Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concurs cu premii

Să învățăm să circulăm corect! (2)

Concurs cu premii

Săptămâna trecută, v-am lansat provocarea la concurs, oferindu-vă câteva informații legate de circulația rutieră (principalii termeni folosiți în circulația rutieră: drum public, parte carosabilă, bandă de circulație, intersecție...).
Astăzi, declanșăm concursul, punându-vă pe tapet trei chestiuni la care ne-am referit în episodul trecut.

1. INTERSECÞIA este definită ca fiind:
a). locul de încrucișare a două drumuri;
b). locul unde se întâlnesc sau se întretaie mai mult de două drumuri;
c). locul de întâlnire sau de încrucișare a două sau mai multe drumuri publice, oricare ar fi unghiul sau unghiurile dintre axele lor.
2. Partea carosabilă a unui drum cuprinde:
a). partea centrală a drumului, consolidată și folosită în mod normal pentru circulația vehiculelor;
b). întreaga lățime a drumului, inclusiv acostamentele, taluzul și zona laterală;
c). partea centrală a drumului și acostamentele.
3. Conform legislației rutiere în vigoare, BANDA DE CIRCULAÞIE are următoarele caracteristici:
a). reprezintă o subdiviziune a părții carosabile;
b). este materializată obligatoriu prin marcaje rutiere;
c). are o lățime corespunzătoare pentru trecerea cu ușurință a unui șir de vehicule.
***
Răspundeți, alegând variantele corecte la cele trei chestiuni.
Atenție, la unele întrebări sunt corecte două variante de răspuns!
Așteptăm răspunsurile voastre pe adresa: ovidanm@yahoo.com
Exemplu: 1 – a; 2 – b și c; 3 – c...
Nu uitați să ne scrieți:
Numele și prenumele vostru, localitatea, școala, clasa, telefonul (la care vă putem contacta).
Materialul pentru următoarea etapă a concursului:
Circulația pietonilor
Educația rutieră a copiilor începe din familie, continuă la grădiniță și în școală, dar trebuie să existe pe durata întregii vieți.
Colaborarea permanentă dintre familie și școală duce la cunoașterea și educarea copilului astfel încât, la terminarea școlii, el să fie un pieton instruit, civilizat, care știe să respecte regulile de circulație.
Pietonii aparțin unei categorii distincte de participanți la traficul rutier, categorie căreia legea circulației rutiere îi stabilește reguli precise, pe care aceștia trebuie să le respecte cu strictețe.
Pietonul este orice persoană, indiferent de vârstă, sex sau profesie, care se deplasează pe jos, pe un drum public și constituie cea mai numeroasă categorie de participanți la traficul rutier. Sunt considerați pietoni și persoanele cu handicap locomotor care se deplasează cu vehicule speciale. De asemenea, și cei care folosesc patine sau alte dispozitive cu rotile sunt considerați tot pietoni.
Pietonii sunt obligați:
Să circule numai pe trotuare, iar în lipsa acestora, pe potecile laterale ale drumurilor publice;
Să nu circule pe autostrăzi și pe partea carosabilă a drumurilor publice;
Să circule numai pe partea stângă a drumurilor publice, dacă acestea nu au trotuare sau poteci;
Să nu circule pe sectoarele de drum public la începutul cărora este instalat indicatorul cu semnificația „Accesul interzis pietonilor”;
Să traverseze drumurile publice numai prin locurile unde sunt indicatoare sau marcaje pentru trecerea pietonilor, iar unde acestea lipsesc, pe la colțul străzilor, după ce s-au asigurat că nu există niciun pericol. Traversarea drumurilor publice se face perpendicular pe axa acestora, în pas vioi;
Să circule cu cărucioarele și săniuțele cu copii numai pe trotuare sau poteci.
În zona rezidențială, pietonii pot folosi toată partea carosabilă, iar jocul copiilor este permis.
ZONA PIETONALĂ: una sau mai multe străzi rezervate pietonilor, unde accesul vehiculelor este supus unor reguli speciale.
Conform normelor de comportare civilizată, pietonilor elevi li se recomandă:
Evitarea deplasării pe trotuare în alergare;
Evitarea staționării cu alți colegi în mijlocul trotuarului;
Deplasarea să se facă pe partea dreaptă a trotuarului în direcția de mers;
Evitarea activităților de joacă pe trotuare.
prof. Virgil Matei,
Grupul Școlar Industrial Șuncuiuș

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 18:18:04 Ora de vară a Europei de Est