Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

39 de candidați au luat 42 de note maxime la Evaluarea națională

În opt școli orădene

39 de candidați au luat 42 de note maxime la Evaluarea națională

Astăzi (vineri, 29 iunie 2012), după ora 14.00, am făcut un raid pe la șapte școli orădene să „vânăm” candidații care au obținut note maxime la Evaluarea națională.

La Școala „Dacia” (104 candidați), C. N. „Emanuil Gojdu” (63), „Oltea Doamna” (99), C.N. „Iosif Vulcan” (92), C.N. „M. Eminescu” (32), Școala nr. 11 (126) și Școala nr. 16 (101 candidați), 35 de candidați au obținut 37 de note maxime (la română și matematică; la limba maternă nu am verificat, ne cerem scuze!); doi candidați au încheiat evaluarea cu media generală 10.00 (10 la română și 10 la matematică). Este vorba despre Alexandra Elena Haragoș de la Școala  „Dacia” și Andreea Cristina Spoială de la Școala „Oltea Doamna”.
La Școala cu clasele I-VIII „Dacia”, la română și matematică, s-au obținut 15 note maxime: trei la română – Cîmpan Ioana, Haragoș Alexandra Elena și Ungur Maria; 12 la matematică – Balaj Victor, Bar Bianca Larisa, Cireap Dragoș Gabriel, Florea Lorena Carina, Franțiu Mihai Andrei, Haragoș Alexandra Elena, Ionuț Andreea, Iova Rareș Ionuț, Luca Adina, Pantea Nadina, Pere Carina Rebeca și Prada Alexa Florina.
La Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, s-au înregistrat 10 note maxime: trei la română – Borșa Iu(n)ia Maria, Costa Naomi Larisa și Mercea Alexandru; șapte la mate – Almășan Anton David, Durdeu Denisa Mihaela, Oprea Claudia Anamaria, Pința Titus Octavian, Sas Ciprian Rareș, Simon Teodora și Verdeș Lavinia Ioana.
La Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna”, patru candidați au obținut cinci note maxime: Spoială Andreea Cristina - la română; Buciuman Mădălina Octavia, Gheorghe Bogdan, Onița Horia Șerban și Spoială Andreea Cristina – la matematică.
La Colegiul Național „Iosif Vulcan”, trei candidați au obținut trei note maxime, toți la matematică – Gheran Alexandra, Maior Georgiana Alexandra și Mintaș George Victor.
La Școala cu clasele I-VIII nr. 11, s-au înregistrat două note maxime: Ujupan Adina Cristina – la română și Tuduce Iulia – la mate.
La Colegiul Național „Mihai Eminescu”, am consemnat un 10 la matematică, obținut de Jurca Eduard.
La Școala cu clasele I-VIII nr. 16, tot o notă maximă: Sarca Andreea Georgiana – la matematică.
La polul opus ne-au întristat notele de 1.00, 1.50, 1.60... Se pare că unii dintre aceștia ba sunt copii cu CES, ba sunt copii veniți din alte țări (din China, spre exemplu...), dar nu numai...
Încă patru candidați și cinci note maxime!
Cu concursul doamnei profesor Ramona Iștoc, aveam să aflăm că și în centrul de examen organizat la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” s-au înregistrat cinci note maxime, obținute de: Morar Maximilian (cu două note maxime și media 10), Panea Andreea - 10 la limba română, Bulc Bianca 10 la matematică și Crețu Alexandra 10 la română, după contestații.
Vă mulțumim, doamnă profesor Ramona Iștoc! (Ovidiu DAN) 

Trimite email
miercuri, 8 mai 2024, 10:33:05 Ora de vară a Europei de Est