Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Educatoarea este mamă, în primul rând, și după aceea, dascăl”

„Ne străduim să facem din profesie o artă”

„Educatoarea este mamă, în primul rând, și după aceea, dascăl”

Colectivul Grădiniței nr. 42 - „Maria” din Oradea și-a propus ca măcar la grădiniță, copilul să nu simtă deloc criza (prin care trecem cu toții, de la mic la mare).

„În plină criză, noi, personalul grădiniței, ne-am propus ca măcar la grădiniță, copilul să nu simtă criza. În fiecare dimineață, îi așteptăm cu multă căldură sufletească. Ne străduim să facem din profesie o artă, să creăm o atmosferă prielnică pentru a alina suferința provocată de despărțirea de familie. Prin atitudine și afectivitatea manifestată față de copil, educatoarea este mamă, în primul rând, și după aceea, dascăl. Copilul simte și răsplătește afecțiunea. Când găsește prima floricică în curte, el o aduce educatoarei, mamei sale de la grădiniță...”
Să tot stai să o asculți pe doamna director Viorica Indrea.
Cei 194 de copii au fost primiți, din nou, ca-ntr-un palat, cu tot fastul și cu sufletul pe palmă. Copilul este cel mai rafinat senzor de afectivitate. El simte tot ce este prefăcut și fabricat, ce nu vine de la inimă, care nu izvorăște din sufletul educatoarei. Sunt ei mici, dar sensibili ca niște petale.
În discuția avută cu doamna director, aveam să aflăm ce li se pregătește copiilor în 2010-2011. Proiectele proprii și concursurile tradiționale, devenite emblematice, vor continua și în noul an școlar: Cupa Maria, parteneriatele cu școala „Octavian Goga” și cu o grădiniță din Micherechi (Ungaria) – „Dă-mi mâna, prietene!”, la fel și  „Ferestre deschise”, în parteneriat cu „Amicii”, de la Grădinița nr. 47; „Copilărie – lume de vis și fantezie”, în parteneriat cu o grădiniță din Vașcău; „Învață să fii bun!” - proiect de prevenire a violenței; „Focul – prieten sau dușman?” – în parteneriat cu unitatea de pompieri...
Ca opționale, copiii de la 42 pot alege de la limba engleză și calculator, până la dans, șah sau teatru (de păpuși).
„Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim”
Interlocutorul nostru a ținut apoi să ne facă cunoscute și alte realizări ale educatoarelor.
La inițiativa și sub îndrumarea dnei profesor Aurelia Bodea, inspector școlar de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar, un grup de educatoare (dna Aurelia Bodea, Georgeta Bara, Adela-Mioara Horga, Elena Negrău – de la grădinița noastră -, Marina Rengle, Szabo Beatrice-Rodica și Loredana Pintea) a realizat două caiete de exerciții-întrebări interdisciplinare, pe tema „Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim” (scoase la editura Nomina).
Doamna educatoare Elena Negrău figurează ca autor (alături de inst. Dorina Ințe și inst. Szabo Beatrice-Rodica) și la publicația „Cinci pași pentru sănătate”, apărută din inițiativa  Direcției de Sănătate Publică Bihor...
Într-o perspectivă mai apropiată sau mai îndepărtată, pe agenda doamnei director figurează parteneriate cu grădinițe din Cluj-Napoca și Gyula (Ungaria), cu școala „Avram Iancu” din Oradea și Inspectoratul Școlar. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (125 de poze), accesați Galeria foto:Educatoarea este mamă, în primul rând, și după aceea, dascăl”

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 06:20:25 Ora de vară a Europei de Est