Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Derulăm două proiecte din fonduri nerambursabile”

Prof. dr. Florian Hava – directorul Școlii „Dacia”

„Derulăm două proiecte din fonduri nerambursabile”

La ora vizitei noastre (vineri, 9 sept. 2011), la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, lumea se pregătea de consiliul profesoral. Abia am reușit să intrăm în două săli de clasă.

În sala clasei I A, doamna învățătoare Maria Cîmpian pregătea sala pentru cei 30 de „musafiri” și încă pe atâția părinți, bunici sau alți însoțitori.
„Cu fiecare serie de elevi, emoțiile se multiplică și se amplifică în intensitate. Îi aștept cu nerăbdare și cu mult drag. Din cei 32 de ani de activitate didactică, 16 i-am petrecut în această școală...”
Lia (prof. Aurelia Popovici) are clasa I E. Este la a VII-a generație de elevi în cei 24 de ani de activitate, dar este la fel de emoționată ca și în prima zi, când, absolventă de Pedagogic, s-a văzut pentru prima oară ochi în ochi cu primii săi școlari. Am fost și noi prezenți la acea întâlnire. „Și acum ca și atunci, sunt la fel de emoționată!”
Cu siguranță, emoția îi vine din preaplinul pe care Lia îl deține în suflet, de unde îi radiază și în priviri, dar și pe buze. E la fel de plină de energie și zâmbitoare, armă cu care cucerește copiii și încântă interlocutorii.
Doamna învățătoare are o vorbă (un motto ilustrat și pentru cei 26 de viitori școlari): „E cazul să lăsăm calculatorul și să punem mâna pe carte, singura care ne deschide toate ușile și drumul spre viitor. Cine are carte are parte!”
După consiliu, am revenit să stăm de vorbă cu domnul director, prof. dr. Florian Hava.
„Școala este pregătită pentru a-și primi în cele mai bune condiții beneficiarii, pe cei 1.067 de elevi. S-au făcut igienizările necesare, avem mobilier nou în două săli, pardosea proaspătă într-o sală de clasă, dulapuri noi în trei săli, corpuri electrice schimbate în clădirea nouă, am zugrăvit în 12 săli, am zugrăvit și vopsit sala de sport, iar o alta, modernă, își ridică fruntea din pământ, cu un teren de handbal în apropiere. Am refăcut soclul pe coridoare și în săli de clasă, am reabilitat tribuna din curtea școlii, am montatprize de internet în fiecare sală de clasă și în cabinete. Toate cu bani de la Primăria Oradea. Absolvenții noștri au fost repartizați din prima, la prima repartiție, potrivit opțiunilor, majoritatea la liceele reprezentative: „Eminescu”, „Gojdu”  și „Partenie Cosma”. Derulăm două proiecte din fonduri nerambursabile cu Primăria Oradea, unul pe folclor, iar celălalt pe robotizare...”
Marin Bica – formator de olimpici naționali și internaționali
De câțiva ani, Școala „Dacia”, municipiul Oradea și România au câștigat la capitolul imagine și datorită contribuției deosebite pe care și-a adus-o dl profesor Marin Bica (de la Școala „Dacia”), admirabil formator de olimpici naționali și internaționali la astrofizică și astronomie, îndrumător al lotului național de astrofizică. Și în acest an, lotul s-a întors de la Olimpiada internațională cu cinci medalii de aur și două de bronz. De asemenea, dl profesor a participat la două școli de vară, organizate cu sprijinul UNESCO la Gura Humorului și Bușteni.
„A fi astăzi elev la Școala „Dacia” este o cinste...”
Vom încheia reportajul nostru citându-l pe domnul director Florian Hava; un citat din cuvântul rostit luni (12 septembrie) la deschiderea cursurilor.
„A fi astăzi elev la Școala „Dacia” este o cinste, dar și o responsabilitate: cinstea de-a fi printre cei buni, responsabilitatea de-a fi la înălțimea exigențelor și a duce mai departe renumele școlii. Școala în care învățați este o unitate de prestigiu, pentru că de-a lungul timpului și-a câștigat un loc de frunte atât în învățământul bihorean, cât și în cel național. Este necesar să înțelegeți că trebuie să învățați nu atât pentru școală, cât mai ales pentru voi, pentru parcursul vostru în viață. Noi dorim să vă sădim în suflete încrederea, respectul pentru valorile umane fundamentale, iubirea, binele, adevărul, speranța, munca și responsabilitatea”.(Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Derulăm două proiecte din fonduri nerambursabile”.

Trimite email
joi, 9 mai 2024, 00:33:31 Ora de vară a Europei de Est