Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Școala altfel” - o provocare

La C.S.E.I.S. Oradea

„Școala altfel” - o provocare

Ideea programului educațional „Școala altfel” a constituit o provocare pentru copiii, cadrele didactice și părinții de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială din Oradea.

Obiectivul principal al programului a permis implicarea tuturor copiilor preșcolari, a elevilor, a cadrelor didactice, a părinților, a elevilor voluntari de la Liceul de Artă din Oradea. Activitățile desfășurate au răspuns intereselor și preocupărilor diverse ale copiilor preșcolari și elevilor, au pus în valoare talentele și capacitățile acestora în diferite domenii, au stimulat participarea lor la acțiuni variate, cu strategii didactice activ participative și  tematică diversă, în contexte nonformale, așa cum ne-au confirmat dir. prof. Lezeu Rodica și consilierii educativi, dnele  profesoare Ivănescu Maria și Vesa Ramona.
Tematica activităților din program a vizat cinci mari centre de interes din domeniul Noilor educații:
*Grădina celor cinci simțuri - educație senzorială specifică profilului instituției;
*Lăsați copiii să vină la Mine! - educație religioasă;
*Iubim și ocrotim natura - educație ecologică și de protecție a mediului;
*În lumea fermecată a poveștilor - educație pentru lectură, pentru lumea mirifică a basmelor,  pentru petrecerea eficientă a timpului liber,
*Mănânc sănătos să cresc mare și voios - educație nutrițională.
Astfel, prima zi a programului  a cuprins activități specifice instituției sub genericul „Grădina celor cinci simțuri”, concretizate prin: masa rotundă „Experiențele senzoriale în viața copilului cu dizabilități”,  teatru experiențial  „Bucurii de primăvară”, activități practice de amenajare  și  de explorare  a grădinii senzoriale, activități coordonate de doamnele profesoare Coneac Angela, Oprea Eva,  Todea Stela, Gal Orsolya, Cioca Adriana, Bar Emoke.
Ziua de 3 aprilie a fost dedicată apropierii Sărbătorilor Pascale „Lăsați copiii să vină la Mine!” și a cuprins activități artistico-plastice desfășurate la „Orășelul copiilor”, împreună cu elevii voluntari de la Liceul de Artă din Oradea, vizionare DVD „Vine vine iepurasul”, organizarea unei expoziții cu lucrările copiilor, activități în parteneriat în cadrul proiectului „Două mâini dibace”, o întâlnire cu preotul de la biserica din apropierea grădiniței și o  slujbă religioasă. Aceste activități s-au desfășurat sub coordonarea dlor prof. Vesa Ramona ,Crișan Adriana, Ovănescu Elena, Hoduț Ana, Bala Adela.
Explozia de bucurie a copiilor a fost pusă în evidență și prin activitatea ,,Iubim și ocrotim natura!”, materializată printr-o excursie la Băile Felix ce a cuprins: zooterapie la SC Leodan SRL Haieu, jocuri senzoriale în pădure, jocuri de mișcare, parcursuri aplicative cu implicarea elevilor voluntari de la Liceul de Artă Oradea, concurs pe teme ecologice –Micii ecologiști, coordonate de dnele prof. Lezeu Rodica, Drimba Rita, Opriș Aurelia, Costea Mihaela, Manea Adina, Ivănescu Maria.
 În cea de-a patra zi a programului ne-am cufundat „în lumea mirifică a basmelor” prin activități organizate la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” pentru familiarizarea copiilor din grupele mari, pregătitoare și clasa de nevăzători  cu instituțía și oferta bibliotecii, lecturarea unor povești din cărți în Braille, audiție de povești, dar și prin confecționarea de măști pentru carnavalul  vesel, jocul - concurs „Ghicește personajul” și dramatizarea „Ridichea uriașă”. Acțiunile au fost coordonate de Gheorghiu Valentina, Kover Monica, Varga Tunde, Borzași Simona, Kirei Gabriela.
Creativitatea și fantezia copiilor, elevilor și a cadrelor didactice a fost pusă în evidență în ultima zi a programului, prin acțiunea de educație nutrițională „Mănânc sănătos, să cresc mare și voios!” care a cuprins o activitate practic–gospodărească – concurs „Meșteri bucătari”, realizată împreună cu toți copiii din instituție, organizarea expoziției culinare, desene pe asfalt „Fructul / Leguma preferată”, jocuri senzoriale și distractive,  întâlnirea cu specialistul - nutriționist dr. Dumbravă Larisa, întâlnire de proiect în cadrul parteneriatului cu copiii din Grădinița Satu Barbă,  apoi, degustarea produselor finale din expoziție, premierea câștigătorilor concursului „Meșteri bucătari”, acordarea de diplome câștigătorilor. Activitățile au fost realizate sub îndrumarea dnelor prof. Moldovan Mihaela, Dobran Viorica, Pleș Gabriela, Buboiu Bianca, Butcovan Lucica, Drugaș Crina.
Putem afirma cu certitudine că acțiunile proiectate și desfășurate au stârnit interes și entuziasm, atât în rândul copiilor, elevilor, cât și a cadrelor didactice, a părinților și partenerilor educaționali. Incontestabil, modul de implementare a activităților a contribuit la realizarea coeziunii grupului de cadre didactice și la valorificarea muncii în echipă. De asemenea aptitudinile și achizițiile  copiilor și elevilor pot fi valorificate în mod superior în activități viitoare. (Maria Ivănescu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala altfel” - o provocare.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 09:23:27 Ora de vară a Europei de Est