Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activități de perfecționare - Obținerea gradului didactic I

Grupul Școlar „Ioan Bococi”, Oradea

Activități de perfecționare - Obținerea gradului didactic I

Astfel de activități s-au desfășurat la Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea, cu ocazia susținerii examenului pentru obținerea gradului didactic I de către dna prof. Mihaela Șumălan, prof. de limba și literatura română.

 Activitățile au fost evaluate de o comisie alcătuită din: conf. univ. dr. Dumitru Draica - coordonatorul lucrării, prof. univ. dr. Florica Orțan - președintele comisiei, prof. Liana Teaha – metodist al I.S.J. Bihor, catedra de limba și literatură română.
Comisia a asistat la patru ore la clase diferite de elevi, conform programului stabilit: „Povestea lui Harap Alb”, de Ion Creangă - caracteristicile basmului cult (la clasa a IX-a L, învățământ de masă); Apartenența poeziei „Dorința” la genul liric (lecție de consolidare, la clasa a XIII-a E, înv. de masă); „Moromeții”, de Marin Preda - caracterizarea personajului principal; „Nunta din Bihor” (ora a IV-a), activitate extracurriculară prezentată cu concursul grupului artistic „Lioara”, al școlii, coordonat de dna prof. Mihaela Șumălan, fiind prezentat un obicei de nuntă.
Cele patru activități didactice susținute de dna prof. Mihaela Șumălan au fost analizate și evaluate de comisie, după care dna profesor și-a prezentat Lucrarea de gradul I, cu titlul „Ramificații teritoriale și socio-culturale  ale limbii (cu referire specială la clasele de liceu).
Din cadrul comisiei special constituite cu acest prilej, au mai făcut parte conducerea școlii, prof. ing. Ileana Varga – directorul școlii și prof. Mihaela Popovici – director adjunct, care au apreciat activitatea în ansamblu a dnei profesor Mihaela Șumălan, evidențiind implicarea sa cu bune rezultate în toate activitățile școlare și extrașcolare desfășurate, dna profesor fiind și liderul de sindicat, membru în consiliul de administrație, responsabilă de catedră (la disciplinele socio-umane), responsabil S.N.A.C., coordonatoarea grupului artistic „Lioara”, membru în comisia de calitate în învățământ, secretarul consiliului profesoral și diriginte la clasa a IX-a L. În cuvântul lor, cei doi directori au ținut să sublinieze profesionalismul și dăruirea doamnei profesor, buna sa pregătire științifică și metodică, seriozitate și conștinciozitate.
Analizând cele patru activități, comisia a remarcat faptul că lecțiile au fost dinamice și dense, timpul didactic a fost bine gestionat, proiectele didactice au fost elaborate în lumina cerințelor metodice și de specialitate. În cadrul fiecărei activități, obiectivele au fost realizate folosindu-se o gamă bogată și variată de metode, procedee și mijloace didactice moderne, eficiente: conversația euristică, învățarea prin descoperire, problematizarea, calculatorul și videoproiectorul.
După prezentarea rezumatului lucrării de către dna prof. Mihaela Șumălan, prin intermediul câtorva slaiduri videoproiectate, dl conf. univ. dr. Dumitru Draica (coordonatorul lucrării) a subliniat interesul manifestat de doamna profesor Mihaela Șumălan în documentare, colaborarea și comunicarea fiind deosebit de eficiente. Prezentând lucrarea pe capitole, domnia sa a ținut să sublinieze preocuparea autoarei în valorificarea experienței dobândite în cei peste zece ani de activitate didactică, preocuparea permanentă pentru continua îmbogățire a cunoștințelor și perfecționare, dar și a exprimării orale și scrise la elevii de liceu.
Activitatea dnei profesor a cotată de către comisie cu nota maximă – 10. (Ovidiu Dan)

Trimite email
luni, 20 mai 2024, 13:37:16 Ora de vară a Europei de Est