Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Tabăra de vară „Ceata lui Pițigoi” (ed. a III-a)

Acorduri finale

Tabăra de vară „Ceata lui Pițigoi” (ed. a III-a)

În această vacanță de vară, Uniunea Femeilor în colaborare cu unități de învățământ din zona Rogerius și Oncea au organizat pentru elevi tabăra de vară, denumită generic: „Ceata lui Pițigoi”.

Proiectul este în al treilea an de implementare și considerăm că rezultatele scontate și aprecierile copiilor, ale părinților și cadrelor didactice implicate justifică necesitatea și oportunitatea continuării acestui proiect și în vacanța de vară a anului viitor, dar poate și înființarea altor centre în alte zone - cartiere pentru a cuprinde școlari și preșcolari și din alte unități de învățământ.
Scopul organizării taberei a fost de a socializa elevii din unitățile de învățământ din cele două cartiere apropiate (Rogerius și Oncea), precum și a elevilor proveniți din diferite orașe (țări) aflați în vacanță la rude (bunici);
elevii rămași singuri acasă să nu fie cooptați în diferite grupuri dubioase, să nu vagabondeze pe străzi sau să-și petreacă toată ziua în fața calculatorului sau televizorului, vizionând filme cu acțiuni nerecomandate sau interzise elevilor.
Așadar, ne-am propus să oferim elevilor pe timpul vacanței de vară alternative de petrecere a timpului în mod plăcut, distractiv, de învățare a unor elemente de educație social – civică, cunoașterea, aprecierea și respectarea atitudinilor individuale de către colectivitatea clasei, colaborare în cadrul colectivității pentru eliminarea fenomenelor de violență verbală și fizică.
Grupul țintă i-a cuprins pe cei nesupravegheați, ai căror părinți sau aparținători erau plecați la serviciu.
Tabăra s-a desfășurat în perioada 4 iulie – 5 august 2011, între orele 10.00 și 13.00.
Ca în fiecare an, gazda taberei a fost Școala cu clasele I-VIII „Ion Bogdan” (director - prof Surla Ioan Corneliu).
Deschiderea oficială a taberei a fost programată pe 6 iulie, la Școala „Ion Bogdan”, iar festivitățile de încheiere au avut loc vineri, 5 august, la Era Shopping Center.
Activitățile din tabără au fost susținute  într-un cadru ocupațional, fiind coordonate de cadre didactice membre ale Uniunii Femeilor Bihor Oradea. Participarea elevilor în tabără și toate activitățile au fost derulate gratuit, iar cadrele didactice și coordonatorii de proiect s-au oferit să desfășoare voluntar activitățile în tabără.
La activitățile zilnice, foarte bogate și variate, au participat 67 de copii, școlari și preșcolari. Ei au fost îndrumați de 17 cadre didactice.
 Organizatorii taberei au invitat autoritățile locale și reprezentanții instituțiilor vizitate pentru a asista la momentul artistic oferit de participanții la tabără și pentru a le oferi diplome de onoare, mulțumindu-le astfel pentru colaborare (parteneriat).
La serbare s-au prezentat multe cântece, în mai multe limbi, precum și dansuri moderne („Dansul umbreluțelor”, „Dansul panglicilor colorate”); pițigoii au pregătit și câteva scenete („Greierele și furnica”, „Roboțelul strica tot”, „Fetița mamei cea cuminte”, „Prostia omenească” și „Punguța cu doi bani”. În sceneta cu punguța... actorii au fost marionetele (păpușile) confecționate de ei din ziare și rebuturi textile, paie, mărgele și gablonțuri.
La festivitate, organizatorii taberei au înmânat diplome de participare elevilor, premianților la concursul de șah „Cupa taberei”, dar și unităților vizitate (cuprinse în programul taberei). La manifestarea de final au fost prezenți reprezentanți din partea Inspectoratului de Poliție al județului Bihor, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Crișana”, Instituției Prefectului, Consiliului Județean, Sindicatului „Forum” și Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Diplomele de onoare au fost înmânate de directorul taberei, prof. Nela Axinte. Þinem să evidențiem contribuția deosebită a tuturor cadrelor didactice participante la actuala ediție a taberei: Denes Melinda (coordonator asistent), Iorga Doina, Eugenia Drăgoi, Mariana Lucaciu, Mariana Ungur, Strete Mihaela, Bot Daniela, Iliescu Doina, Angela Șandor, Crețu Alin și Bogdan Axinte.
Alături de copii și cadrele didactice au lucrat, tot voluntar, trei studente Ștef Raluca, de la Facultatea de Științe Socio - Umane (specializarea Sociologie), Pop Camelia și Barbălată Anca. Din partea gazdelor, doamna Delia Felechianu (coordonator evenimente de la Era Shopping Center) a oferit participanților la tabăra de vară dulciuri (atât copiilor, cât și cadrelor didactice).
Miorița SĂTEANU
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tabăra de vară „Ceata lui Pițigoi” (ed. a III-a).

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:54:54 Ora standard a Europei de Est