Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Îmbunătățirea condițiilor de mediu...” – un nou proiect al liceenilor de la „Emanuel”, finanțat de Primăria Oradea

Joi, în vizită la primărie

„Îmbunătățirea condițiilor de mediu...” – un nou proiect al liceenilor de la „Emanuel”, finanțat de Primăria Oradea

Domnii profesori Ramona Iștoc și Florin Iștoc, de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, sunt printre cei mai activi dascăli din municipiu care derulează de ani buni cu elevii liceului proiecte de mediu.

Lansarea noului proiect, intitulat „Îmbunătățirea calității mediului în școală și în comunitate, prin implicarea elevilor în activități  extracurriculare”, finanțat de Primăria Oradea, în cadrul proiectelor cu finanțare nerambursabilă, a avut loc joi (3 mai 2012), în sala Traian Moșoiu a Primăriei Oradea
Elevii celor trei clase implicate în proiect (clasele a XI-a A, a XI-a B și a XII-a B), însoțiți de profesorii Ramona și Florin Iștoc, au fost primiți de doamna viceprimar Cherecheș Florica – prietena elevilor de la „Emanuel”, prezentă mereu și în anii trecuți în mijlocul elevilor de la „Emanuel” în calitate de consilier local.
Doamna viceprimar i-a felicitat pe liceeni pentru nenumăratele lor acțiuni și proiecte de mediu, îndemnându-i la responsabilitate și implicare și în continuare. Vorbindu-le despre organizarea și activitatea administrației locale, doamna viceprimar s-a adresat în mod expres elevilor din a XII-a, care pe 10 iunie vor vota pentru prima oară în viață. „Să mergeți la vot și să vă exercitați acest drept în mod responsabil. Tot ce se va întâmpla în viitor în municipiul nostru va depinde și de votul vostru!” Prezentându-le principalele proiecte ale municipalității aflate în derulare, doamna viceprimar s-a oprit asupra priorităților ce privesc dezvoltarea orașului, pentru atragerea investitorilor și a banilor europeni, îndemnându-i să se pregătească intens și să facă cele mai potrivite și înțelepte alegeri. „Să faceți ceea ce vă place în viață. Dincolo de profesie, competență și responsabilitate la locul de muncă, e important să fii Om, să dai dovadă de caracter. Să ai acel radar care să-ți spună când te îndepărtezi de la drumul drept. E foarte important să rămânem oameni de caracter!”
Respect și încredere
Dl prof. Florin Iștoc a mulțumit doamnei viceprimar pentru sfaturi și pentru tot sprijinul pe care îl acordă școlii, înmânându-i un buchet de flori. A mulțumit administrației locale pentru finanțarea proiectelor, iar elevilor pentru implicare. Domnia sa a stăruit apoi asupra a doi termeni: respect și încredere, pornind chiar de la J.J. Rousseau, de la „Teoria contractului social” și ajungând la relația ales-alegător (respectul pentru oameni, pentru cei care te-au votat).
La rândul său, doamna profesor Ramona Iștoc s-a referit la noul proiect finanțat de Primăria Oradea, care promovează un comportament ecologic responsabil, atât în școală, cât și în comunitate, cu accent pe participarea voluntară a elevilor în cadrul  activităților extracurriculare de protecție a mediului.
Agenda activităților cuprinde o gamă bogată și variată de acțiuni: concursuri și dezbateri pe teme ecologice, colectare de hârtie și peturi, acțiuni de ecologizare și realizarea unor produse finale tipărite, pliante, broșuri și ghid de ecologie...
„În anul energiei sustenabile (2012), dorim să dovedim implicare responsabilă în problemele de protecție a mediului, în promovarea unui mediu mai curat și mai sănătos”, a concluzionat doamna profesor Ramona Iștoc.
În mod cu totul surprinzător, doi liceeni (Marcu și Mădălina, din a XI-a) ne-au demonstrat cum se compactează flacoanele cu ajutorul unui aparat special...
După prezentarea clădirii primăriei de către doamna consilier Claudia Ardelean și răspunsurile date liceenilor de către doamna viceprimar Cherecheș Florica, elevii au pornit să viziteze Centrul de relații cu publicul și Turnul primăriei, de față fiind și Anca Sas, consilier al dlui primar Ilie Bolojan. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze,accesați Galeria foto: „Îmbunătățirea condițiilor de mediu...” – un nou proiect al liceenilor de la „Emanuel”, finanțat de Primăria Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 20:11:40 Ora de vară a Europei de Est