Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Dacii liberi și turneul Donjoanelor”

O lecție de istorie... pe teren

„Dacii liberi și turneul Donjoanelor”

Venind în întâmpinarea cerințelor exprimate de unii părinți ai elevilor din cadrul Colegiului Național „Emanuil Gojdu” doritori ca odraslele lor să cunoască mai bine aspecte din istoria locală, dl prof. de istorie Ursuța Traian a inițiat două acțiuni care i-au încântat pe elevii din clasele a VIII-a și a VII-a.

Aceștia au beneficiat în zilele de 7 mai și respectiv 14 mai 2011 de activități atractive, privind dacii liberi din Tășad și vizitarea câtorva donjoane din Bihor, cum ar fi cele de la Cheresig, Salonta și Tămașda.
  La activitatea intitulată „Dacii liberi - Tășad 2011” au participat aproximativ 100 de elevi de la C.N. „Emanuil Gojdu”, Școala cu clasele I-VIII din Salonta, Tășad, Les și Ceica.
La Căminului Cultural din Tășad, specialiștii de la Muzeul „Þării Crișurilor”, domnul Huza Radu și Gruia Fazekas, le-au prezentat elevilor într-o manieră modernă, prin proiecții video, aspecte legate de rezervația geologică de la Tășad, flora și fauna ocrotite, practic o lecție despre cum trebuie să ocrotim natura. Prof. Roșu Marinel a evocat aspecte din campania de săpături arheologice de la punctul numit „Cetățaua”, loc unde s-a descoperit și tezaurul de argint de la Tășad. Prof. Ursuța Traian a moderat un concurs având ca temă „cultura și civilizația dacilor”. Răspunsurile au dovedit o bună cunoaștere a domeniului abordat, iar elevii au fost răsplătiți cu premii în dulciuri. Fiecare participant a primit un ecuson cu deviza „Dacii liberi - Tășad 2011”, care avea imprimat stindardul dacic, stindard care a fost prezent pe scena căminului cultural. A urmat o drumeție în zona atât de pitorească a rezervației de la Tășad.
Doamna prof. Bala Adina, de la Școala cu clasele I-VIII din Ceica a lansat propunerea ca peste un an, în mai 2012, să ne regăsim la Sarmizegetusa Regia, propunere acceptată cu însuflețire de către participanți.
Însoțiți de prof. Ursuța Traian și prof. Duluș Nicolae, elevii de la C.N. „E.Gojdu” au pornit în dimineața zilei de 14 mai să descopere donjoanele de la Cheresig, Salonta și Tămașda. Astfel aveau să afle informații interesante despre fortificațiile medievale din Bihor.
La Rezervația naturală de la Cefa
Următorul popas a fost în cadrul Rezervației naturale Cefa, unde elevii au putut admira echipajele participante la concursul de atelaje, într-o organizare perfectă realizată de domnul Nicolae Nistor și Primăria Cefa. Dl prof. Jurcan Viorel de la Școala cu clasele I-VIII din Inand le-a vorbit elevilor despre începuturile înființării rezervației, întindere, specii din floră și faună etc.
La Salonta, elevii au vizitat muzeul dedicat lui Arany Janos - poet localnic; muzeul este amplasat în bătrânul turn ciuntit care domină orașul. La Tămașda, preotul Brie Viorel le-a prezentat elevilor aspecte inedite legate de donjonul din localitate și i-a ghidat în vechiul lăcaș de cult, biserica ortodoxă din localitate.
Clipe de neuitat au petrecut elevii participanți la acest turneu la Băile Tinca, pe malul Crișului Negru, unde după jocul cu mingea în aer liber au savurat micii preparații, fiind serviți la „tavă” de către profesorii însoțitori.
  Deși a fost o zi solicitantă în urbe, mai mult de jumătate din elevi l-au însoțit pe profesorul lor de istorie la Muzeul „Þării Crișurilor” pentru a admira obiecte de tezaur de mare valoare... (Tr. U. & Jessie B.)

Trimite email
marți, 7 mai 2024, 02:01:26 Ora de vară a Europei de Est