Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O lecție - concurs despre Cel de-al doilea război mondial

La Școala din Ciumeghiu

O lecție - concurs despre Cel de-al doilea război mondial

Copii și dascăli minunați sunt peste tot, iar dorința de afirmare o are fiecare, într-o măsură mai mare sau poate estompată din varii motive, dar care „explodează” în momentele favorabile...

Vineri (11 martie 2011), am ajuns să facem cunoștință cu parte din elevii și dascălii Școlii cu clasele I-VIII din Ciumeghiu, cu concursul doamnei director, prof. Florica Simuț. Am simțit atunci ceea ce se cheamă descătușarea energiilor, dorința de afirmare din partea unor elevi pasionați de istorie, la o lecție - concurs despre Cel de-al doilea război mondial.
Pe dna prof. Denisa Moldovan și pe unii dintre cei mai vrednici elevi ai școlii i-am mai întâlnit la diferite concursuri județene, dar acum situația era cu totul alta, de vreme ce „jucau” acasă.
Printr-o prezentare în power point, cu harta pe ecran și cu un fundal sonor adecvat, în plin război, cu focuri de armă, tiruri de artilerie grea, bombardamente, explozii de obuze și mine antitanc, te simțeai cu toată ființa pe câmpul de luptă. În asemenea condiții... istorice s-a desfășurat o lecție - concurs despre „Cel de-al doilea război mondial”, în care elevii pasionați de istorie (și nu puțini, ci o întreagă clasă) își etalau cunoștințele, luându-se la întrecere. Activitatea putea fi lesne televizată și transmisă în direct ca o veritabilă lecție AEL. Pentru felul în care au răspuns elevii, fără o regizare prealabilă, ei merită nota maximă, la o oră de maximă audiență, cum ar spune un reporter tv.    
În obiectivul nostru au intrat apoi elevii clasei a VIII-a, mulți și buni la limba engleză, după cum aveam să aflăm de la prof. Mihaela Laura Cuibuș. Ei dialogau la lecția „Regrets”; chiar și atunci când este vorba despre o limbă străină, profesorul-profesor se simte după atmosferă și participarea elevilor, iar tactul și măiestria transpar cu ușurință.  
La clasa a IV-a, ne-am simțit în al 9-lea cer, cum se spune, la ora de religie a Loredanei Butișcă; credința nu se negociază, ea se împărtășește uneori chiar și din ochi, iar copiii trădau smerenie și blândețe, cunoașterea faptelor și interiorizarea emoțiilor.
O atmosferă destinsă am găsit în cabinetul de informatică. Prin definiție, copiii se simt excelent atunci când au șansa să butoneze pe tastatură, indiferent de subiect și program, iar prof. Adriana Buda a găsit cele mai eficiente metode și mijloace pentru a canaliza energiile și dragostea lor în direcția cea bună a însușirii limbajului și operării eficiente...
Aflându-ne la ora la care cei mici erau cuprinși la programul „Școala după școală”, am zăbovit câteva minute și în mijlocul lor. În două săli de clasă, prof. Florina Sava și Florin Viliga își dovedesc măiestria în a-i învăța și consilia pe elevii romi din localitate, o treabă deloc ușoară, care cere multă răbdare, înțelegere și măiestrie pedagogică...   
În ciuda faptului că întrevederea cu elevii și dascălii din Ciumeghiu a fost scurtă, ei au reușit să ne stârnească interesul, lansând punți de comunicare și colaborare. Deschiderea lor nu o punem pe seama anotimpului reînvierii, ci o simțim ca pe o mănușă aruncată pentru afirmare. Ei chiar doresc să evadeze din cercul lor restrâns, intrând în circuit și în dialog cu elevi din tot județul și nu numai... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O lecție - concurs despre Cel de-al doilea război mondial.

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 23:36:05 Ora de vară a Europei de Est