Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

19 elevi francezi la C.T. „Constantin Brâncuși”

În cadrul programului Leonardo da Vinci

19 elevi francezi la C.T. „Constantin Brâncuși”

La Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea au sosit duminică, 4 noiembrie 2007, 19 elevi francezi din cadrul Centrului de formare profesională de ucenici din Poitiers (Franța), care timp de două săptămâni vor face practică pe șantierele de construcții ale S.C. CIAC S.A., alături de elevi ai Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși”.

În această săptămână, elevii francezi, însoțiți de maistrul lor instructor Roy Aurelien, învață să vorbească românește, îndrumați de doamna profesoară de limba franceză Liana Gal (pentru însușirea unui vocabular uzual concret) și asistă la ore de desen tehnic în construcții și instalații (susținute de ing. Aurora Tabacu, director adjunct al colegiului, Monica Gale și Angela Chiș). Ieri (luni), directorul colegiului, dl prof. Mihai Crețu, le-a făcut cunoștință cu școala, iar astăzi, dna profesoară Liana Gal le-a prezentat situația geografică a țării, vecini, relief și date istorice semnificative, fără a intra în detalii și fără a face politică. Trebuie subliniat faptul că elevii francezi sunt în anul doi, la zidari, iar scopul declarat al venirii lor în Oradea, la Colegiul Tehnic "Constantin Brâncuși", este practica pe șantierul de construcții locuințe, alături de cei mai buni elevi ai colegiului gazdă (o echipă selectă alcătuită din premianți și participanți la olimpiadele interdisciplinare tehnice și concursurile profesionale, însoțiți de ing. Aurora Tabacu și maistrul instructor Ioan Negruțiu). "Dorim să remarcăm atitudinea plină de respect și politețe a elevilor, interesul manifestat la orele de învățare a limbii române, punctualitate și disciplină. La ei cele două săptămâni de teorie alternează cu câte trei săptămâni de practică. Pentru formarea culturii generale, ei studiază doar cinci discipline: franceză, fizică, matematică, engleză și istorie-geografie, la care se adaugă sportul și disciplinele de specialitate. Francezii sunt foarte bine motivați și orientați profesional, mergând spre perfecționism, nu spre o cultură vastă”, ne precizează dl director Mihai Crețu.
Brâncușienii vor pleca la Poitiers în aprilie 2008
Poate vă întrebați cum au ajuns elevii constructori francezi să-i descopere pe omologii lor din Oradea.
Prin intermediul Asociației pentru cooperare europeană Synton din România, cu sediul în Oradea (director general Carmina Popescu, avându-l ca asociat pe Gerard Crepier), care se află în relații de parteneriat cu Les Compagnons du Devoir Jacques -Antoine Frouin din Paris - cea care cuprinde toate centrele de formare a ucenicilor din Franța. Derularea de proiecte cu școli de profil din Europa se face prin intermediul programului European Mobility of Apprentices 2007/2008. 
Partenerii francezilor, elevii colegiului "Constantin Brâncuși", le vor întoarce vizita (și practica) în luna aprilie a anului viitor.
Bănci ornamentale și jardiniere
Oricât ar fi de centrat pe practică programul celor trei săptămâni, e nevoie și de o schimbare de registru, iar gazdele au programat și o serie de activități menite să ofere oaspeților o ședere cât mai plăcută în Oradea. Astfel, au fost planificate vizite pentru cunoașterea moștenirii culturale a municipiului de pe Crișul Repede (vizită la Cetate, Mănăstirea Sfintei Cruci, Catedrala, Biserica cu Lună, pasajul Vulturul Negru ... în cadrul unui tur al orașului), excursii în județ - la Peștera Urșilor de la Chișcău, și la European Drinks de la Sudrigiu,  la Băile Felix, serate culturale (pentru cunoașterea tradițiilor și obiceiurilor românești).
Și dacă oaspeții vor avea prilejul de a pleca din Oradea cu amintiri plăcute, ei doresc să lase brâncușienilor opere care să le păstreze vie amintirea. E vorba de băncuțele ornamentale și jardinierele pe care le-au amenajat, astăzi, în curtea colegiului.
(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (133 de poze), accesați Galeria foto:  19 elevi francezi  la C.T. „Constantin Brâncuși”.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 20:04:13 Ora de vară a Europei de Est