Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Doi regi și trei regine...

„Maratonul lecturii” - ed. a IV-a, cu

Doi regi și trei regine...

Peste 50 de cititori s-au lansat la cea de-a patra ediție a „Maratonului lecturii” în cursa de urmărire pentru cucerirea înaltelor titluri de Rege și Regină a lecturii, concurs de lectură, inițiat și organizat de patru ani, consecutiv, de Secția de copii și tineret a Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” din Oradea.

Maratonul a fost coordonat și la actuala ediție de șeful secției, bibliotecar dr. Mariana Barna, împreună cu întregul colectiv al secției: Adelina Boga, Mariana Stoica și Simona Corbu; din partea secției maghiare, concursul a fost coordonat de directorul adjunct, dna Tavaszi Hajnal.
15 ianuarie – Ziua Culturii Naționale
Și pentru că ziua de naștere a Poetului nepereche, 15 ianuarie, a devenit mai nou Ziua Culturii Naționale, evenimentul de vineri (13 ianuarie 2012) de la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” s-a înscris în coordonatele Zilei Culturii Naționale, după cum aveam să aflăm de la managerul instituției, dna prof. Ligia Mirișan; cartea fiind „acel univers, acea cetate în care ne putem regăsi cu toții”, după cum avea să sublinieze Domnia sa.
Tot în „cetitul” cărților aveau să se refugieze, timp de un an, și cei 50 de concurenți, iar acum urmau să-și primească răsplata. Trebuie să precizăm faptul că respectivele cărți (selectate de organizatori pentru „Maratonul lecturii”) nu s-au regăsit pe lista lecturilor obligatorii ale școlarilor, deci nu s-au confundat cu acestea.
Înainte de înmânarea celor 19 premii și mențiuni, organizatorii au purtat un dialog cu concurenții pentru a afla care au fost motivele care i-au determinat să se înscrie la concurs, de unde s-au informat și mai cu seamă care este marele câștig al înrolării lor în plutonul celor mai activi cititori ai secției.
Oana, Patricia și Orsolya – regine, Paul și David – regi
Înaltele titluri de regi și regine ale lecturii au fost cucerite la actuala ediție de: Paul Samuel Burcă (din clasa a IV-a A, de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” - înv. Mihaela Olimpia Bodea), cu 37 de cărți citite, respectiv, Toth-Budai David Jonathan (de la Școala „Nicolae Bălcescu”), cu 20 de cărți citite; reginele se numesc: Oana Carmen Olaru (din clasa a V-a C de la Colegiul Național „Iosif Vulcan”), cu 43 de cărți citite; Patricia Bianca Scorțe (din clasa a VII-a C, de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia”, diriginte, prof. Anca Fetea), cu 41 de cărți citite, respectiv Horvath Orsolya (de la Liceul Teologic Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”), cu 10 cărți citite; cele trei premii I au fost obținute de: Ionuț Olaru (de la Școala din Sîntandrei), Tecsi – Murgui Renata (Șc. „N. Bălcescu”), respectiv Jaczko Timea (de la fosta Șc. „G. Coșbuc”); patru premii II: Emilia Pop (Lic. de Artă) și Ștefan Olaru (Șc. din Sîntandrei), respectiv Nagy Adam-Zoltan și Batori Boglarka (de la fosta Șc. „G. Coșbuc”); două premii III – Anda Pogăceanu (Șc. „N. Bălcescu”), respectiv Torok Orsolya (fosta Șc. „G. Coșbuc”); s-au mai acordat cinci mențiuni, obținute de: Carla-Beatriz Bunta (Șc. „Dacia”), Julia Anamaria Leac (C.N. „I. Vulcan”), Ruxandra Bodog (Șc. „Oltea Doamna”), Adela Ioana Maxim (Lic. Teologic Baptist „Emanuel”) și Patricia Balotă (C.N. „I. Vulcan”).
Anunțând cea de-a V-a ediție a „Maratonului lecturii” (care va debuta în luna februarie), doamna bibliotecar dr. Mariana Barna a poftit în scenă protagoniștii momentului artistic: pe Carina Pantea (din clasa a IX-a) de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul; eleva pregătită de prof. Edit Preoteasa a prezentat un număr de gimnastică artistică, iar Diana Toader și David Gorgan, de la Eco Școala „Avram Iancu” (înv. prof. Stelieana Cârciumaru) ne-au încântat cu un buchet de dansuri de societate, pe care le-au învățat cu îndrăgitul lor instructor, Florin Culda. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Doi regi și trei regine...

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 17:33:04 Ora de vară a Europei de Est