Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un nou campion … liceul „Lucian Blaga”

„La vremuri noi…”

Un nou campion … liceul „Lucian Blaga”

Concursul de istorie desfășurat luni, 24 ianuarie 2011, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” a fost câștigat de echipajul Liceului Teoretic „Lucian Blaga”; pe locul secund, s-au situat gojdiștii.

Revelația ediției a IV-a au constituit-o reprezentanții a trei colegii tehnice: „Andrei Șaguna”, „Constantin Brâncuși” și „Traian Vuia” care au ajuns la baraj, cu gojdiștii și cu cei de la „Blaga”.
Echipajul de la „Vuia” a părăsit competiția cu o mențiune, brâncușienii  –  pe locul III, iar „Andrei Șaguna” -  pe locul V.
Campionii se numesc: Cosmin, Ioana, Dragoș și Otilia Filip - prietena lor.
„Este un gest de patriotism”
De patru ani, doamna profesor Elena Cristina Marian (de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”), în calitate de inițiator și organizator principal, adună liceenii la un concurs de istorie, intitulat „La vremuri noi, om nou”. De fiecare dată, Elena s-a bucurat de sprijinul dnei profesor Daniela Duma și de ajutorul conducerii colegiului (director - Iosif Eilender, director adjunct – Maria Onița), precum și de o mână de sponsori fideli. La ediția din acest an, i s-a alăturat și Inspectoratul Școlar Județean, iar concursul a devenit județean, prin participarea echipajelor de la liceele din Salonta și Bratca, alături de cele 14 echipaje orădene.
„Este un gest de patriotism faptul că participați la acest concurs. Că veți fi pe primul loc sau pe al XVI-lea contează mai puțin...”, le-a spus domnul director Iosif Eilender, în deschiderea manifestării.
„Ne-am adunat ca să ne amintim ce a fost la 24 ianuarie 1859 și ce a însemnat colonelul Alexandru Ioan Cuza pentru Principatele Române Unite...” a completat moderatorul concursului, doamna profesor Elena Cristina Marian.
Invitat la microfon, profesorul de istorie Vasile Sabău s-a rezumat să încadreze evenimentul (mesajul) în problema orientală, spre a nu „lua anafura” de la gura concurenților, care așteptau cu ... sufletul confruntarea istorică. Trei eleve eminesciene, din IX F (îndrumate de prof. Daniela Duma și Alina Trif), Laura Lezeu, Ștefania Popa și Cristina Simion, alcătuind echipajul colegiului gazdă, nu au participat la concurs, ci au condimentat evenimentul. Mai întâi, ne-au reținut atenția cu un „Arc peste timp”, prezentând în power point un rezumat al edițiilor anterioare, iar mai târziu, un al doilea proiect, intitulat „24 ianuarie 1859, între istorie și literatură”.
Potrivit structurii concursului, pe ecran au fost proiectate pe rând cele 10 întrebări, iar echipajele (formate din câte trei reprezentanți fiecare) primeau întrebarea cu cele trei variante de răspuns, din care doar una era corectă. Ei trebuiau să încercuiască sau să sublinieze varianta corectă. Au fost și întrebări la care trebuiau să formuleze răspunsul, fie și numai indicând locul și anul desfășurării evenimentului. După fiecare întrebare, pe ecran apărea soluția corectă, explicată (îmbogățită) de doamna profesor Elena Marian.
La finele celor 10 întrebări, cinci echipaje obținuseră cel mai mare punctaj din concurs (opt puncte): Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” și trei colegii tehnice „Andrei Șaguna” „Constantin Brâncuși” și „Traian Vuia”; ceilalți 11 competitori totalizaseră câte șapte (respectiv șase) puncte: liceele teoretice „Aurel Lazăr”, „Onisifor Ghibu” și liceul din Bratca, colegiile naționale „Iosif  Vulcan” din Oradea și „Arany Janos” din Salonta, Colegiul Economic „Partenie Cosma”, liceele teologice Greco-Catolic și Penticostal „Betel” și Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” (toate nouă, câte 7 p.), iar Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” și Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, câte șase puncte fiecare.
Cinci întrebări de departajare
După prima întrebare, „Vuia” și „Șaguna” au intrat la baraj pentru mențiune și locul V, iar, „Brâncuși”, „Gojdu” și „Blaga” și-au disputat cele trei locuri (III, II, I) pe podium.
Așadar: „Traian Vuia”- mențiune (Mădălina Alexandra Albuț, Cristina Copil, Sorin Chiș și prof. Corina Precup); „Constantin Brâncuși” – locul III (Cristina Varga, Anamaria Iancu, Vasile Tătaru și prof. Ionel Mustățea); „Emanuil Gojdu” – locul II (Maria Cociubei, Mirabela Marchiș, Alexandra Butuc și prof. Traian Ursuța); „Lucian Blaga” - locul I (Cosmin Buta, Ioana Chirodea, Dragoș Tanc și prof. Otilia Filip).
Diplomele de participare și premiile au fost înmânate echipajelor de directorul adjunct, doamna profesor Maria Onița. Premiile au constat în: cărți, hărți, atlase și obiecte de papetărie.
„Ne bucură faptul că la cea de-a IV-a ediție ni s-a alăturat și Inspectoratul Școlar Județean, care ne-a dat acordul și astfel, concursul s-a desfășurat la nivel județean, având cea mai amplă participare de până acum, 16 licee. Þinem să salutăm fidelitatea sponsorilor și să subliniem faptul că la această ediție am avut o bibliografie mai amplă, întrebări mai dificile și o derulare strânsă a probelor de baraj”, ne-a declarat doamna profesor Elena Cristina Marian – creierul și sufletul competiției. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (86 de poze), accesați Galeria foto: Un nou campion  … liceul „Lucian Blaga”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 16:55:39 Ora de vară a Europei de Est