Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lotul gojdiștilor și-a demonstrat, din nou, clasa!

La cel mai tare concurs național de chimie

Lotul gojdiștilor și-a demonstrat, din nou, clasa!

După locul I obținut anul școlar trecut la Olimpiada națională de chimie (cu lotul județului), elevii profesoarei Anița Luncan s-au întors de la cea de-a XV-a ediție a concursului național de chimie „C.D. Nenițescu” cu un premiu I, o mențiune, trei diplome de participare și premiul Societății de Chimie din România.

Facultatea de Chimie Aplicată și Știința Materialelor din cadrul Universității "Politehnica" București a organizat în perioada 15 - 17 noiembrie 2007 cea de-a XV-a ediție a concursului național de chimie „C.D. Nenițescu”, rezervat elevilor premianți ai olimpiadei naționale de chimie. La actuala ediție, printre cei mai buni 79 de chimiști din țară s-au înscris și cinci gojdiști, componenți ai lotului care anul școlar trecut a situat Bihorul pe locul I la Olimpiada națională de chimie, câștigând astfel dreptul de găzduire a următoarei etape naționale a olimpiadei. Ioana Moga a obținut premiul I și premiul Societății de Chimie din România, Lavinia Trică – mențiune, iar Diana Butiri, Copos Anca și Ioana Iancu – diplome de participare (cu precizarea că „aceste diplome nu se acordă tuturor participanților, ci doar celor care au obținut cel puțin jumătate din media primului clasat; cu diploma de participare poți să te înscrii, fără examen de admitere, la Universitatea "Politehnica" București”, ține să sublinieze distinsa lor profesoară de chimie, Anița Luncan). Dar să nu credeți cumva că elevele gojdiste (din clasele a X-a B, a XI-a A și G) învață la vreun profil de chimie (intensiv), Ioana Moga (fosta elevă a Școlii „Oltea Doamna”) și Diana Butiri sunt, spre exemplu, la profilul mate info bilingv engleză. Iar concursul „C.D. Nenițescu” este cel mai tare concurs național de chimie din țară la care pot participa numai premianți ai olimpiadei naționale de chimie. Înscrierile se fac pe internet. Participă cine dorește, dar cei înscriși sunt verificați de organizatori, și descalificați, la o adică, după consultarea CV-ului și a listei premianților. „La o singură ediție s-a întâmplat ca o elevă din Brașov să fie descalificată, nefiind premiantă la olimpiada națională de chimie”, precizează dna profesoară. Concursul de desfășoară pe trei secțiuni (chimie organică, anorganică și chimie fizică), fiecare putând opta pentru oricare secțiune, indiferent de anul de studiu, oricum subiectele depășesc cu mult programa școlară, iar la proba practică participă doar primii zece clasați. Din lotul gojdiștilor,la proba practică au obținut drept de participare Ioana Moga și Lavinia Trică. Mai trebuie spus însă că proba practică organizată de Facultatea de chimie aplicată și știința materialelor nu seamănă deloc cu cea susținută la olimpiada națională de chimie. Studenții bucureșteni îi consideră pe ce mai buni chimiști din țară „mici cercetători”, în stare să se descurce cu o aparatură performantă pe baza indicațiilor primite în scris, chiar dacă ei nu au mai văzut o asemenea instrumentație.
Colegiul va găzdui, în 2008, olimpiada națională de chimie
Cu asemenea chimiști de talie națională (care calcă pe urmele Casandrei Panea, gojdista cu patru premii internaționale la chimie), nu e de mirare că în 2008, Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea va găzdui Olimpiada națională de chimie, după cum ne spunea, ieri (luni, 19 noiembrie), directorul colegiului, prof. Viorel Mititean.
„E o onoare și o cinste pentru noi să găzduim anul viitor etapa națională a Olimpiadei de chimie, aceasta datorită rezultatelor de excepție obținute ani de-a rândul de elevii noștri la etapele naționale și internaționale de chimie și la cele mai importante concursuri naționale de profil, a spus directorul unității. Va trebui să pregătim corespunzător sălile de clasă pentru cei aproximativ 400 de elevi care vor susține la noi proba teoretică, să asigurăm găzduire pentru profesorii însoțitori, comisia centrală și secretariatul olimpiadei, spațiu adecvat pentru o probă experimentală la un nivel de clase, capacitate pentru xeroxarea subiectelor și lucrărilor. Desigur, nu vom fi singuri, Inspectoratului Școlar revenindu-i sarcina să se ocupe de cazarea și masa olimpicilor, organizarea programul celor șapte zile (4-10 februarie 2008), iar Școala „Dacia”, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic „Ady Endre” și Colegiul Tehnic „Transilvania” vor găzdui, fiecare, câte un nivel de clase la proba experimentală…”
În atari condiții, Primăria, și firmele care au câștigat licitația la zugrăvirea sălilor de clasă și renovarea fațadei ar trebui, zicem noi, să se mobilizeze, măcar în ceasul al doisprezecelea pentru ca imaginea celui mai titrat colegiu național din județul Bihor să fie la înălțimea rezultatelor obținute de elevii și dascălii săi. E de așteptat, apoi, ca tot mai mulți sponsori locali să fie alături de gojdiști pentru ca totul să iasă ca la carte.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Lotul gojdiștilor și-a demonstrat, din nou, clasa!

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 20:55:05 Ora de vară a Europei de Est