Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Miss și Mister boboc - „Brâncuși”

Un spectacol pentru partenerii din Bordeaux

Miss și Mister boboc - „Brâncuși”

Brâncușienii orădeni, care au excelat la capitolul gazdă grațioasă (timp de trei săptămâni), le-au pregătit, joi (18 noiembrie 2010), oaspeților și partenerilor francezi din Bordeaux „un spectacol pe cinste, dar nu de adio, ci de ținut minte”, vorba distinsului director, prof. Mihai Crețu.

Multe le-au arătat liceenii de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” partenerilor francezi, între care o ospitalitate ca la carte (în complicitate cu admirabilii lăzăriști), obiceiuri și tradiții românești nepieritoare, mâncăruri și meșteșuguri tradiționale, respect și admirație frățească, iar joi, un spectacol de neuitat, după seara românească de joia trecută.
În prag de weekend româno-francez, la „Brâncuși” au fost aleși cei mai frumoși „boboci” ai colegiului. Bucuria, cinstea și onoarea au căzut pe capul Lorenei și al lui Istvan – declarați Miss și Mister boboc. Manifestarea s-a desfășurat după toate „canoanele” unui bal al bobocilor, chiar dacă nu s-a ținut într-o discotecă, în semiîntuneric, cu joc de lumini, țipete, urlete, fum și muzică de spart timpane. Cunoscând foarte bine regulile „jocului”, prof. Kristo Tunde și ing. Daniela Pusta, cu o experiență de zeci de ani în organizarea și prezentarea de spectacole, au monitorizat fiecare moment, pentru a nu se crea sincope și pauze, așa încât totul a curs firesc cu patru probe de concurs, printre care au fost intercalate momente artistice. Legați la ochi, bobocii trebuiau să culeagă contra cronometru florile plasate în anumite zone ale sălii, urmând indicațiile date de partenera de bal. Tot bobocii au avut de umflat un balon în timp ce făceau flotări. Fetele, legate la ochi, ghidate de parteneri, trebuiau să treacă printr-o poartă, dansând hip-hop. În cadrul celei de-a patra probe, partenerii și-au etalat într-un număr original calitățile și talentul artistic, în regie și coregrafie proprii. Pe scena brâncușienilor, au evoluat manechinele Agenției „Ella Mode”, cu o superbă colecție de toamnă; trupa de break dance „Chip-Mangs” de la Casa Tineretului (instructor Andrei Simina) a avut un succes teribil în ciuda vârstei lor,  Răzvan Deac, Mihai Toderici, Mihnea Tănăsescu și Glad Matei, având fiecare vreo 10-12 ani. Și totuși s-au mișcat excelent pentru puținii ani de experiență pe care îi au într-ale dansului (break). La un concurs desfășurat la Zalău (în județul Sălaj), Răzvan, Mihai, Mihnea și Glad au ocupat locul IV, din 18 trupe, ceea ce nu înseamnă puțin lucru.
Lorena – Miss boboc, Istvan – Mister boboc
La sfârșitul probelor de concurs, membrii juriului (dl director, prof. Mihai Crețu, dna ing. Aurora Tabacu – director adjunct, Ana-Maria Iova - consilier educativ, ing. Victoria Filip, prof. de franceză Ana Drăgian, precum și dl Beyler Robert, din partea oaspeților francezi) au stabilit ierarhia pe podiumul de premiere. Pe cea mai înaltă treaptă au urcat Lorena Oșvat și Milak Istvan – Miss și Mister boboc, pe treapta a II-a – Decsei Andreea și Szekely Tamas Vincze, iar pe cea de-a treia treaptă – Roxana Camelia Pop și Sergiu Oros. Bianca Gereben (Miss boboc 2009) i-a așezat Lorenei pe cap coronița de regină a balului.Toți bobocii au fost premiați și felicitați de profesorii diriginți (ing. Florica Avrămuț și ing. Mariana Ogbarschi).
Să mai spunem că la spectacolul de final, dat în cinstea partenerilor francezi, au participat și dl Gerard Crepier - reprezentantul francez al Asociației Synton și doamna Carmina Popescu, cei care, din 2008, sunt ca o punte de legătură între francezi și brâncușienii orădeni. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Miss și Mister boboc  - „Brâncuși”.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 07:36:27 Ora de vară a Europei de Est