Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În tabăra didactică de la Pădurea Neagră

O săptămână specială

În tabăra didactică de la Pădurea Neagră

Cu o săptămână înainte de minivacanță, elevii claselor I B și a III-a A de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea au plecat într-o tabără didactică la Pădurea Neagră (între 24 și 29 octombrie 2010).

Dacă până acum taberele de la Șuncuiuș, Remeți, Stâna de Vale sau Răchițele și-au primit cu mult drag micii excursioniști, acum a venit rândul localității Pădurea Neagră să cunoască veselia și exuberanța elevilor din clasele I B (prof. Maria Duma) și  a III-a A (prof. Angela Clonda) & nbsp.
Potrivit programului, pe tot parcursul săptămânii, dimineața, elevii au desfășurat lecții de limba română, matematică și științe, într-o sală spațioasă a cabanei. Ceea ce este specific taberelor desfășurate în timpul anului școlar, este faptul că activitățile la disciplinele: educație muzicală, educație fizică, educație plastică, educație civică, abilități practice se desfășoară după-amiază în cadrul activităților extrașcolare, într-un decor special. După masa de prânz și programul de odihnă, au avut loc concursuri, jocuri și întreceri sportive, jocuri în aer liber și drumeții, iar seara discotecă.
Fiecare concurs a fost pregătit și derulat de câte doi-trei elevi responsabili și fiecare elev a putut opta pentru activitatea dorită. Eforturile depuse au fost recompensate cu premii, diplome și dulciuri. Lecțiile de cunoașterea mediului s-au ținut, cum era și firesc, în cadrul natural autumnal. Au fost observate formele de relief, vegetația și fauna de la deal și munte toamna, au cules frunze pentru ierbarul personal, au observat „pe viu” producerea fenomenelor naturii (care se predau în clasa a III-a: ceața, bruma, roua și ploaia), discutând și despre protejarea mediului înconjurător. Cel mai nostim moment a fost întâlnirea cu două veverițe jucăușe. Dimineața și seara, fiecare elev și-a derulat propriul program organizatoric și igienico-sanitar în dormitor și la baie, pentru formarea unor priceperi, deprinderi și obișnuințe corecte (aranjarea patului, a hainelor, spălatul pe mâini și pe dinți...). S-a pus accent pe consolidarea normelor de comportare civică în diverse situații, pe cultivarea trăsăturilor pozitive de caracter, munca și viața în echipă, respectul pentru ceilalți și sprijin la nevoie. Părinții care au venit în vizită au fost foarte mulțumiți de condițiile din tabără, cazare, mâncare și activități, aflând că odraslele lor se simt bine și că se descurcă și fără mami, tati și buni... La final, ei vor putea vedea pe DVD-ul personal cum s-a manifestat îngerașul în tabără. Pentru carnaval și concursul de Miss și Mister, ei și-au pregătit costumele și rochii de-acasă. Ziua de 27 octombrie a fost una specială. Copiii din clasa a III-a A l-au sărbătorit pe colegul lor, George Silaghi. Elevele responsabile cu activitatea culinară, ajutate de învățătoare și bucătarul taberei i-au pregătit un tort de biscuiți decorat cu nucă de cocos. La petrecere, i-au invitat și pe colegii lor mai mici, care, și ei au sărbătorit-o, chiar a doua zi, pe Selena Hirțe.
Momentele de petrecere au fost nenumărate, prilejuite de fiecare activitate și concurs extracurricular... La căutarea comorii (unde responsabilitățile au fost împărțite de Răzvan Þenghea și George Muț din I B, respectiv Bugle Miruna și Popa Emi din a III-a A; la înviorarea de dimineață, am avut alți “șefi”: Mara Băbțan și Cristina Nechita, Lupău Anda și Berinde Darius; la concursul de mimă, șefia a fost preluată de Cozman Lorena și Vlaș Bianca; la Micul matematician, bossul s-a numit Ciavoi Sergiu; la concursul de limba română, legea a fost făcută de Negruț Bianca;  întrecerea pictorilor talentați a fost gestionată de Celia Clonda și Alexandra Bistran; la făcut torturi și la alte activități culinare, au condus și s-au implicat în mod deosebit: Lupău Anda, Bondar Georgiana, Vlaș Bianca, Bugle Miruna și Tăut Andra; la ștafeta cu obstacole, responsabili au fost Floruța Raul și Dan Ștefan; la  roabă au condus Rareș Chindle și Alex Ardelean... Cu toții au ajuns să fie “șefi”, să vadă cum e să conduci, dar și să execuți. Între noutățile taberei s-au înscris și învățarea a patru jocuri noi (Mighty Beanz, Moara, Activity și 3 D Tom & Jerry), sub coordonarea elevilor: Ciavoi Sergiu, Judea Iulia, Tăut Andra și Ardelean Alex; la Zumba, instructor a fost Mara Băbțan; la dans sportiv am avut un alt instructor - Cristina Nekita; la vals, pe Antonia Hălmăjan, iar la modeling, pe Selena Hirțe și Cassandra Bondar; de carnaval s-au ocupat Andreea Dragoș și Daria Miheș, respectiv Oros Mădălina și Chiforiec Alexandra; la concursul de frumusețe ne-am lăsat pe mâna lui Mihai Judea și a Sevastianei Mihuța, respectiv Chiforiec Alexandra, Chișvasi Diana și Dan Ștefan. Miss Pădurea Neagră 2010 - Băbțan Mara, Bistran Alexandra, Bondar Cassandra, Clonda Celia și Hălmăjan Antonia (din clasa I B) și Tăut Andra (din a III-a A), iar Mister Pădurea Neagră 2010 - Vlad Crăciun și Octavian Ganea (din I B), respectiv Ardelean Alex (din a III-a A).
Responsabili cu imaginea și media - Maria Duma & Angela Clonda
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În tabăra didactică de la Pădurea Neagră.

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 07:49:20 Ora de vară a Europei de Est