Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Gala premianților - 2011”

Vineri, în cadrul Zilelor Colegiului Național „I. Vulcan”

„Gala premianților - 2011”

De luni până vineri (23 - 27 mai 2011), la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea s-a desfășurat un program special, dedicat „Zilelor școlii”, cuprinzând un buchet de activități cu impact, menite să declanșeze energii creatoare și să bucure elevii și cadrele didactice...

Din seria manifestărilor, vom aminti: Ziua Porților Deschise - pentru vizitarea școlii și prezentarea ofertei școlare; Concursul interjudețean de chimie „Noi și chimia”, concurs tradițional ajuns la a XVI-a ediție, și la a doua etapă interjudețeană, la care au participat 35 de echipaje, din patru județe; lansare de carte  – „Poeți orădeni”, traduși în limba franceză de 10 dintre membrii cercului de franceză, condus de prof. Gheorghe Iuliu Tileagă; promovarea valorilor culturii locale – personalitatea lui Iosif Vulcan (patronul spiritual al colegiului)…
Gala premianților - 2011 avea să încheie în mod fericit manifestările „pedagogiștilor” orădeni, cu premierea celor mai titrați elevi ai școlii, olimpici naționali și județeni, laureați a numeroase concursuri județene și naționale.
Cabinetul de documentare și informare al colegiului s-a umplut la ora adevărului cu olimpici, precum și parte din dascălii care i-au pregătit, ajutându-i să urce pe podiumul de premiere. Preț de mai bine de o oră, directorul prestigiosului colegiu național orădean, doamna profesor Simona Martin, a înmânat diplome elevilor merituoși și profesorilor acestora.
Lista eminențelor cenușii a fost deschisă de șeful de promoție al absolvenților, un „pedagogist” numai de 10, pentru că Bogdan Gîrdan (din a XII-a C) a absolvit clasele I-XII cu media generală 10, un „fenomen” rarism. El este și deținătorul premiului I la etapa județeană și participare la națională la Olimpiada Științele Pământului, precum și premiul II la etapa județeană la matematică și participare le etapa finală; Adela Martin (din a IX-a D), l-a urmat, într-un fel, pe Bogdan la Științe pentru juniori, ocupând locul II la județeană și participare la națională, precum și mențiune le etapa județeană a Olimpiadei de chimie; și lista continuă în acest mod cu încă 47 de poziții, Daria Lele (olimpică la română), Gabriela Soporan (la latină), Lovassy Cseh Tamas (la maghiară), Valentina Rebaciuc, Denisa Ionescu și Melinda Larisa Molnar (toate trei la spaniolă), Ana Piț, Cabai Kitti și Delia Rîpan (la pedagogie), Andreea Sotoc, Miko Anita și Kallai Krisztina (la psihologie), Hevesi Reka Noemi (la religie romano-catolică), Oana Leah (la chimie și desen), Andrea Borbely (la română), Mihai Dobai (la geografie), Corina Alungi (la germană), Denisa Judeu (la educație tehnologică), Oana Opriș, Scrypnyk Ioana, Bianca Butuc și Daria Lele (la cultură civică), Alexandru Lucaciu (la fizică și mate), Iulia Toderici (la istorie), Codruța Popa (la desen), Benedek Renata și Denisa Ionescu (la limba latină), Ruzsa Antonia și Cristian Rad (la educație tehnologică), Anca Pandrea, Roxana Urdea, Diana Berghian și Daniela Trip (toate patru la pedagogie), Raluca Negruț (la psihologie), Alexandra Gheran (la română, mate și chimie), Bianca Popuș, Diana Opriș și Dan Abigail (toți trei la română), Alexandru Chereji (la fizică), Florin Pașcu (la chimie), Raluca Ile, Celina Popa și Larisa Petrița (spaniolă), Szappanos Lorant Imre (la religie romano-catolică), Kanalas Brigitta și Vincze Zoltan (ambii la limba și literatura maghiară).
Gala s-a încheiat cu o „ședință” foto: multe poze de grup, elevi-profesori, elevi-elevi, urmată de un „meniu” dulce! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Gala premianților - 2011”.

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 06:59:29 Ora de vară a Europei de Est