Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„În așteptarea lui Moș Nicolae”

Marți, în Orășelul copiilor din Oradea

„În așteptarea lui Moș Nicolae”

În așteptarea lui Moș Nicolae, copii de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Senzorială (fosta Grădiniță de Ambliopi) au pregătit, marți (4 decembrie 2007), în Orășelul copiilor, câteva articole și produse de expoziție, cu sprijinul părinților și al partenerilor lor de proiect, elevi voluntari ai Liceului de Artă.

Pe tot parcursul anului, în cadrul proiectului educațional comunitar „Talente mici, speranțe mari!”, elevi voluntari ai Liceului de Artă din Oradea au participat, săptămânal, la câte o activitate organizată la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Senzorială, în scopul stimulării mentale, antrenării fizice, integrării sociale și dezvoltării mai ample a abilităților copiilor cu cerințe educative speciale prin activități creative și recreative, de imaginație și terapeutice. Astfel că cei 36 de elevi artiști cuprinși în programul SNAC, împărțiți pe grupe și eșalonați potrivit programelor de activitate derulate, i-au sprijinit pe copiii cu CES în activitățile derulate (artele, teatrul de păpuși, dansul, muzica, abilitarea manuală, jocuri în aer liber).
Ieri, elevi din clasele a IX-a C și a XII-a B (Aliz Pătcaș, Sanda Lucaci, Cristina Berinde, Vlad Tamaș, Florina Pantea și Bianca Stanca;  Adela Popp, Delia Gretaș, Imola Covaci, Cestina Romocian și Mădălina Cioca), însoțiți de profesoara de religie, Mihaela Costea, și prof. Livia Dragoș, coordonator de proiect din partea Liceului de Artă, i-au ajutat pe copii să-și finalizeze articolele pregătite pentru expoziție: pictură pe lemn, pungi pentru cadouri, ghetuța și cizmulițele Moșului, aranjamente de sărbători, nuielușa pentru sorcovă, tablouri de iarnă, ornamente și podoabe pentru pomul de Crăciun.
„Fiecare a lucrat în ritm individual, în funcție de dizabilitate, ajutat de părinți și elevii voluntari, astfel încât, la final, să aibă satisfacția că produsul lui a ajuns la expoziție”, ne-a spus prof. Maria Ivănescu, coordonatorul programului.
Scrisoarea și povestea lui Moș Nicolae
În deschiderea activității, directorul centrului, inst. Rodica Lezeu, a salutat părinții și partenerii de proiect, precum și invitații (între care prof. Doina Gyori, inspector școlar de specialitate).
Activitatea a fost condusă de prof. Maria Ivănescu, psihologul centrului și coordonatorul de proiect, care a captat atenția copiilor cu scrisoarea primită de la Moș  Nicolae și cu povestea Moșului (prezentată pe un filmuleț).
Finalizarea lucrărilor pregătite pentru expoziție s-a desfășurat pe grupe, la șase măsuțe, cu părinții și elevii voluntari alături, sub supravegherea inst. Samica Boghiu și ed. Livia Radu, prof. Livia Dragoș și prof. Mihaela Costea. Unii se ocupau de ghetuța și cizmulițele Moșului, alții pictau pe trunchi de lemn; la o altă măsuță se confecționau podoabe pentru bradul de Crăciun; o echipă se ocupa de tablourile de iarnă, iar colegii de alături împodobeau nuielușa pentru sorcovă; cea de-a șasea echipă înfrumuseța pungile pentru cadouri. În pungi, copiii vor pune atenții (din lucrușoarele confecționate de ei) pe care le vor dărui bătrânii de la azil.
La final, toate lucrările au ajuns la expoziție, iar ei s-au bucurat de reușită și de darurile Moșului, pentru că Moș Nicolae le-a și trimis prima tranșă de pachete, răsplătindu-i pentru activitatea rodnică depusă în cadrul programului SNAC.  Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „În așteptarea lui Moș Nicolae”.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 07:49:05 Ora de vară a Europei de Est