Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Regimul juridic sancționator al delincvenței juvenile…”

Conferința internațională de științe juridice

„Regimul juridic sancționator al delincvenței juvenile…”

Catedra de drept a Facultății de Drept și Științe Economice a Universității AGORA a organizat,vineri, 12 octombrie, în parteneriat cu Direcția Poliției de Frontieră Oradea, Inspectoratul Județean de Poliție Bihor și Asociația Criminaliștilor din România – Filiala Bihor, conferința internațională „Regimul juridic sancționator al delincvenței juvenile și tendințe de evoluție în societatea contemporană”.

Acest eveniment științific este parte a unui proiect aprobat și co-finanțat de către Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, prin Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică (ANCS), având un comitetul de organizare compus din 21 de membri (din Italia, Grecia, România și Ungaria), între care : președintele de onoare al conferinței – prof. univ. dr. Antonio Iodice – președintele Institutului de Studii Politice „San Pio V” din Roma, co-președinții - prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu,  rectorul Universității AGORA și conf. univ. dr. Elena Ana Mihuț, șeful catedrei de drept, Facultatea de Drept și Științe Economice.
Șeful catedrei de drept motiva astfel alegerea temei conferinței internaționale: „Având în vedere faptul că fenomenul delincvenței juvenile se înscrie pe un trend ascendent în cadrul societății românești, considerăm că este necesară o analiză mai atentă a cauzelor sociale, culturale și economice ale acestui fenomen. De asemenea, tinând cont de nivelul actual de dezvoltare a societății, precum și de accesul nelimitat și necontrolat la fluxul de informații a minorilor, se impune identificarea unor modalități moderne și adaptate psihologiei minorului pentru prevenirea și combaterea acestui fenomen”.
Fără a intra în detalii, dorim să arătăm care au fost problemele puse pe tapet la această conferință: *date statistice privind rata infracționalității în rândul minorilor; *date privind condiția socială, economică și culturală a infractorilor minori;  *raportul de cauzalitate dintre condiția socială, economică și culturală a minorului și familiei sale și săvârșirea faptelor antisociale; *rolul familiei, al școlii și al profilului psihologic al minorului în conduita infracțională a minorului; *condiția juridică a minorului în societate; *tratamentul sancționator pentru minorul care comite fapte antisociale grave; *identificarea unor modalități moderne de prevenire și combatere a conduitei antisociale a minorilor; *tratamentul special al minorului care execută pedeapsa închisorii; *reintegrarea în societate a minorului infractor; *cercetarea criminalistică a infracțiunilor săvârșite de minori.
La discuții, au participat specialiști din domeniul dreptului, sociologiei, criminologiei, psihologiei, cadre didactice universitare, precum și studenți ai Universității AGORA.
 Cu acest prilej a fost lansat primul număr al revistei internaționale de științe juridice „AGORA International Journal of Juridical Sciences”.
 Delia FLORIAN

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 04:59:26 Ora standard a Europei de Est