Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Dorim crearea unei asociații a foștilor absolvenți”

O întâlnire de suflet între eminescieni

„Dorim crearea unei asociații a foștilor absolvenți”

Dna profesor Maria Onița, noul director al Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea, simte nevoia de a promova mai mult imaginea colegiului, apelând chiar și la foștii absolvenți ai liceului, cu care a avut o primă întâlnire joi seara (10 noiembrie 2011).

O pârghie la îndemână pentru această promovare o constituie noua conducere a Consiliului elevilor, care a și demarat un concurs, intitulat „Școala mea are talent”, al cărui scop declarat (de către consilierul educativ, dl prof. Ioan Cadar) este de a promova elevii talentați, dar și imaginea școlii.
Doamna director Maria Onița s-a arătat încântată de întâlnirea cu foștii absolvenți, cărora le-a propus crearea unei asociații a absolvenților eminescieni.
„Astfel dorim să realizăm o punte între noi și voi, o punte de legătură, de relație... Lansăm inițiativa de a vă implica în proiecte comune. Să-i implicați și pe elevii noștri în proiectele voastre profesionale sau civile. Să încheiem parteneriate... Să ne ajutați să elaborăm o revistă online a școlii, un forum, un blog pentru a putea colabora, pentru a putea fi contactați. Primim orice idee nouă în folosul nostru și al absolvenților. Vrem să creăm o bază de pornire pentru discuții și posibilitatea de a ne reuni și de a colabora...”
„Copiii au nevoie de modele”
Doamna director le-a solicitat apoi foștilor absolvenți sprijin în orientarea viitorilor absolvenți, care au nevoi de consiliere. „Să-i orientați în profesie, să le arătați ce este frumos, dar să le explicați și ce este greu, pentru a face o alegere cât mai potrivită!”
Dl Victor Mihalcea, obișnuit cu mânuirea microfonului și cu interviurile, a pornit prin sală pentru a provoca asistența la discuții, de această dată în calitatea sa de președinte al Comitetului reprezentativ al părinților pe școală. Îmbrățișând ideea de consiliere lansată de doamna director, dl Victor Mihalcea a ținut să sublinieze un adevăr: „Copiii au nevoie de modele”, iar în sală au fost reperați judecători, ziariști, reporteri de televiziune ..., care ar putea să-i consilieze pe eminescieni, dar și să-i ajute la încropirea revistei...
Aducând în discuție campioana de baschet băieți a colegiului, dl Mihalcea a dorit să se știe că orice ajutor (logistic, material sau ideologie) este bine primit. Prezenți la reuniune, reprezentanții Consiliului elevilor, președintele și vicepreședintele (Mark Lukacs, respectiv Cinthia Domokos) au pus pe tapet planurile lor de promomvare a imaginii colegiului prin intermediul concursului „Școala mea are talent”...
Dintre foștii absolvenți, s-au dezlegat la limbă, în urma provocărilor, un ziarist (Adrian Criș) și o judecătoare (Dana „care nu a copiat niciodată!”). Adi a propus, înainte de toate, constituirea unui club al eminescienilor, unde să aibă loc întâlnirea absolvenților și crearea unui „spirit de casă”! Dana, conștiincioasă și sufletistă (ca și în liceu), a și pornit campania de consiliere, vorbindu-ne despre cariera îmbrățișată...
Una peste alta, întâlnirea s-a dovedit a fi de bun augur. Scânteia urmează să aprindă „fitilul” și să lanseze racheta pe orbită. Pe moment e greu de intuit dacă se va crea o asociație, dar un club se poate naște mult mai ușor! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Dorim crearea unei asociații a foștilor absolvenți”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:21:18 Ora de vară a Europei de Est