Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Comenius... made in Poland

The Happy S.C.I.E.N.C.E.

Comenius... made in Poland

Cea de-a treia reuniune din cadrul proiectului multilateral The Happy S.C.I.E.N.C.E. a avut loc în perioada 5- 12 septembrie 2010, în orașul Tarnowskie Gory din Polonia, proiectul fiind coordonat de Școala Instituto Comprensivo Centro Storico din Florența, Italia.

La acest meeting s-au reunit partenerii următoarele școli: Gimnazia s prepodavane na chuzhdi ezitsi din Plevna, Bulgaria, Zespol Szkolno – Przedszkolny nr. 1, Tarnowskie Gory, Polonia și Grădinița nr. 56 – “Lotus” din Oradea, România.
   Scopul celei de-a treia reuniuni a constat în cunoașterea particularităților sistemului de învățământ din Polonia, a contextului educațional și a culturii acestei țări, de asemenea dezbateri despre calitate în educație, despre activitățile derulate de către fiecare partener până în acest moment în cadrul proiectului și demararea următoarelor activități în condiții optime.
  Festivitatea de deschidere a avut loc la Școala de limbi străine Zespol Szkolno - Przedszkolny nr.1 din Tarnowskie Gory, unde directorul școlii împreună cu coordonatoarea de proiect, Danka Herman, au ținut discursul de bun venit, întâmpinându-ne cu căldură în școala lor printr-o scenetă frumos interpretată de despre cele patru țări partenere. În continuare, am vizitat sălile de clasă, luând contact cu activitățile pe care le desfășoară elevii prin participarea, pe rând, la audirea unor legende poloneze și la desfășurarea unui interesant workshop de artă. Am luat parte apoi, potrivit modulelor Creativity, Search, Instructions, Nature din proiect,  la activitățile susținute de copii, în special copiii de la grădiniță și de către cei din clasele primare, care ne-au confecționat diverse instrumente de cântat ingenioase și tot felul de produse artistice pe care ni le-au dăruit cu drag în cadrul unui microrecital care ne-a impresionat mult. Vizita la Școala de Arte (nivel gimnaziu) ne-a dezvăluit diverse aspecte despre arta și cultura țării și despre modul de predare în școală, culminând cu expozițiile realizate de către talentații elevi și cu prezentarea minimuzeului școlii. În continuare, am vizitat Liceul Zespol Szkol Salezjanskich, pentru a observa modul în care acesta funcționează. Toate aceste vizite au culminat cu participarea tuturor partenerilor la o activitate interesantă, în care fiecare țară a avut de pictat câte o pânză mare, cu tempera, reprezentativă pentru țara de proveniență, acțiune care a avut loc sâmbătă, și în care s-a distins prin originalitate echipa formată din cadrele didactice ale Grădiniței nr. 56 - “Lotus” din Oradea.
 Legat de modulele proiectului Search, Culture, Nature, Europe, Care, am luat contact cu tradițiile, cultura și obiceiurile polonezilor, în general, cu cele din regiunea Silezia în special. În altă ordine de idei, am vizitat diverse monumente istorice, vestigii ale trecutului, castele și muzee, catedrale și biserici. În cadrul excursiei de o zi în Cracovia, vechea capitală, am vizitat castelul și catedrala Wawo, biserica Sf. Maria care au fost impresionante, atât prin vechimea și măreția lor, cât și prin stilurile arhitecturale folosite în realizarea acestora. Am poposit și pe la Muzeul Jan III Sobieski și la vechea mină de argint de lângă Tarnowskie Gory, ocazie cu care am luat contact cu valorile trecutului istoric, cel care ne-a amintit de trectul istoric al țării noastre. În cadrul vizitei realizate la palatul din Koszecin, am luat parte la experiențe extraordinare: am participat la un workshop minunat de dans folcloric silezian, Slaska, unde am vizionat fragmente din spectacole și am învățat un dans silezian, care a fost uimitor prin melodiile castelane vechi folosite pentru ritmul pașilor și demnitatea cu care se dansează. Workshop-ul s-a finalizat printr-o prezentare a costumelor naționale poloneze și a instrumentelor muzicale vechi, ocazie cu care am jucat un vesel joc de rol. De asemenea, am vizitat galeria de artă Na Tinku, unde am participat cu toții atât la cina oficială, cât și la expoziția de desene și recitalul coordonatorului Massimo Presciutti. Totuși, seara a culminat cu recitalul susținut de echipa țării noastre, care a constat în trei meodii populare românești, cadou care a impresiunat atât țara gazdă, cât și pe celelalte echipe din proiect.
 În concluzie, atât trecutul impresionant, cât și condițiile actuale ale educației și culturii poloneze prezentate în acest meeting au făcut ca reuniunea la care am participat să fie un schimb de experiență util, care și-a realizat obiectivele propuse și din care am preluat multe aspecte pozitive, benefice ridicării standardului calității în procesul instructiv-educativ. (Dana L.)

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 13:27:47 Ora de vară a Europei de Est