Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Conferința anuală a Departamentului Drept din cadrul Universității AGORA - www.conferinadrept.univagora.ro

„Dreptul și religia”

Conferința anuală a Departamentului Drept din cadrul Universității AGORA - www.conferinadrept.univagora.ro

În Amfiteatrul Albastru al Universității Agora a avut loc astăzi (joi, 20 oct. 2011) deschiderea conferinței internaționale anuale cu tema: „Dreptul și religia”, organizată de Departamentul Drept al universității, în parteneriat cu modulele Jean Monnet: „Libera circulație a persoanelor în spațiul Uniunii Europene”, „Uniunea Economică și Monetară”, precum și cu Centrul euroregional de prevenire și combatere a criminalității transfrontaliere și Centrul de Informare Europeană „Europe Direct Universitatea AGORA, Oradea, Nord-Vest”.

Prin această temă a conferinței, ajunsă la cea de a V-a ediție, organizatorii și-au propus să atragă atenția asupra importanței pe care o au abordările interdisciplinare în societatea contemporană. Ca urmare, conferința s-a bucurat de prezența unui mare număr de cadre didactice universitare din domeniul dreptului și religiei și filosofiei, studenți, precum și reprezentanți locali ai cultelor. În deschidere au luat cuvântul dl rector prof. univ. dr. ing. Mișu Jan Manolescu, dl prof. univ. dr. Ovidiu Predescu, dl Felix Kopelman (președintele Comunității Evreilor din Bihor). De asemenea a fost prezentat un mesaj din partea Episcopiei Greco-Catolice Oradea.
 Cele aproape 100 de lucrări înscrise în programul conferinței au fost atent selectate și distribuite pe secțiuni, urmând să fie publicate în revista „AGORA International Journal of Juridical Sciences”, nr. 2/2011, indexată în mai multe baze de date internaționale.
 „Cred că avem nevoie de timp pentru ca principiile moralei să devină o conștiință civică și mai avem nevoie de cunoaștere pentru a conștientiza că respectarea legii nu depinde, atât de interpretarea și aplicarea acesteia, cât de modul cum este gândită de legiuitor atunci când este elaborată și de felul în care este înțeleasă de oameni, atunci când este citită pentru a fi însușită și respectată. Indiferent de religia pe care o avem, este important să respectăm valorile care sunt susținute prin religie, la care ne raportăm atunci când înfăptuim lucruri, știind că funcționarea societății este dependentă de conformarea indivizilor și a grupurilor care o compun față de modelul normativ, moral, social, juridic și cultural general acceptat. De asemenea, este bine să învățam să ne conducem viața profesională, atât după legitățile naturii, cât și după legile divinității și Codul de etică profesional”, a spus prof. univ. dr. Ana-Elena Iancu, șefa Departamentului Drept din Universitatea AGORA, în deschiderea conferinței.
În sală au fost  prezente și personalități din domeniul dreptului, reprezentanți ai celor mai bune reviste de drept din România (și anume: Revista DREPTUL, prin prof. univ. dr. Ovidiu Predescu, editor executiv, Revista de Drept penal, prin conf. univ. dr. Constantin Duvac, redactor-șef adjunct,
Revista AGORA International Journal of Juridical Sciences, prin prof. univ. dr. Ana-Elena Iancu (Nechita,) fondator și editor-șef, Revista Română de Criminalistică, prin lect. univ. drd. Nicolae Grofu, redactor-șef adjunct.
De asemenea, organizatorii au oferit participanților două semnale editoriale: „Dialogul continuu”, autor Ovidiu Predescu și „Studii politice. Fenomenul religios”, autor Vasile Creț care au confirmat faptul că pentru orice acțiune umană de succes avem nevoie de voința divină. (Alina Manolescu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința anuală a Departamentului Drept din cadrul Universității AGORA - www.conferinadrept.univagora.ro

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 09:25:16 Ora standard a Europei de Est