Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Diseminarea proiectelor internaționale

Joi, masă rotundă pentru

Diseminarea proiectelor internaționale

Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea a organizat joi ,8 decembrie 2011, o masă rotundă, cu tema „Proiectele europene - dimensiune europeană a educației” pentru diseminarea proiectelor derulate, și lansarea unui nou proiect Grundtvig aprobat în 2011.

La evenimentul au participat invitați din partea I.S.J. Bihor (dna inspector Rodica Turcaș și dl inspector Florin Negruțiu), de la Prefectura Bihor (dl Mircea Moldovan, Serviciul Integrare Europeană), Uniunea Femeilor Bihor (dna Voichița Raț), Asociația Femeilor Ortodoxe (dna Viorica Cherteș), directori sau reprezentanți ai unităților școlare partenere, C.T. „Dimitrie Leonida” (dna director Daniela Vîlceanu), C.T. „Traian Vuia” (dl director Dorel Șaitoș și prof. Andreea Roșu), C.T. „Andrei Șaguna” (dna prof. Carmen Matiuța - director adjunct), CSEI nr.1 (dna Lucia Popa – director, prof. Teodora Pantazi - coordonator proiecte, prof. Monica Matiuț), Grădinița nr. 56 – Lotus (dna director Daniela Lukacs), C.N. „Iosif Vulcan” (prof. Claudia Krenek - coordonator SNAC).
Reuniunea a fost deschisă de dna prof. Mihaela Popovici - coordonator de proiecte și director adjunct al Grupului Școlar „Ioan Bococi”, după care, directorul școlii, dna profesor ing. Ileana Varga, a salutat distinșii invitați și a prezentat agenda întâlnirii, scopul și obiectivele; în momentele următoare a fost lansat noul proiect Grundtvig „Widen European CooperAtion Net”. Acest nou proiect cu finanțare europeană este un parteneriat pentru învățare între șapte țări europene, care se va desfășura în perioada 2011-2013, având următoarele obiective: Crearea unei rețele între școli, instituții educaționale și organizații de voluntari *Dezvoltarea educației nonformale și a alternativelor educaționale *Crearea unor resurse educaționale și materiale didactice: metode de predare, CD-uri, cântece, bucăți muzicale  *Motivarea persoanelor dezavantajate  *Organizarea unor concerte, măsurând succesul dialogului intercultural prin muzică *Implicarea și sensibilizarea instituțiilor și comunității locale *Emiterea unui certificat final (portofoliu de competențe) fiecărui cursant.
S-a continuat cu prezentarea proiectului Grundtvig „Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”, un parteneriat pentru învățare început în 2010, având ca obiectiv principal dezvoltarea de lecții virtuale folosind platform Moodle. Cu acest prilej s-a făcut diseminarea ultimei reuniuni de proiect, desfășurate în Turcia, la Ankara, în perioada 24-29 octombrie 2011, și a proiectelor Comenius și Leonardo da Vinci   care au fost finalizate în 2011: * proiectul Comenius „We are different….but still we are the same” derulat în perioada 2009-2011, un parteneriat multilateral între 10 școli din opt țări europene pe tema „Cetățeniei europene și a dimensiunii europene *proiectul Leonardo da Vinci VetPro „Îmbunătățirea calității prin promovarea metodelor noi de predare- învățare” adresat specialiștilor de la Grupul Școlar „Ioan Bococi”, derulat în perioada 24-30 martie 2011, în Irlanda de Nord, Londonderry. La stagiul de perfecționare au participat 10 ingineri și maiștri instructori din școală, care au obținut Certificatul EuropassMobility.
După prezentarea acestor patru proiecte ale Grupului Școlar „Ioan Bococi”, finanțate de Comisia Europenă prin intermediul ANPCDEFP, dl Mircea Moldovan a prezentat proiectul european derulat de Prefectura Bihor „Ghișeu unic pentru eliberarea avizelor necesare proiectelor europene”. În cadrul discuțiilor care au urmat s-a realizat un schimb de bune practici între I.S.J. Bihor, Prefectură și unitățile de învățământ reprezentate la masa rotundă fiind evidențiate modul de implementare, dimensiunea europeană, precum și beneficiile instituționale obținute.
Colindători, membri ai Ansamblului folcloric „Lioara”, coordonat de prof. Mihaela Șumălan, ne-au încântat cu un buchet de colinde tradiționale. (Mihaela Popovici & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Diseminarea proiectelor internaționale.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 13:45:47 Ora de vară a Europei de Est