Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Admiterea din septembrie 2007

Universitatea Oradea

Admiterea din septembrie 2007

În sesiunea septembrie 2007, admiterea în învățământul superior la Universitatea Oradea se organizează pe studii universitare de licență (pe locurile rămase vacante după sesiunea din iulie), studii de masterat, și cursuri de perfecționare postuniversitare de specializare, pentru absolvenții cu diplomă de licență, respectiv diplomă de absolvire, pentru continuare de studii a absolvenților cu diplomă ai învățământului de scurtă durată...

Mai sunt locuri bugetate, și locuri cu taxă la un număr de opt facultăți, după cum urmează: la Facultatea de Energetică: 27 fără taxă și 90 cu taxă (27; 90), Fac. de Inginerie Managerială și Tehnologică (27; 81), Fac. de Istorie, Geografie și Relații Internaționale (14; 228), Fac. de Medicină și Farmacie (27; 414), Fac. de Științe (38; 247), Fac. de Științe Politice și Științele Comunicării (2; 32), Fac. de Științe Socio-Umane (2; 125), Fac. de Textile și Pielărie (13; 105). La toate celelalte zece facultăți au mai rămas locuri doar cu taxă (la Fac. de Arhitectură și Construcții, Fac. de Arte Vizuale, Fac. de Educație Fizică și Sport, Fac. de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației, Fac. de Litere, Fac. de Muzică, Fac. de Protecția Mediului, Fac. de Științe Economice, Fac. de Științe Juridice, și Facultatea de Teologie Ortodoxă).
În cadrul ciclului de studii universitare de licență –I.D. sunt 76 de locuri cu taxă la Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică (cu o taxă anuală de școlarizare de 1.770 de lei) și 513 locuri la Facultatea de Științe Economice (cu o taxă anuală de școlarizare de 2.100 de lei).
La ciclul de studii universitare de licență – FR sunt 216 locuri cu taxă la Facultatea de Științe Socio-Umane (cu o taxă de școlarizare de 1.400 de lei).
În cazul studiilor postuniversitare de Masterat sunt locuri și cu taxă și fără taxă la 16 facultăți și la Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic (D.P.P.P.D.).
Mai sunt apoi locuri cu taxă la studii postuniversitare de specializare (SPS) și cursuri de perfecționare postuniversitare (CPP) la patru facultăți și la D.P.P.P.D., precum și la ciclul de studii universitare de doctorat, în nouă domenii, cu un total de 163 de locuri (12 cu bursă, și 11 fără bursă, la zi, fără taxă, precum și 140 la FF, cu taxă).
Pentru admitere, perioada de înscriere a început în 4 septembrie, și ține până în 16 septembrie, inclusiv, perioadă în care se vor susține și probele eliminatorii; probele de admitere se vor desfășura între 18 și 20 septembrie.
Taxa de înscriere la examenul de admitere este de 100 de lei , iar cea de înmatriculare, de 35 de lei.
Sunt scutiți de taxa de înscriere la admitere candidații care sunt orfani de un părinte sau de ambii, cei proveniți de la casele de copii sau din plasament familial, copiii eroilor martiri ai Revoluției, candidații răniți în luptă pentru victoria Revoluției din decembrie 1989, candidații ai căror părinți sunt cadre didactice sau sunt pensionați (sau decedați) din învățământ, precum și candidații ai căror părinți sunt angajați ai Universității din Oradea...
La cererea de înscriere, se anexează următoarele acte: diploma de bacalaureat/licență sau diploma echivalentă cu aceasta, în original sau copie legalizată; foaia matricolă de la liceu/ facultate, în original; certificat de naștere, xerocopie; trei fotografii tip buletin de identitate; chitanță de achitare a  taxei de admitere; adeverință medicală tip MS 18-1-1, eliberată de cabinetele medicale școlare, dispensarul teritorial, după caz, vizată de medicul universității (din care să rezulte că sunt apți pentru specializările la care candidează).
Pentru mai multe detalii, intrați pe site-ul Universității Oradea, www.uoradea.ro, pe Admitere.
Ovi DAN

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 09:05:51 Ora de vară a Europei de Est