucruri), omologul său turc i-ar fi răspuns că nu Turcia va intra în Uniunea Europeană, ci Uniunea Europeană va intra în Turcia...
O conferință cu un academician și istoric de talia domniei sale înseamnă o mană cerească, o binecuvântare, „o plăcută zăbavă”, pentru care mulțumim organizatorilor! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Academicianul Răzvan Theodorescu a susținut, miercuri, o conferință în Aula Magna.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 15:33:59 Ora de vară a Europei de Est