Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rămâi la școală/ Maradj az iskolaban

Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria - România

Rămâi la școală/ Maradj az iskolaban

În sala amfiteatru a Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea a avut loc, vineri (8 aprilie 2011), deschiderea oficială a celei de-a treia reuniuni din cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria - România (2007 - 2013), sugestiv intitulat „Rămâi la școală”.

Directori și specialiști din 20 de școli din patru județe din România și Ungaria (din Bihor și Satu Mare, respectiv Hajdu Bihar și Szabolcs – Szatmar) și-au propus ca obiectiv principal al proiectului să adune și să facă cunoscute (printr-o lucrare comună – un manual metodologic) acele metode folosite în scopul prevenirii și micșorării abandonului în școlile din zona de frontieră româno-maghiară care se ocupă cu tineri dezavantajați și înființarea unei rețele de cooperare.
Directorul Colegiului „Andrei Șaguna”, doamna profesor Antiana Man, a salutat participanții la reuniunea de proiect, profesori și alți specialiști, reprezentanți ai celor 20 de școli (câte cinci școli din fiecare județ; din Bihor, participă: colegiile tehnice „Andrei Șaguna” și „Traian Vuia”, grupurile școlare „Ioan Bococi”, „George Barițiu”, precum și Grupul Școlar Agroindustrial „Tamasi Aron” din Borș) și nu numai din Ungaria și România, implicați în proiect, precum și distinșii invitați: reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor (prof. Nicolae Ungur – inspector școlar general adjunct, prof. inspectori școlari Ilie Crăciun, Florian Mieluț și Gyori Doina), consilierul local Bimbo Szuhai Tibor - reprezentant al Consiliului local în Consiliul de administrație al Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna”...
Coordonatori ai echipei de proiect din cele trei instituții partenere: Alexandrina Ligia Pop – directorul Colegiului Tehnic „Elisa Zamfirescu” din Satu Mare, expert profesional, coordonator al grupului de lucru pentru România (împreună cu prof. Mariana Cormoș și prof. Konya Ladiszlau -  inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Satu Mare), Kadar Erika (împreună cu Kovacs Andras, Toth Ibolya și Kovacs Tozseh Veronica), din partea Asociației Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă – OTE din Debrețin, Inantsy Pap Sandor (împreună cu Lencses Brigitta și Balazs Laszlo), din partea Asociației Karpatokert (Ungaria), au vorbit despre primele două întâlniri, din decembrie 2010 de la Beregdaroc (Ungaria) și de la Satu Mare (din februarie 2011). A fost evidențiată buna conlucrare din cadrul grupurilor de lucru și speranța că și la reuniunea de vineri, sâmbătă și duminică de la Oradea și Băile Felix se vor face pași importanți în pregătirea manualului metodologic.
După deschiderea oficială, gazdele au invitat participanții să viziteze școala (sălile de clasă, cabinetele și laboratoarele), precum și atelierele din clădirea de pe Brâncoveanu.
Modele de bune practici
În cadrul reuniunii de lucru de duminică dimineața, de la hotel Crișana din Băile Felix, dna profesor Alexandrina Ligia Pop a prezentat concluzile grupei nr. 4 de lucru. Cu un gust amar, domnia sa avea să sublinieze faptul că, din păcate, elevii nu-și aleg în cele mai multe cazuri modele din rândul profesorilor de la clasă sau din școală, ci adesea VIPuri de la TV, care nu sunt tocmai cele mai potrivite; ca bune practici, care pot fi preluate de la partenerii din Ungaria ar fi zilele de socializare; cât privește Legea abandonului, care există în țara vecină, această lege este foarte stufoasă și nu este agreată nici în Ungaria; ideea cu chestionarele pentru părinți a căzut din cauză că „este foarte greu să intri în relație cu părinții elevilor, prin urmare chestionarele vor fi aplicate elevilor”. Din celelalte teme dezbătute, dna Alexandrina Pop s-a oprit la bunele practici pe care elevii din Ungaria și le pot însuși în cadrul practicii pe care o efectueză în diferite școli partenere din Finlanda și Germania – „de unde ei se întorc cu alte mentalități legate de practica pe care au desfășurat-o în acele țări. Tot de la partenerii maghiari, putem prelua un model de mentorat.
La întâlnirea de la Satu Mare, partenerii noștri au fost impresionați de evaluarea pe baza portofoliului, portofoliul fiind o metodă de evaluare care pune în evidență progresul elevilor”, a conchis coordonatorul grupului de lucru pentru România, dna prof. Alexandrina Pop.
Dl Konya Ladiszlau - inspector școlar general adjunct al I.S.J. Satu Mare, remarca faptul că acum e foarte greu să schimbi proiectele centrale ale ministerului de resort care nu au pornit, așa cum era firesc și normal, de la evaluarea necesităților reale.
Domnia sa încuraja partenerii din școli spunându-le că vor avea tot mai mare căutare, pentru că sutele de absolvenți de învățământ superior, devenind șomeri cu diplomă, vor ajunge în situația de a abandona diplomele universitare și de a învăța alte calificări, cerute pe piața forței de muncă, strungari și alte meserii...
„Numai printr-o muncă exactă cu fiecare elev, prin activități atractive, îi vom putea determina pe elevii noștri să aleagă școala și nu prietenii de la cârciumă”, a concluzionat inspectorul general adjunct, dl Konya Ladiszlau.
Participanții la reuniunea de la Oradea și Băile Felix consideră întâlnirea o reușită și doresc să mulțumească pe această cale gazdelor și organizatorilor reuniunii: doamnei profesor Antiana Man - directorul Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea, dlui prof. Gavril Porțan - director adjunct, dnelor prof. Biro Ildiko - coordonator de proiect și Costa Florica. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (99 de poze), accesați Galeria foto: Rămâi la școală/ Maradj az iskolaban.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 08:20:31 Ora de vară a Europei de Est