Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Clipe altfel, clipe dragi...

În săptămâna altfel, la C.T. „Unirea”, Ștei

Clipe altfel, clipe dragi...

Au fost zile în care elevii liceului nostru (C.T. „Unirea” din Ștei) au petrecut cu diriginții și profesorii lor, care cum s-au priceput, care cum au binevoit, clipe dragi, clipe altfel, clipe în care am învățat împreună pentru toată viața, nu pentru o notă, ci pentru noi.

Ce am învățat? În primul rând am învățat să ne cunoaștem mai bine pe noi înșine, pe colegii noștri și zona Munților Apuseni, dar și să schimbăm opinii noi între noi - clasele a X-a K, a XI-a K, a IX-a E, noi și cei care ne-au fost gazde - în cazul claselor care au călătorit în Craiova cu un proiect școlar de Consilierea carierei elevilor.
Noi,
dirigentele claselor a X-a K, prof. Moraru Oana, și a XI-a K, prof. Kovacs Anamaria, am fost onorate cu prezența și activitatea lor de către domnii Kuti Ludovic - președinte al Asociaților Salvatorilor Montani Voluntari din Ștei și Olenici Mihai – consilier, reprezentant al Primăriei Ștei, care a lucrat ca profesor colaborator pe problemele alcoolului – drogurilor - tutunului, acum câțiva ani cu adolescenți din anumite școli din județul nostru. Dl Kuti Ludovic a prezentat elevilor zona Munților Apuseni din județul Bihor din prisma iubitorului de munte, a voluntarului dispus să-i ducă în drumeții pe doritori, a salvamontistului cu suflet față de oameni, a alpinistului îndrăgostit de creste, stânci, păduri, râuri și cărări de munte. Dl Olenici Mihai i-a provocat pe tineri la un dialog pe tema alcoolului și a urmărilor acestuia de la extaz la agonie, de la bucurie la dependență, de la „cine mi-s că pot bea mult” până la boala fizică și distrugerea psihică a celui (alcoolicul) în cauză și a familiei acestuia.
Am
purtat discuții în fiecare zi, am adus cinematograful la noi în clasă, deoarece mulți adolescenți proveniți din medii modeste nu au avut șansa să vadă un film într-un cinematograf - și am învățat - din filmul celebru de Oscar din 1997 - că „La vita e bella” („Viața e frumoasă”), dacă adopți atitudinile potrivite în situații de viață concrete sub semnul fericirii (iubirea față de „Principesa” inimii și față de copilul iubit), dar și al agoniei (războiul, lagărul).
To
t în această săptămână am discutat cu grupul de adolescenți și cerchiști beiușeni despre feminism – feminitate – „războiul” dintre sexe - la Biblioteca Municipală „Constantin Pavel” din Beiuș, la Ora de literatură de miercuri, pornind de la fragmente din cărțile „Al doilea sex”, de Simon de Beauvoire și „Thalassa”, de Alexandru Macedonski.
Îmbinând utilul cu plăcutul
În perioada 1 – 4 aprilie 2012, o echipă de la Colegiul Tehnic „Unirea” din Ștei, formată din profesorii: Constantin Cristian Vieriu, Mădălina Ropa, Anamaria Georgiana Tocoian și elevii: Cristina Florina Blidar, Marius Florin Burcă, Andrei Marius Burta, Ciprian Ionuț Hambaraș, Alexandra Ioana Hora, Claudia Mândru și Ana-Maria Muntean, a participat la a III-a reuniune a proiectului interregional de parteneriat educațional „Orientarea profesională în contextul european actual”, cu tema „Consilierea carierei elevilor”, care s-a desfășurat la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară și Grupul Școlar „Traian Vuia” din Craiova, Dolj.
Alți elevi și profesori au plecat la Arieșeni, unde au cunoscut bucuria zăpezii și a jocurilor de iarnă; alții au ajuns să vizioneze un spectacol la Teatrul de Stat „Regina Maria” din Oradea și să viziteze Muzeul Þării Crișurilor, însoțiți de profesorii lor, coordonați de consilierul educativ, prof. Bici Viorica..., însă aceasta este povestea lor și clipele lor dragi, pe care le respect, precum un spectator, însă eu port în căușul sufletului, asemeni scriitorului Camil Petrescu, „ceea ce am simțit, am trăit autentic”, alături de elevii clasei mele, a XI-a K și ai clasei a X-a K, a bunei mele colege Moraru Oana.
(Anamaria Kovacs)
P.S. Pentru mai multe poze (40 de poze), accesați Galeria foto: Clipe altfel, clipe dragi...

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 10:26:28 Ora de vară a Europei de Est