Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concert de colinde și recompensarea elevilor merituoși

Activitatea nr. 12 din cadrul proiectului „Școala - Șansa mea!”

Concert de colinde și recompensarea elevilor merituoși

Universitatea din Oradea, prin Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, în calitate de beneficiar al proiectului „Școala - Șansa mea!” și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în calitate de partener, au organizat un Concert de colinde, susținut de elevii care constituie grupul-țintă al proiectului menționat și care învață în școlile din localitățile Avram Iancu, Bogei, Cărăsău, Leș și Șuncuiuș (județul Bihor).

Evenimentul a avut loc miercuri, 21 decembrie 2011, în sala festivă a Inspectoratului Școlar Județean Bihor, în cadrul activității nr. 12 a proiectului, intitulată „Desfășurarea unor activități specifice pentru promovarea și îmbunătățirea abilităților sociale ale elevilor cu risc ridicat de abandon școlar”.
La manifestare au participat reprezentanți ai Universității din Oradea (prof. univ. dr. Vasile Marcu - directorul DPPPD și conf. univ. dr. Valentin Blândul - manager de proiect), ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor (prof. Dorel Luca - inspector școlar general, prof. drd. Elisaveta Roșu - inspector de specialitate, alți inspectori școlari), reprezentanți ai unităților de învățământ cuprinse în proiect (experți, coordonatori școlari, profesori responsabili cu implementarea Terapiilor cognitive A și B, elevi), reprezentanți ai comunităților locale de pe raza unde se află unitățile de învățământ.
Prin intermediul acestei activități, organizatorii și-au propus recompensarea elevilor care au obținut rezultatele cele mai bune de-a lungul anului școlar și care s-au remarcat printr-o atitudine pozitivă în raport cu școala și cu ceilalți agenți educaționali. Întâlnirea a debutat cu un scurt program de colinde, susținut de elevii celor cinci unități școlare incluse în proiect, urmat de luări de cuvânt; a fost subliniată importanța menținerii elevilor în sistemul educației formale, precum și sprijinul pe care activitățile proiectului îl aduc în acest sens. Elevii și profesorii implicați au avut astfel oportunitatea să aprecieze utilitatea participării la programul de Terapii cognitive A și B (care îi ajută pe cei mici să-și îmbunătățească performanțele școlare prin efectuarea temelor de casă, respectiv a altor exerciții și probleme suplimentare specifice fiecărei discipline de studiu incluse în program – Limba și Literatura română, Matematică, Limba engleză și Istorie), respectiv la activitățile extracurriculare – întreceri sportive, concursuri de desen, activități de ecologizare a localității, sprijinirea unor familii aflate într-o situație materială dificilă, sărbătorirea împreună a diferitelor evenimente din viața școlii / comunității – prilej cu care și-au putut îmbunătăți abilitățile sociale și de comunicare necesare integrării optime în viața adultă. La finalul activității, toți cei 100 de elevi din cadrul grupului-țintă al proiectului au primit câte un pachet constând în dulciuri și fructe, iar cei care s-au evidențiat prin rezultate meritorii au fost recompensați cu diplome și premii, constând în treninguri, ghiozdane și jachete sport.
Proiectul „Școala - Șansa mea!” este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 2. „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii”, Domeniul major de intervenție 2.2. „Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii”, cod contract POSDRU/23/2.2/G/28073 și are o durată de implementare de doi ani (01.07.2010 – 30.06.2012). (V. B.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 09:35:03 Ora de vară a Europei de Est