Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul „Teatrul pentru liceeni”, la Casa Tineretului

Viața de liceu

Concursul „Teatrul pentru liceeni”, la Casa Tineretului

Marți, 28 februarie 2012, la Casa Tineretului din Oradea, a avut loc concursul „Teatrul pentru liceeni”, organizat de Consiliul Județean al Elevilor Bihor.

Acest proiect a fost demarat în cadrul unei ședințe a C.J.E., în cursul lunii ianuarie, unde președinții C.S.E. au fost informați cu privire la detaliile evenimentului. S-a stabilit tema „Viața de liceu” abordată într-un mod umoristic, fiind stabilită și durata scenetelor până la 10 minute. Președinții C.S.E. au avut oportunitatea de a-și alege proiectul, acesta fiind votat de către 17 licee, într-un final implicându-se 10 dintre ele, iar pe scenă au ajuns doar nouă (brâncușienii retrăgându-se pe ultima sută de metri): C.N. „Octavian Goga” din Marghita, C.T. Vadu – Crișului, Lic. T. „Onisifor Ghibu”, Lic. Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, C.N. „Emanuil Gojdu”, Lic. T. „Ady Endre”, C.N. „Iosif  Vulcan”, C.N. „Mihai Eminescu” și C.N. „Avram Iancu” din Ștei.
C.J.E. Bihor a ales aceasta temă dorind să reliefeze viața de liceu din vremurile acestea, dar și să descopere problemele cu care elevii se confruntă. În cadrul acestui eveniment, concurenții au avut ocazia de a-și exercita talentele artistice și totodată de a promova liceul la care studiază.
Una dintre regulile de bază ale acestui concurs a fost aceea de a nu se utiliza tutun, alcool sau de a plasa produse în cadrul scenetei.
Pe primul loc – Lic. Teologic Ortodox „ep. Roman Ciorogariu”
Juriul a fost format din trei membri: Darius Domocoș (instructor cu experiență națională și internațională, reprezentant al Casei Tineretului); Carina Ochiș (președinte al Parlamentului European pentru Tineret Bihor, actualmente studentă la Londra) și Remus Toderici (fotograf și reporter la ziarul „Crișana”). În urma deliberării, elevii Colegiului Național „Octavian Goga” din Marghita au ocupat locul al III-lea, pe locul al II-lea s-a situat Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, iar ocupanții locului I au fost elevii Liceului Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea.
Câștigătorii primelor trei locuri au fost răsplătiți cu premii constând în DVD-uri și cărți.
Președintele C.J.E. Bihor, Andrei Novac, s-a arătat mulțumit de prestația actorilor, felicitându-i în mod deosebit pe câștigători, dar regretă absența reprezentanților celor opt licee.
Ca membru al juriului (cu experiență și competență în domeniu), Darius Domocoș avea să aprecieze faptul că în toate cazurile, „actorii interpreți au manifestat creativitate și originalitate, atât în interpretare, cât și în mesaj, îmbinând tradiționalul și conservatorismul unor profesori cu exuberanța, fițele și spiritul tânăr, înclinat spre modernitate ale liceenilor”. (Carla Cinthia Domokoș & Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „Teatrul pentru liceeni”, la Casa Tineretului.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 05:11:35 Ora de vară a Europei de Est