Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Tineri vulcanici… la Paris

Drumuri europene

Tineri vulcanici… la Paris

În urmă cu un an, Colegiul Național “Iosif Vulcan” din Oradea primea oaspeți de seamă de la Lycee Bourg-Chevreau Ste-Anne din Segre, care aveau să descopere frumusețea orașului de pe Criș timp de o săptămână.

În toamna lui 2010, un grup de șapte elevi și cinci profesori întorceau această vizită colegilor din Franța (prof. Rodica Ungur, Urs Lidia, Sânziana Neșiu, Maria Duma, Angela Clonda, Ioana Costea, Brigitta Meszaros, Alina Macra, Paula Cipleu, Delia Ripan, Miriam Szatmari și Alexandra Bondar).
Grupul s-a format destul de repede, dar nu fără mici schimbări de nume de la momentul inițial al cumpărării biletelor de călătorie.
Anul școlar 2010 – 2011 a fost așteptat cu nerăbdare de toți cei 12 participanți la excursie, pentru că la sfârșitul primei săptămâni de școală, Capitala de pe Sena avea să-i primească cu vreme bună și multe locuri de descoperit.
Drumul până la Timișoara s-a desfășurat fără probleme, orașul de pe Bega fiind încă adormit când orădenii descindeau. După un zbor și o aterizare aplaudată de tot avionul, micul nostru grup vulcanic sosește la Beauvais, de unde până la Paris (Porte Maillot) a fost o încântare să descoperim regiunea Picardia.
Cu metroul, ajungem la cazare, un hostel cochet lângă Place de la Bastille. Nu am petrecut mult timp în camere pentru că Parisul ne chema să-i descoperim fiecare cotlon.
Știam de acasă care sunt punctele de atracție ale orașului, obiectivele ce nu trebuiau ratate în mica noastră escapadă pariziană.
Așadar, piața Le Bastille, capodopera gotică, bazilica Notre Dame, podul Alexandre III, Domul Invalizilor, care adăpostește un muzeu de arme și mormântul lui Napoleon, frumoasa abație benedictină La Madeleine, unde am asistat la slujba de duminică și am primit binecuvântarea preoților, celebra Place de la Concorde, care este cea mai mare piață octogonală a Parisului,cu un obelisc primit cadou de la viceregele Egiptului, Mehemet Ali, grădinile Tuilleries, loc de trecere spre Louvre sau bazilica din Montmartre, Sacre Coeur, au răsunat și de bucuria glasurile noastre.
Punctul culminant al vizitei noastre a fost Turnul Eiffel, celebra emblemă a Parisului, ridicat de inginerul francez în 1889.
Având rezervare pentru ora 20, amurgul care se lăsa peste oraș  ne-a pus la picioare lumina aurie a clădirilor și forfota turiștilor și ne-a lăsat fără grai...
De la Tour Eiffel am luat un vapor pe Sena, având noroc de vremea caldă a sfârșitului de săptămână.
La una dintre escalele croazierei am descoperit un târg de vinuri, iar în drum spre Domul Invalizilor am degustat un sortiment nou de biscuiți cu ciocolată.
Nici Cătălin Botezatu nu a fost uitat la Paris, pentru că el ne-a arătat podul cu lacăte de pe Sena, pod căutat și fotografiat de tot grupul. Pe jos, cu vaporul sau cu metroul, Orașul Luminii ne-a dezvăluit câte ceva din splendoarea sa, trei zile pline fiind prea puține pentru a-l cunoaște pe deplin.
Cu dorința unei revederi cât mai curând, vulcanicii au pornit spre casă, luând cu ei o fărâmă din splendoarea pariziană. (Sânziana Neșiu & Maria Duma)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tineri vulcanici…  la Paris.

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 05:24:41 Ora de vară a Europei de Est