Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul PLM Adaptor – modulul 3, la final

Înscrieri pentru modulul 4

Proiectul PLM Adaptor – modulul 3, la final

Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică din cadrul Universității din Oradea, împreună cu ADA Computers - liderul în implementări PLM ( managementul ciclului de viață al produsului) în România – alături de alte șase prestigioase instituții de învățământ superior tehnic din țară, a finalizat modulul 3 al proiectului PLM Adaptor, care urmărește dezvoltarea resurselor umane printr-o investiție de 2,4 milioane Euro cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

În urma desfășurării modulelor 1 (Concepția și proiectarea produselor)  și 2 (Simularea și analiza folosind prototipul virtual) și a organizării în luna februarie 2011 a bursei locurilor de muncă – eveniment destinat exclusiv studenților participanți în cadrul proiectului PLM Adaptor - mai multe firme participante, cum ar fi COMAU România, GMAB, ISROM, PRELMET, CELESTICA, au angajat un număr apreciabil de studenți ai Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică din Oradea, ceea ce demonstrează utilitatea și actualitatea competențelor acumulate.
Ca urmare, proiectul PLM Adaptor se bucură de o apreciere foarte bună în rândul studenților, fapt demonstrat și de faptul că solicitările acestora de a participa la modulul 3 (Realizarea fabricației digitale folosind prototipul virtual) au depășit cu mult numărul de locuri (80) alocat pentru acest modul, așa încât s-a cerut suplimentarea acestora, aprobându-se începerea cursurilor cu 100 de studenți împărțiți în cinci grupe de studiu, fiecare grupă având de parcurs 36 de ore în cadrul acestui modul.
Cea mai mare parte dintre studenții înscriși a participat și la modulele anterioare, dar au fost și studenți noi, atrași pe de o parte de modul de predare - care presupune o prezentare teoretică la începutul lecției, trecându-se apoi la probleme practice, studentul lucrând simultan cu instructorul - iar pe de altă parte utilizarea unor aplicații software de top și de ultimă generație cu largă răspândire în industrie.
În cadrul modulului 3, studenții au folosit cunoștințele și deprinderile acumulate pe parcursul modulelor anterioare pentru a-și dezvolta competențe privind simularea fabricației produselor, modalități de optimizare a procesului de fabricație, precum și noțiuni privind conducerea proceselor industriale cu ajutorul roboților.
Ca și în cazul celorlalte module, studenții participanți la modulul 3 au primit gratuit suportul de curs (manuale) cu materia predată și structurată pe lecții, precum și fișierele de exercițiu în format electronic corespunzătoare fiecărei lecții, ceea ce le-a facilitat aprofundarea noțiunilor teoretice și mai ales practice prezentate la orele de curs.
Un alt aspect important îl constituie faptul că pe site-ul proiectului PLM Adaptor s-a realizat un forum unde studenții admiși au putut intra în legătură cu colegii lor din centrele universitare partenere și unde au putut posta diferite realizări – unele de complexitate deosebită.
Evaluarea cunoștințelor acumulate la sfârșitul cursurilor s-a făcut ca și la modulele anterioare, nu prin note, ci prin calificative atribuite unor competențe privind utilizarea aplicațiilor software învățate la cursuri. La Universitatea din Oradea în urma evaluării, din cei 100 de studenți admiși, au absolvit modulul 3 un număr de 98 de studenți, cu 18 studenți peste obiectivul propus în proiect (80 de studenți).
Cursurile modulului 4 – ultimul - se vor desfășura în perioada octombrie – decembrie 2011 și vor aborda aspecte privind „Integrarea etapelor de dezvoltare, colaborarea în întreprinderea virtuală și managementul documentației tehnice despre produs”.
Înscrierile pentru modulul 4 încep în luna septembrie 2011 și vor păstra aspectele organizatorice utilizate la celelalte module în ceea ce privește înscrierea candidaților, care se face on-line pe site-ul www.plmadaptor.ro  și în ceea ce privește admiterea, studenții declarași admiși fiind anunțați prin SMS și/sau e-mail să-și aleagă grupa de studiu în funcție de orarul fiecărei grupe afișat pe internet.
Prin specificul problemelor abordate și al aplicațiilor software utilizate la curs, în cadrul proiectului PLM Adaptor se pot înscrie numai studenții de la Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică din cadrul Universității din Oradea. (Iulian S.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 07:31:51 Ora de vară a Europei de Est