Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Declarația de presă a ministrului Educației, Daniel Petru Funeriu

După ședința Guvernului din data de 28 iulie

Declarația de presă a ministrului Educației, Daniel Petru Funeriu

Bună ziua! Bine v-am găsit.
Guvernul a adoptat astăzi, două Hotărâri care privesc restructurările din Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. În particular, aceste restructurări privesc domeniul Tineretului și Sportului în care s-au luat două hotărâri.

Prima este aceea de a fuziona Direcțiile Județene de Sport și Direcțiile Județene de Tineret. Consecința acestei fuziuni este continuarea activității în parametrii normali - fără perturbarea activității. Din totalul de 1.920 de posturi, care se află astăzi în Direcțiile Județene de Sport și Tineret vor rămâne 1.350 de posturi. Astfel, se reduc 570 de posturi, dintre care astăzi sunt ocupate 224 și 346 sunt vacante. În același timp, economiile care se realizează prin această fuziune sunt reprezentate și de faptul că în anumite locuri se plătesc două chirii, o chirie pentru un sediu - Direcția Județeană de Sport și o altă chirie pentru Direcția Județeană de Tineret. Prin a doua Hotărâre de Guvern am decis reducerea aparatului administrativ în structura centrală a Autorității Naționale pentru Sport și Tineret și această reducere este de la 202 posturi - dintre care 195 erau ocupate - la 165 de posturi. 37 de posturi reduse, dintre care 30 ocupate și 7 vacante.
De asemenea, tot în același act normativ s-au mai redus o serie de posturi în tot ceea ce ține de casele de cultură ale studenților, cluburi și complexe sportive naționale. În total, vorbim de o reducere de 1.239 de posturi, dintre care 575 ocupate, 664 vacante, iar economiile care se fac prin această reducere a posturilor sunt de aproximativ de 9 milioane de lei până la sfârșitul acestui an și 27,5 milioane de lei anual. Pentru a trage linie, inițial au fost 4.765 de posturi, s-au redus 1.239 de posturi și astăzi avem 3.526 de posturi, deci o reducere de 25% a numărului de posturi.
Acest proces de restructurare va continua și în domeniul aparatului central în ceea ce privește partea de educație și cercetare. Aici sunt desigur o serie de acte normative care trebuie date într-o anumită succesiune: Hotărâri de Guvern, Ordin de ministru și veți obține informații pe măsură ce acestea sunt adoptate.
Reporter: Care sunt economiile făcute la buget prin aceste reduceri?
Daniel Petru Funeriu: Am spus cifrele. Deci, 9 milioane de lei până la sfârșitul anului și 27,5 milioane de lei anual se realizează per total, pentru cele 1.239 de posturi reduse.
Reporter: Cum comentați rezultatele de la concursul de titularizare?
Daniel Petru Funeriu: Aceasta este România. Aceasta este calitatea celor care sunt astăzi în poziția de a dori să devină profesori în România. Rezultatele sunt slabe. Pentru prima dată - zic eu - am avut un Bacalaureat corect, un examen sau o competiție de titularizare corectă. Vedem astăzi care sunt rezultatele. Am spus-o încă de la preluarea mandatului că avem nevoie de un nou cadru legislativ pentru tot ceea ce înseamnă formarea inițială și continuă a cadrelor didactice. Opoziția a ales să fie, încă o dată, frânarul României și să blocheze sistematic o nouă Lege a Educației, prin care să putem, în sfârșit, să așezăm educația pe un soclu solid. (Biroul de presă)

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 09:00:42 Ora de vară a Europei de Est