Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Delegație din Ungaria la Universitatea din Oradea

Joi

Delegație din Ungaria la Universitatea din Oradea

Joi după-amiază, rectorul Universității din Oradea (UO), prof. univ. dr. Cornel Antal, a primit vizita unei delegații maghiare formate din reprezentanți ai Universității din Debrețin și ai unei firme de consultanță din Budapesta.

La întâlnirea de joi, 12 mai 2011, au mai participat prof. univ. dr. ing. Ioan Felea – prorector domeniul calitate și cercetare, prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu – prorector Relații Internaționale și Comunicare, prof. univ. dr. ing. Sorin Curilă – secretar științific, Carmen Buran – șef Departament Relații Internaționale, Marius Onica – administrator rețea internet a UO, conf. dr. Marcel Boloș – catedra de Finanțe Contabilitate a Facultății de Științe Economice  și Olimpia Popoviciu, șef Birou Comunicare, care au primit delegația din Ungaria compusă din: prof. dr. Gaál István - prorector al Universității din Debrețin, dr. Gál Zoltán  - șef serviciu Internet - Comunicații al Universității din Debrețin, Pozsonyi Zoltán - director general economic adjunct al Universității din Debrețin și doi reprezentanți ai firmei de consultanță din Budapesta - Deutsch István – director și Tóth Marcell. 
Scopul vizitei a fost acela de a înmâna conducerii Universității din Oradea cele două proiecte de cooperare transfrontalieră care au primit finanțare și urmează să fie derulate din acest an.
Cele două contracte de cooperare transfrontalieră sunt:
1.  HURO/0802/012_AF având titlul „High speed next generation network integration between University of Debrecen and University of Oradea”
Proiectul are valoare totală de 1.010.519 euro din care UO îi revine suma de 502.486 euro și își propune: să implementeze la nivel de universitate un sistem de telefonie de ultimă generație, bazată pe tehnologia VOIP (Voice over IP) și să interconecteze sistemele de telefonie ale celor două universități (astfel încât să se poată apela orice post telefonic din cele două universități utilizând numere de interior); să construiască un sistem wireless în universitate și să interconecteze sistemele wireless ale celor două universități prin sistemul internațional EDUROAM; să modernizeze infrastructura de comunicații date a universității.
2. HURO/0901/265/1.2.3 având titlul „Joint network multimedia system of University of Debrecen and University of Oradea”
Proiectul are valoare totală de 324.354 euro din care universității îi revine suma de 164.328 euro și își propune: să construiască un studio radio și unul de televiziune cu posibilitatea emiterii programelor acestora pe intranet și internet; să construiască un studio mobil cu ajutorul căruia să se poată face transmisii în direct de la diverse evenimente din universitate; să implementeze un sistem de videoconferințe între cele două universități; să implementeze un sistem prin care se pot retransmite un număr de minim 6 posturi tv pe rețeaua de date a universității.
Responsabil pentru ambele proiecte este Marius Onica, administrator rețea internet a UO.
Prorectorul din Debrețin a apreciat că „Universitatea din Oradea este un partener apropiat și colaborator apreciat în multe proiecte de cercetare dezvoltate pe mai toate domeniile și își doresc ca această colaborare să fie dezvoltată pe viitor. Aceste colaborări strânse s-au concretizat în foarte multe proiecte de cercetare comune cu finanțare HU-RO”.
În contextul acestor declarații, conducerea Universității din Oradea a propus reprezentanților Universității din Debrețin dezvoltarea de noi proiecte de cercetare, inovative și care să fie înaintate spre finanțare la noua sesiune HU-RO care se deschide în iunie 2011. (Olimpia Popoviciu)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 10:12:35 Ora de vară a Europei de Est