Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Cartea, fereastră deschisă spre lumea imaginară”

Proiect de parteneriat educațional

,,Cartea, fereastră deschisă spre lumea imaginară”

Proiectul „O carte pentru fiecare” derulat în școala noastră (Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea) are drept scop îmbogățirea fondului de carte deținut de școlile din mediul rural.

Ne-am gândit la un univers nou, pe care acești copii nu-l pot cunoaște și în care nu pot pătrunde decât prin intermediul cărților. Cartea dăruită de fiecare dintre noi poate deschide noi orizonturi în mintea și sufletul unui copil. Elevii și cadrele didactice au dăruit din suflet multe cărți sprijinind această acțiune și dorindu-și totodată ca și alți copii să poată cunoaște tainele ce se ascund în filele cărților.
Prin această acțiune am dorit ca generația tânără să deprindă un comportament social pozitiv și să dobândească un bagaj de cunoștințe de cultură generală adecvat cerințelor vremurilor pe care le trăim, deoarece numai cartea ne poate ajuta să înțelegem și să pătrundem în tainele lumii, a universului. Cartea ne face să fim mai buni, ne ajută să trecem mai ușor peste greutățile vieții, este uneori ceva mai mult decât un profesor, cu ajutorul ei putem să descoperim lucruri noi. Cartea, așa cum spunea marele nostru scriitor Mihail Sadoveanu „ne face să trăim în afară de minciună, nedreptate și prejudecăți”.          
Coordonatoarea proiectului, dna bibliotecar Roibu Florica, împreună cu dna director Tabacu Aurora, dna director adjunct Iova Ana-Maria, prof. Sălăgean Anne-Mari, prof. Lupău Mădălina, prof. Gale Monica, prof. Pop Elena, prof. ing. Petruț Virgil, care au renunțat bucuros la cărți din biblioteca personală oferind copiilor din mediul rural (care nu au acces atât de ușor la mijloacele moderne de documentare), posibilitatea de a cunoaște marile creații ale literaturii române și universale. De asemenea, un împătimit al lecturii, prof. Șușu Cătălin, a dăruit din suflet pe parcursul proiectului cărți din diverse domenii venind în sprijinul educării copiilor. Și elevii școlii noastre au dorit să participe la această acțiune dăruind fiecare câte o carte din cele citite de ei.
Prima școală spre care ne-am îndreptat pașii cu mari emoții a fost Școala cu clasele I-VIII din Zece Hotare. De ce spunem cu mari emoții, pentru că aici a învățat și dna bibliotecară care și-a amintit cu regret de anii copilăriei când dorindu-și să descifreze misterele ascunse din spatele filelor de carte, nu a găsit un fond literar necesar vârstei. Totul era depozitat într-o sală mică și prăfuită, iar cărțile erau în număr foarte mic.
Anul acesta ne-am gândit să venim în sprijinul altor elevi dornici de lectură și cu ajutorul dnei prof. Sălăgean Anne-Mari am aflat că o altă școală și anume structura Topa de Sus este la fel de sărăcăcioasă în ceea ce privește fondul de carte. De aceea ne-am propus ca înainte de Sfintele Sărbători de Paști să facem o bucurie elevilor de acolo și să dăruim din suflet cărțile donate de membrii echipei de proiect.
Ajunși la destinație am găsit elevii așteptându-ne entuziasmați și parcă dornici să descopere din tainele ascunse în filele cărților. Când au văzut mulțimea cărților pe fețele lor am putut vedea o imensă bucurie. Văzându-le reacțiile am plecat mulțumiți că am putut aduce o rază de fericire acestor copii care deși ar citi nu pot pătrunde atât de ușor în lumea imaginară a cărții.(Fl. R.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Cartea, fereastră deschisă spre lumea imaginară”.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 21:15:59 Ora de vară a Europei de Est