Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„E bine că oferim modele de urmat!”

„Zilele școlii” – la „Av. Iancu”, sub semnul Eco

„E bine că oferim modele de urmat!”

Săptămâna trecută (de luni până vineri, inclusiv), în perioada 23-27 mai 2011, Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea (deținătoare a steagului verde) a sărbătorit „Zilele școlii”, într-o ambianță a la „Re-creația Mare” (prietenii știu de ce)!

Ziua de luni a fost „decretată” drept Ziua sportului și a sportivilor care iubesc fotbalul și ciclismul, pentru că s-a ținut Cupa „Avram Iancu” la fotbal, concurs de biciclete și curs aplicativ cu ștafetă; marți, micii ecologiști s-au întrecut în cadrul unui concurs de cultură generală; miercuri, a avut loc regalul artiștilor pe ringul Discotecii „No Problem”; joi s-au inversat rolurile: elevii au trecut la catedră, iar profesorii, în bănci. „Zilele școlii” s-au încheiat, vineri, cu o manifestare tradițională de marcă și de amploare națională – Simpozionul național „Realizarea obiectivelor noilor educații prin intermediul activităților extracurriculare”, cu invitați îndrăgiți. Directorul școlii, doamna profesor Gheorghina Bîrlădeanu (cu doctoratul luat de curând, la Brașov) a salutat distinșii invitați: prof. univ. dr. Mișu Jan Manolescu (rectorul Universității AGORA), conf. univ. dr. Ioan Chelemen, asist. univ. drd. Alina Manolescu, inspector școlar Rodica Turcaș, jr. dr. Anca Trifan – manager de proiect, reprezentant al Primăriei Oradea, precum și directori de școli: prof. Ioan Mocan (de la Șc. „Nicolae Bălcescu”) și prof. Adelina Iacob (de la Șc. nr. 11).
Rectorul Universității AGORA s-a arătat încântat de noua imagine a Școlii „Avram Iancu”, dar mai cu seamă de rezultatele obținute de elevii și dascălii săi, de titlul de Eco Școală, de faptul că dascălii săi oferă elevilor modele de urmat. Dl Manolescu a felicitat colectivul de cadre didactice, membrii grupului „Allegria” pentru profesionalismul lor artistic și pe doamna director Gheorghina Bîrlădeanu pentru titlul de doctor.
În urmă cu 57 de ani, conf. univ. dr. Ioan Chelemen, pe atunci elev al acestei școli, buchisea și descifra Abacul pe băncile acestei școli. Domnia sa are multe amintiri frumoase din această școală, dar și din cartierul cu bibliotecă și cinematograf...
După luările de cuvânt ale celor din prezidiu, membrii grupului Allegria, „orchestrați” de prof. Stelieana Cârciumaru și Constantin Negruț, au sensibilizat asistența cu recitalul lor european de înaltă calitate artistică.
Pentru Simpozionul național s-au primit 130 de lucrări din partea a 160 de cadre didactice, din 14 județe și municipiul București (Bihor, Arad, Mureș, Cluj, Constanța, Neamț, Botoșani, Giurgiu, Satu Mare, Tulcea, Prahova, Vrancea, Suceava și Brașov); cele mai multe au sosit de la București și Cluj. Iar pentru susținerea lor, cei mai mulți au venit din Cluj-Napoca. În susținerea lucrărilor, am avut parte de surprize plăcute pe care ni le-au oferit printre alții și dna Mariana Barna, de la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, Rita Pap, de la Școala cu clasele I-VIII din Tășad și Cozma Aurica (din partea gazdelor).
„E bine dacă în noile educații se cunosc finalitățile. Avem parte de o teorie foarte bine pusă la punct, iar faptul că dascălii noștri le aplică cu mult succes la clasă, nu poate decât să ne bucure,” a conchis conf. univ. dr. Ioan Chelemen. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „E bine că oferim modele de urmat!”

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 20:05:48 Ora de vară a Europei de Est