Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La 500 de zile de școală

Studiul tematic – Povestea apei

La 500 de zile de școală

Alternativa step by step are frumusețea și avantajele sale, eficiența și motivația caracteristice, invidiate de unii, înțelese și exploatate de alții, din afara sistemului...

Elevii, dascălii (inst. Veronica Isdrăilă și Elena Iacob), dar și părinții clasei a IV-a B, step by step, de la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea, au sărbătorit, miercuri, 13 octombrie 2010, 500 de zile de școală.
Au sărbătorit e un fel de a spune, pentru că  în afara tortului și șampaniei de final, restul înseamnă un bilanț, o recapitulare și o evaluare a cunoștințelor, o fixare a lor, o reîmprospătare, o etalare a muncii individuale, dar și colective în realizarea portofoliilor și colecțiilor cu 500 de obiecte, lucruri sau piese inedite, colecționate de-a lungul unui ciclu de patru ani. Studiul individual, independența în gândire și atitudine, calmul și stilul „academic” în a-și susține lucrarea și punctul de vedere, toate acestea diferențiază și ridică alternativa în ochii dascălilor și părinților. După un studiu tematic bine documentat și aprofundat, privit din „n” puncte de vedere, acum iese la suprafață personalitatea și modul original de a prezenta lucrurile, fiecare venind cu varianta proprie, complementară și nu cu o imitare sau imitație, o repetare sau o copie. Luate în parte, fiecare colecție și portofoliu exprimă și radiografiază personalitatea elevului, este imaginea sa în oglinda cunoașterii de sine, puterea lui de analiză, sinteză și reflectare a unei teme generoase, la care a trudit, în parte prin efort propriu sau conjugat, alături de părinți. Povestea apei este povestea fiecăruia și a tuturor, văzută din 14 unghiuri. Cert este că globul pământesc a fost răscolit și fotografiat kilometru cu kilometru. Unii chiar l-au reinventat, confecționat cu ajutorul unei mingi. Castelul și Mica sirenă le-au surprins plăcut până și pe învățătoarele clasei.  De-acum (de joi, 21 octombrie), după o descindere la Planetariul din Baia Mare, va debuta o nouă temă generoasă, care ar  putea fi despre univers sau despre altceva, punându-și fiecare mintea și imaginația la contribuție. Tema și toată truda lor se vor „converti”, la final, într-un nou număr al revistei clasei, sugestiv intitulate „Albinuțele curioase”.
Oaspeții spanioli la... ora adevărului
Surpriza și bucuria la 500 de zile de școală au venit din partea directorului liceului, prof. dr. Gheorghe Lazăr Erdeli, care a „descălecat” în sala de clasă însoțit de prietenii spanioli, foști parteneri de proiect. Aflați în Oradea, la o întâlnire de proiect la Grădinița nr. 52, foștii parteneri ai Școlii cu clasele I-VIII „Andrei Mureșanu” au ținut să se arate la față și să-și exprime aceeași bucurie și plăcere de a se revedea cu dascălii noului liceu. Iată, așadar, că ochii care nu se văd nu se uită... la alții, fără a rememora și a activa imagini și oameni dragi. Felicitările sunt reciproce, împărțite și meritate atât de gazde, cât și de oaspeți! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La 500 de zile de școală. 

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 08:15:15 Ora de vară a Europei de Est