Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Admiterea la Universitatea din Oradea

Unii cu probele, alții cu rezultatele

Admiterea la Universitatea din Oradea

Joi dimineața (26 iulie), în fața Facultății de Medicină și Farmacie Oradea, candidații de la specializările Medicină, Medicină dentară, Balneo-fiziokinetoterapie și recuperare, Asistență medicală generală, Laborator clinic, Radiologie și imagistică,Tehnică dentară, Farmacie și Asistență de farmacie așteptau să intre la proba concursului de admitere. Joi și vineri au susținut probele și candidații de la Facultatea de Arhitectură și Construcții, domeniul și specializarea arhitectură, timp în care candidați de la alte facultăți erau cu ochii pe listele cu rezultate (afișate joi, miercuri, ba chiar și marți, 24 iulie).

Așadar, candidații de la șase facultăți ale Universității din Oradea au avut de susținut probe de admitere, în timp ce la celelalte 12 facultăți nu s-a dat examen. Probele au început luni, 23 iulie, la Facultatea de Teologie Ortodoxă, domeniul teologic, specializările: artă sacră, teologie ortodoxă didactică, teologie ortodoxă pastorală și teologie ortodoxă socială. Marți, 24 iulie, au fost planificate probe la două facultăți, Facultatea de Arte Vizuale, domeniile arte plastice, decorative și design, specializările: arte decorative, arte plastice (pictură), arte plastice (sculptură), conservare și restaurare, design, istoria și teoria artei, pedagogia artelor plastice și decorative, precum și la Facultatea de Muzică, domeniul muzică, specializările interpretare muzicală, pedagogie muzicală, domeniul teatru, specializarea artele spectacolului (actorie). Miercuri, 25 iulie, a venit rândul sportivilor, candidații Facultății de Educație Fizică și Sport, domeniul educație fizică și sport, specializările educație fizică și sportivă, respectiv, kinetoterapie și motricitate specială, iar joi și vineri, după cum vă spuneam, au intrat în examen candidații de la Medicină și Farmacie, respectiv, Arhitectură și Construcții.
„Concurența a fost de la foarte mare la foarte mică”
5.750 de candidați înscriși pe 1.570 de locuri bugetate, și 5.117 locuri cu taxă, la cele 18 facultăți (60 de domenii și 112 specializări) ale Universității din Oradea.
„Concurența a fost de la foarte mare la foarte mică, după cum aflăm de la prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, președintele comisiei centrale de admitere. La Științe Economice au fost 9,1 candidați pe un loc, la Istorie-Geografie - 7,3, la Științe Juridice – 6,4, la Arhitectură și Construcții – 5,2, la Protecția Mediului  - 5, la Socio-Umane – 4, ca să vă dăm câteva exemple de concurență, în timp ce la Facultatea de Textile-Pielărie, nu s-au ocupat locurile decât în procent de 60 la sută, pe cele 34 de locuri bugetate concurând doar 21 de candidați. În general, la facultățile tehnice, concurența a fost slabă”.
Ca să vă faceți o părere vă dăm câteva cifre, credem, edificatoare: până în 23 iulie, la Științe Economice (la cursuri de zi) erau înscriși 1.049 de candidați pe cele 115 locuri bugetate și 700 de locuri cu taxă; la Istorie-Geografie – 722 de candidați pe 99 de locuri bugetate și 424 de locuri cu taxă; la Arhitectură și Construcții – 410 (până în 23 iulie, și încă 50 după aceea), pe 79 de locuri bugetate și 105 locuri cu taxă; la Științe Socio-Umane (inclusiv FR) – 502 candidați pe 125 de locuri bugetate și 275 de locuri cu taxă; la Medicină și Farmacie – 304 candidați (până în 23 iulie, și încă 50 după aceea) pe 196 de locuri bugetate și 505 locuri cu taxă; la Științe - 104 candidați pe 114 locuri bugetate și 250 de locuri cu taxă; la Energetică – 54 de candidați pe 71 de locuri bugetate și 90 de locuri cu taxă.
Foarte important!
Întrucât mulți candidați s-au înscris la două sau mai multe facultăți, ba chiar și la alte universități din țară, în maximum 10 zile de la anunțarea rezultatelor, candidații admiși atât pe locuri bugetate, cât și pe cele cu taxă, au obligația să confirme locurile ocupate, în caz contrar le pot pierde!
Confirmarea se face prin achitarea taxei de înmatriculare (în valoare de 35 de RON, respectiv 350.000 de lei vechi, indiferent de facultate) și depunerea chitanței la secretariatul facultății; plata taxei de școlarizare, tranșa I (pentru candidații admiși pe locuri cu taxă) și depunerea chitanței la sediul facultății; depunerea cererii de înmatriculare la secretariatul facultății.
Și ca să nu faceți cale întoarsă, după ce ați mai și stat la coadă la casierie, să aveți asupra voastră, obligatoriu, cartea de identitate, pe baza căreia se vor completa datele personale (inclusiv CNP-ul).
Pentru a nu sta la cozi interminabile, nu amânați confirmarea până pe ultima sută de metri, adică până în cea de-a zecea zi de la anunțarea rezultatelor! Chiar dacă ați aflat, probabil, că anul acesta s-a dublat capacitatea de încasare a taxei de înmatriculare, în sensul că de-acum veți putea plăti la unul din cele zece puncte de încasare a taxei, față de cele cinci existente în 2006. Cele zece locuri de încasare a taxelor sunt plasate astfel: cinci în Pavilionul administrativ I (la casieria centrală, ca înainte), iar celelalte cinci, în Pavilionul F (Științe Economice, lângă Aula Magna). Orarul casieriilor este de luni până vineri (inclusiv) de la ora 8.00 la 16.00 (sau de la 8.00 la 14.00, în cazul în care temperatura de afară depășește 37 de grade Celsius), iar sâmbătă și duminică, de la ora 9.00 la 13.00.
Trebuie să mai spunem că în cazul în care un candidat a confirmat ocuparea unui loc cu taxă achitând prima tranșă a taxei de școlarizare, iar după refacerea listelor de admitere, candidatul a ajuns pe un loc bugetat, respectivului candidat i se va restitui suma aferentă primei tranșe a taxei de școlarizare.
Candidații declarați admiși, care doresc să obțină cazare în căminele studențești, trebuie să depună o cerere în acest sens  la secretariatul facultății, până la 1 august 2007.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Admiterea la Universitatea din Oradea).

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 17:40:17 Ora de vară a Europei de Est