Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ne-am întrecut pe noi înșine

La Școala „Nicolae Bălcescu”, clasa a II-a B

Ne-am întrecut pe noi înșine

Pe doamna învățătoare profesor Maria Bughiu de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea o cunosc de pe când se pregătea să devină dascăl, ca elevă a Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan”.

Domnia sa face parte din categoria celor care tac și fac, în liniște, departe de lumea dezlănțuită și hrăpăreață, de valul care se tulbură când se lovește de mal. Dar văzând „moda” cu publicarea rezultatelor, a reflectat și a considerat să o facă pentru copii, pentru că ei sunt „vinovații” fără vină, ei sunt făuritorii propriei lor istorii, or palmaresul lor nu e deloc de neglijat.
Așadar, iată rezultatele obținute la concursurile școlare de către elevii clasei a II-a B în anul școlar 2011 – 2012, participând la nu mai puțin de zece concursuri: Evaluarea în educație – Limba română, Evaluarea în educație – Matematică, Cangurașul matematician, Poveștile Cangurului, Fii InteligenT... la Matematică, comunicare.ortografie.ro, Cu Europa... la joacă – Euroșcolarul, Cu Europa... la joacă – Micul Creștin, Media Kinder, concursul interdisciplinar EuroJunior.
Concursul Evaluarea în educație se desfășoară la nivel național, în patru etape. Punctajul total obținut în primele trei etape (minim 260 puncte) le asigură elevilor participarea în etapa a IV-a, competițională.
La concursul Evaluarea în educație – Limba română și Matematică, la primele trei etape, elevii clasei a II-a B au obținut 10 medalii de aur, o medalie de argint și două medalii de bronz:
Medalii de aur: Cefan Andrada 100 puncte, la Limba română, etapa I, etapa a II-a; Indrieș Diana 100 p., Limba română, etapa I; Neagu Georgiana 100 p., Limba română, etapa a III-a; Sebeșan Claus 100 p. Limba română, etapa I; Silaghi Maria 100 p. Limba română, etapa I; Somma Lavinia 100 p., Limba română, etapa I, etapa a II-a; Stoean Alexandra 100 p., Limba română, etapa I; Oros Cristian 100 p. Matematică, etapa a II-a
Medalie de argint: Sebeșan Claus 99 p., Matematică, etapa a II-a
Medalii de bronz: Mândru Iulia 98 p., Limba română, etapa I.; Neagu Georgiana 98 p., Limba română, etapa I
În urma punctajelor obținute la cele trei etape, la etapa a IV-a competițională (17 iunie 2012, la Limba română, 23 iunie – Matematică), s-au calificat următorii elevi:
La Limba română: Sebeșan Claus – 292 puncte, Silaghi Maria – 290 p., Somma Lavinia – 290 p., Cefan Andrada – 289 p., Neagu Georgiana – 288 p., Stoean Alexandra – 287 p., Chirilă Briana – 275 p., Indrieș Diana – 268 puncte
 La Matematică: Sebeșan Claus – 282 puncte, Chirilă Briana – 275 p., Silaghi Maria – 275 p., Oros Cristian – 273 p., Murvai Milan – 261 puncte.
La concursul Cangurașul matematician,  elevii sunt notați cu calificative (excelent: 20-24 puncte, foarte bine: 15-19 puncte, bine: 10-14 puncte). Pentru calificativul excelent se acordă premiul I, pentru calificativul foarte bine, premiul II, iar pentru calificativul bine, premiul III.
Din cei 17 participanți, 15 au fost câștigători. Rezultatele sunt:
 Calificativul excelent (premiul I): Sebeșan Claus – 24 puncte, Stoica David – 23 p., Silaghi Maria – 22 p., Indrieș Diana – 21 p., Murvai Milai – 21 p., Oros Cristian – 21 p., Stoean Alexandra – 21 p., Cefan Andrada – 20 p., Mândru Iulia – 20 p., Somma Lavinia – 20 puncte
Calificativul foarte bine (premiul II): Chirilă Briana – 19 puncte, Csora Andreea – 19 p., Neagu Georgiana – 18 p., Ursaciuc Theea – 18 p., Usca George – 16 puncte.
La concursul Poveștile Cangurului au participat șapte elevi. Toți au obținut calificativul excelent, premiul I. Aceștia sunt: Chirilă Briana – 24 puncte, Sebeșan Claus – 24 p., Neagu Georgiana – 23 p., Oros Cristian – 23 p., Silaghi Maria – 22 p., Stoica David – 21 p., Somma Lavinia – 20 puncte.
La concursul Fii InteligenT... la Matematică, premiile se acordă după următoarele punctaje:
premiul I – 9,8 - 10 puncte, premiul II – 9,5 - 9,79 p., premiul III – 9 - 9,49 p., mențiune –8,50 - 8,99 puncte. Dintre cei nouă elevi, selectați la etapa pe școală, au câștigat la etapa națională cinci elevi:
premiul I: Neagu Georgiana, Sebeșan Claus, Stoica David, fiecare cu câte 10 puncte
premiul II: Chirilă Briana – 9,6 puncte și Oros Cristian – 9,5 puncte.
La concursul național comunicare.ortografie.ro, rezultatele sunt:
premiul II: Chirilă Briana – 9,6 puncte
premiul III: Neagu Georgiana – 9,3 puncte, Indrieș Diana – 9,1 p., Somma Lavinia – 9 puncte
mențiune: Sebeșan Claus – 8,7 puncte, Oros Cristian – 8,6 puncte.
La concursurile Cu Europa... la joacă – Euroșcolarul și Cu Europa... la joacă – Micul creștin, fiecărui subiect i s-a acordat un anumit punctaj, de la două la șapte puncte. Proba de baraj a fost notată cu 10 puncte. Punctajul maxim acordat pentru premiul I este 100 puncte. Greșind doar rezolvarea unui singur subiect, elevul risca să piardă șapte puncte, dacă subiectul era notat cu acest punctaj.
Rezultatele obținute la concursul Euroșcolarul au fost: un premiu special, șase premii II, șase premii III și patru mențiuni.
 La concursul Micul creștin, cu subiecte din  toate ariile curriculare, au participat nouă elevi, toți premiați: un premiu I, șase premii II, două premii III.
Concursul Media Kinder se desfășoară pe echipe, compuse din câte trei elevi. Pot participa toți elevii clasei. La acest concurs sunt premiate echipele care realizează 100 puncte.
Echipa formată din elevii Neagu Georgiana, Sebeșan Claus, Silaghi Maria a obținut 96 puncte.
Concursurile au prilejuit evaluarea elevilor și în alt mod decât cel realizat la clasă. Elevii clasei a II-a B au căpătat încredere în propriile capacități, putând spune: Vreau, pot, știu mai mult! (Maria Bughiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ne-am întrecut pe noi înșine.

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 17:12:15 Ora de vară a Europei de Est