Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul “Pronatura 2007”, program de educație pentru mediu

Miercuri, 22 august 2007, a fost lansat, la Gr. Șc. “Andrei Șaguna” Oradea

Proiectul “Pronatura 2007”, program de educație pentru mediu

“Proiectul Pronatura 2007 încearcă, dragul meu elev, să îți arate gesturile de bun-simț prin care să protejezi mediul, căile prin care sănătatea ta și a urmașilor tăi nu va fi periclitată”. Să înlăture ignoranța, să te învețe cum să înveți ce e bine și ce e rău față de pământul care ne ține în brațe! Ce e corect și bine! Și să faci acel lucru, chiar dacă nu poți ști ce roade vor da acțiunile tale! Dar dacă nu vei face nimic, nu vor exista niciun fel de roade!”, spunea responsabilul de proiect, prof. Gabriela Roman-Doboș.

Grupul țintă al proiectului este format din 20 de elevi din clasele a X-a și a XI-a (foste a IX-a și a X-a), de la Gr. Șc. “Andrei Șaguna”, iar beneficiarii sunt elevii școlii, cadrele didactice, părinții elevilor și comunitatea locală. Echipa de proiect, alcătuită din Gretta Postole, director, Gabriela Roman-Doboș, responsabil de proiect, Cristinco Olar, prof. de geografie, Biro Ildiko, prof. de biologie, Dan Chiușiu, prof. de info, Ramona Fleșeriu, prof. de sport, și Maria Bar, contabil, și-a propus realizarea a cinci obiective (cunoașterea conținutului documentului “Carta Pământului”, educația, informarea și conștientizarea populației școlare privind problemele de mediu, formarea la elevi a unor atitudini pozitive față de mediu, dezvoltarea unor deprinderi și obișnuințe ecologice, însușirea unor metode și tehnici de lucru specifice activităților de protecție și conservare a mediului) prin workshop-uri, informări, aplicații practice (realizare de minipostere, fluturași, a unui calendar pe 2008, lucrări de întreținere a unor spații verzi și de igienizare a unor zone turistice ale județului), excursii de studiu, informare și igienizare în zone protejate ale județului, și printr-o campanie de colectare selectivă a deșeurilor de hârtie și flacoane PET.
Parteneri și finanțatori
Partenerul echipei Pronatura este Ecotop Oradea, care le va oferi consultanță, după cum se exprima Eleonora Mircescu, vicepreședinte Ecotop, iar finanțatorul este Administrația Fondului pentru Mediu (care pune la bătaie 16.666 RON).
La lansarea proiectului au fost prezenți membri ai echipei de proiect, conducerea liceului (director Gretta Postole, directorii adjuncți, Carmen Matiuța și Gavril Porțan), alți profesori, precum și elevi din grupul țintă, invitați (ec. Călin Mocan, directorul executiv, și ing. Felicia Enache, consilier principal, din partea Agenției pentru Protecția Mediului Bihor), reprezentanți ai presei.
Directorul A.P.M. Bihor s-a arătat încântat de noul proiect (“șogunii” orădeni fiind cuprinși și în programul “Eco-școala”, organizat de Centrul Carpato-Dunărean din București). “Ne bucură acest nou proiect. Aflăm că vreți să faceți foarte multe lucruri cu bani foarte puțini. Ar trebui să apelați și la sponsori…” Descurajant este însă faptul că nu există firme care să preia și să valorifice deșeurile adunate de copii, altfel, unitățile de învățământ ar deveni, pentru asemenea firme, adevărată “mană cerească”, după cum a ținut să sublinieze directorul A.P.M, care trage speranțe că astfel de firme vor veni până la urmă de-afară.
Oricum, “șogunii” sunt optimiști și merg pe mâna lui Gandhi: “Ceea ce prezintă importanță este acțiunea în sine… dacă nu faci nimic, nu vor exista niciun fel de roade.” (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Proiectul “Pronatura 2007”, program de educație pentru mediu).

Trimite email
luni, 20 mai 2024, 14:37:48 Ora de vară a Europei de Est