Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„EURO-MECA-FORM” - diseminare proiect

„Investește în oameni!”

„EURO-MECA-FORM” - diseminare proiect

„EURO-MECA-FORM” este un proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, „Investește în oameni!”; reprezintă un parteneriat româno-german de formare a cadrelor didactice preuniversitare în domeniul mecatronicii - proiect POSDRU/87/1.3/S/59159.

Obiectivul general al proiectului constă în promovarea conceptului de învățare pe tot parcursul vieții și creșterea accesului la formare de calitate pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar.
Obiectivele specifice sunt: *Dezvoltarea competențelor profesionale în domeniul mecatronicii prin programe de formare autorizate și schimb de experiență transnațională *Dezvoltarea de programe autorizate, integrate pe componenta tehnică *Promovarea conceptului de învățare continuă *Promovarea noului concept inovativ în sistemul învățământului preuniversitar, conceptul mecatronic, adresat personalului didactic cu specializări în învățământul profesional și tehnic, cu specializări prioritare pentru creșterea competitivității economiei românești.
2012 -Anul european al îmbătrânirii active și al solidarității între generații
Scopul proiectului prin investiția în formarea profesională de specialitate pentru personalul didactic urmărește creșterea adaptabilității cadrelor tehnice din învățământ și promovarea îmbătrânirii active a angajaților vârstnici în 17 județe din regiunile Centru, Sud-Vest Oltenia și Sud-Muntenia.
Grupul țintă: 600 de persoane angajate în învățământul preuniversitar din domeniul tehnic; aceștia vor beneficia de instruire în cadrul mecatronicii, în vederea adaptării unor sisteme eficiente, cu posibilitatea de a analiza sistemele tehnologiei de vârf la fața locului în sistemul național, cât și cel european, prin intermediul partenerului transnațional.
Programul de studiu derulat în cadrul Programului Învățare pe tot Parcursul Vieții al Uniunii Europene înseamnă un stagiu de studiu de o săptămână în România și trei zile de seminar în Germania, prin colaborare transnațională cu Institutul Tehnic dr. ing. Paul Christiani GMBH & Co.KG.
Cursul s-a finalizat cu un test de evaluare a cunoștințelor
Ca prim pas în derularea efectivă a proiectului, în prima săptămână din septembrie 2011, treizeci de profesori din județul Bihor au participat la cursurile teoretice și practice care s-au derulat la C.T. „Traian Vuia” din Oradea, având oportunitatea de a se familiariza cu noile noțiuni de mecatronică și de a realiza practic câteva aplicații sub conducerea reprezentanților Universității din Pitești și a partenerilor de proiect de la S.C. TERA IMPEX S R L din Sibiu. Cursul s-a finalizat cu un test de evaluare a cunoștințelor dobândite.
La începutul lunii martie 2012, grupul profesorilor din județul Bihor s-a deplasat cu autocarul pus la dispoziție de TERA IMPEX SRL din Sibiu, la Singen unde au participat la cursul  Instruirea orientată pe proces cu lucrări practice în domeniul Mecatronicii, conduse de dl Diplomat ing. Arno Schmitt, reprezentantul Institutului Tehnic dr. ing. Paul Christiani GMBH & Co.KG în orașul SINGEN și KONSTANZ,  finalizat cu Atestat de participare.
Vom împărtăși și vom pune în practică experiențele dobândite
Cursul s-a axat pe următoarele teme: Competența profesională; Formarea orientată pe proces; Formarea completă, unitară, calificările cheie, lucrul pe grupe; Proiecte în cursul formării; Acțiuni și competențe observabile; Metode de formare și de transmitere a cunoștințelor, moduri de lucru; Metode de control și verificare; Exemple de proiect.
Întorși acasă, vom împărtăși și vom pune în practică experiențele dobândite în cadrul cursului teoretic și practic la care am participat, atât în România, cât și în Germania, în  folosul elevilor și al comunității, promovând cultura tehnică, disciplina tipic germană, seriozitatea, dăruirea și implicarea totală a profesorului inginer.
Ca beneficiari ai acestui program de formare vom deveni vectori de multiplicare a competențelor dobândite în mecatronică, iar softurile educaționale și standurile aplicative, realizarea proceselor pe simulator vor constitui baza didactică ce va putea fi utilizată la nivel local și național pentru programul de mecatronică.
Mi-am ridicat nivelul competențelor, cunoștințelor și abilităților profesionale 
Parteneriatul național și transnațional va genera schimburi de bune practici atât între parteneri, cât și între beneficiarii programului de formare, precum și transfer de expertiză în domeniul mecatronicii prin intermediul partenerului transnațional, de promovare și implementare a conceptului de long life learning.
Menționez că participarea mea la proiectul internațional EURO-MECA-FORM a fost deosebită deoarece am avut ocazia să intru în contact cu personalități reprezentative domeniului tehnic specific din Germania și România, profesori și metodiști cu experiență în domeniu. De asemenea, a fost prima mea participare la un Seminar internațional organizat în Uniunea Europeană.
Având oportunitatea să particip la lucrările Seminarului internațional la Technisches Gymnasium din Singen în care se regăseau colegi din străinătate și din țară, am schimbat idei, am aprofundat limba germană, mi-am ridicat nivelul competențelor, cunoștințelor și abilităților profesionale, lucru benefic pentru activitatea mea viitoare. (prof. ing. dr. Steluța Angheluș)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:
„EURO-MECA-FORM” - diseminare proiect.

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 08:00:02 Ora de vară a Europei de Est