Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Câștigătorii concursului – opt studenți orădeni

Concurs în întreprinderea virtuală PLM Adaptor

Câștigătorii concursului – opt studenți orădeni

Universitatea din Oradea împreună cu ADA, liderul PLM în România, și cinci dintre cele mai prestigioase universități tehnice din țară, implementează proiectul PLM-Adaptor care susține dezvoltarea resurselor umane printr-o investiție de 2,4 milioane euro.

În cadrul proiectului se urmărește creșterea aptitudinilor de muncă a 700 de studenți aflați în situația de tranziție de la universitate la viața activă, printr-o adaptare a cunoștințelor la necesitățile companiilor din industrie.
Astfel, studenții au posibilitatea să simuleze în întreprinderea virtuală toate conceptele de dezvoltare digitală a produselor și proceselor: concepția și proiectarea produselor, simularea și analiza folosind prototipul virtual, realizarea fabricației digitale a produselor folosind prototipul virtual și integrarea etapelor de dezvoltare, colaborarea în întreprinderea virtuală și managementul documentației tehnice despre produs.
Proiectul include organizarea unui concurs de către universitățile partenere. Concursul se adresează oricărei persoane asistate în tranziția de la școală la viața activă în cadrul proiectului PLM Adaptor, care a urmat cel puțin un modul și a obținut cel puțin o diplomă la unul din cele trei module de pregătire sau participă la modulul 4, și îndeplinește condițiile de apartenență la grupul țintă al proiectului în perioada de desfășurare a concursului, studenți înmatriculați la universitate pentru licență sau master.
Primii 4 clasați din fiecare universitate vor avea posibilitatea să își prezinte realizările la evenimentul „Bursa locurilor de muncă” din luna februarie 2012, desfășurat în cadrul proiectului.
Cele mai apreciate 12 imagini  fotorealistice vor compune  Calendarul PLM Adaptor 2012, care va fi distribuit gratuit către firmele cu profil mecanic din România.
„Concursul este realizat pentru a crea și mai multe conexiuni ale grupului țintă cu firmele din industrie, pentru a susține astfel îndeplinirea unuia dintre obiectivele principale ale proiectului și anume, tranziția de la școală la viața activă”, a spus dl Ionel Barbu,  manager proiect PLM Adaptor.
Concursul PLM Adaptor la Universitatea din Oradea s-a desfășurat luni, 19 decembrie 2011, competiția fiind organizată de Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică și firma ADA Computers din București, coordonatorul proiectului.
Studenții orădeni înscriși la concurs au avut de rezolvat teme reale din industrie de la firme cunoscute cum ar fi: COMAU România, GMAB Consulting, ISROM Engineering, EMSIL Techtrans, PRELMET.
Premiile au fost consistente: patru laptopuri performante și patru aparate foto profesionale.
Pentru obiectivitate și transparență, evaluarea temelor a fost făcută de o comisie mixtă constituită din reprezentatul coordonatorului de proiect ADA Computers, profesori de specialitate, precum și specialiști și manageri ai firmelor de profil din Oradea. Clasamentul final a fost stabilit în urma a patru ore de concurs.
Rezultatele au scos în evidență buna pregătire a studenților orădeni și faptul că Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică produce ingineri complet pregătiți pentru a putea fi angajați.
Studenții premiați
Moisi Beniamin - anul IV Tehnologia Construcțiilor de Mașini
Nagy Istvan-Mihaly - anul III Mecatronică
Hibașcău Mariana Irina - anul I master Concepție Fabricației și Management Asistate de Calculator
Czapp Imre-Adam - anul III Mecatronică
Moișanu Andrei anul IV Inginerie Economică
Pal Sorinanul I master Inginerie și Management în Domeniul Autovehiculelor
Kallai Csaba - anul III Mecatronică
Delczeg Zsolt - anul IV Tehnologia Construcțiilor de Mașini.
Toate detaliile și regulamentul concursului sunt accesibile pe pagina web a proiectului PLM Adaptor. www.plmadaptor.ro/concurs (conf. dr. ing. Iulian Stănășel)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 15:35:09 Ora de vară a Europei de Est