Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O audiență nesperată, un succes de neimaginat!

„Re-creația de vară” la „Avram Iancu”

O audiență nesperată, un succes de neimaginat!

Dascăli inimoși de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea au desfășurat, în regim de voluntariat, în perioada 14 iunie -16 iulie 2010, la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea o lună specială de vacanță, în cadrul proiectului „Re-creația de vară”, proiect finanțat de Primăria Oradea.

Așa după cum am mai scris, acest tip de școală de vară pentru copii este o premieră absolută în învățământul bihorean, dar și o reușită de neimaginat...
„Nu credeam să ne bucurăm de o asemenea audiență. Am estimat un grup de 75 de copii, dar am avut un număr dublu de participanți, copii de toate vârstele din școala noastră, dar și din alte școli: „Nicolae Bălcescu”, „Dimitrie Cantemir”, „Iosif Vulcan”, „Aurel Lazăr”, de la grădinițele nr. 55 și 27...”, ne-a declarat doamna profesor Gheorghina Bîrlădeanu – directorul școlii.  
Vineri – încheierea, la nivelul ultimelor ateliere
Vineri (16 iulie), sunetul muzicii avea să ne ademenească și să ne conducă pe coridorul unde fusese organizată impresionanta expoziție cu lucrări și imagini de la „Re-creația de vară”. La ora 9.30, în curte se pregătea scena, iar în două săli, o armată de copii și un grup de artiști erau încă la locul faptei. Unii își finalizau coifurile pentru petrecere, iar ceilalți repetau pentru spectacolul final. Directorul era printre copii, iar directorul adjunct instala stația de amplificare, verifica microfonul și CD-urile.
Cinci ateliere și peste 150 de copii
Așadar, în perioada 14 iunie -16 iulie, elevii școlii, dar nu numai, au putut să-și petreacă o lună de vacanță participând benevol și gratuit la atelierele preferate și la activitățile complementare: la atelierul de desen-pictură și colaj (sub îndrumarea prof. Monica Toader și Lakatos Gyongyke), atelierul de muzică „Cântecele verii” (condus de prof. Elena Bejușca și Mihaela Vidican), atelierul de artă japoneză (îndrumat de prof. Steliana Cîrciumaru, Felicia Goina, Monica Toader, Claudia Șpan și Nicoleta Trifan – de la Grădinița nr. 27), atelierul de teatru (condus de prof. Claudia Șpan și Aurelia Bora) și atelierul de informatică (sub îndrumarea prof. Cosmin Velimirovici – directorul adjunct al școlii). La organizarea activităților complementare: jocuri de mișcare și perspicacitate, de îndemânare și de practicare a unor jocuri și întreceri sportive, protagoniștii au fost tot profesori: Iulia Gavriș, Dana Andruța și Irina Tortorean.
Teatru, muzică, dans, diplome și înghețată
Dacă pe parcursul lunii, părinții au fost curioși să vadă ce fac copiii lor la școală, cu atât mai mult au dorit să fie părtași la petrecerea lor de final, așa încât și-au luat copiii în brațe sau în cărucioare și au venit în sala de atelier și în curte. Ei înșiși au fost o plăcută surpriză pentru dascăli și conducerea școlii, dar și o bucurie pentru odraslele lor, care le-au prezentat lucrările de la expoziție și momentele artistice de final.
Cu toții s-au distrat vizionând scenetele prezentate de micii actori - „Cornuletzul cu lapte” și „Extemporalul... buclucaș”... Conducătorii de ateliere i-au felicitat pentru activitate și lucrările realizate și i-au premiat cu diplome. După dans și cântece la microfon, dulciuri și poze, s-a lăsat cu torturi de înghețată... de fructe, frișcă și ciocolată, după gust și preferințe...
După un asemenea succes (de neimaginat), la anu’, doamna director intenționează să o facă și mai lată... și mai lungă! Nu petrecerea, ci „Re-creația de vară”, pe care intenționează să o desfășoare pe toată durata vacanței de vară, spre bucuria copiilor și părinților! (Ovidiu DAN)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 20:03:12 Ora de vară a Europei de Est