Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară

Marți, la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea

Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară

Potrivit programului anunțat de directorul general CG&GC Hitech Solutions SRL, dna ec. Adina Nicoleta Rada, marți, 10 iulie 2012, profesorii care au participat la Re-creația de vară au avut parte de o zi specială - Microsoft.

Specialiștii de la Microsoft România au prezentat avantajele unora dintre cele mai populare programe și aplicații utilizate și în mediul educațional, precum: SkyDrive, Microsoft®  Mathematics 4.0, Security Essentials, Microsoft® Academic Search, Math Worksheet Generator, Interactive Classroom sau Windows Live™ Movie Maker 2011...
În calitate de gazdă, directorul Școlii „Avram Iancu”, dna prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, a salutat participanții la curs și specialiștii IT, după care a invitat-o pe doamna economist Adina Nicoleta Rada, director general CG&GC Oradea, cea care se face „vinovată” de prezența specialiștilor IT la „Re-creația de vară” să prezinte agenda zilei și specialiștii care vor avea intervenții în cadrul cursului. Pentru început, directorul general, dna economist Adina Nicoleta Rada, împreună cu Andrei Dascălu (Account Manager) ne-au prezentat cartea de vizită, un scurt istoric și câteva dintre cele mai importante proiecte ale CG&GC Hitech Solutions, referindu-se și la roadele colaborării cu HP, Microsoft și Intel.
Soluția pentru educație Windows MultiPoint Server 2011
Victor Chiriță, Microsoft Account Technology Specialist, a prezentat profesorilor soluția pentru educație Windows MultiPoint Server 2011, atât componentele hardware, deci dispozitivele, cât și aplicația creată de Microsoft. S-au făcut demonstrații practice pentru profesori, ca să înțeleagă mai bine cum se poate lucra cu elevii, „ce facilități de control și de interacțiune au profesorii, cum pot partaja și cum pot lucra colaborativ în cadrul unei ore de lucru”.
Aplicația Learning Suite
De asemenea, au fost prezentate și resursele educaționale puse la dispoziție profesorilor, resurse cuprinse în aplicația Learning Suite și modul în care profesorii pot descărca această suită de pe rețeaua pil-network a Microsoft. Partea aceasta a fost prezentată de dna Diana Gligor, Manager Programe Educaționale de la Fundația Eos Timișoara, parteneri de training ai Microsoft și ai Ministerului Educației.
Doamna Diana Gligor a prezentat profesorilor o serie de resurse educaționale pentru cadrele didactice. „Resurse care pot fi descărcate de pe rețeaua profesorilor inovativi pil-network, rețea care oferă cadrelor didactice posibilitatea de descărcare a unor activități de învățare, pe lângă aceste resurse gratuite și descărcarea unor activități de învățare pentru diferite discipline, proiectate de cadre didactice din alte țări ale lumii. Dar, în același timp, dă posibilitatea cadrelor didactice din România să-și încarce o activitate de învățare de succes. Din momentul în care se loghează la această rețea, pot să-și construiască profilul lor, ca și cadru didactic, dar, în același timp, pot să creeze și profilul unității de învățământ din care fac parte”, a ținut să sublinieze doamna Diana Gligor.       
Aplicație în laboratorul MultiPoint
În partea a II-a s-a făcut o pregătire pentru zilele următoare cu profesorii care vor dori până la sfârșitul săptămânii să lucreze cu elevii o aplicație sau un conținut educațional într-un astfel de laborator MultiPoint. Ei au exersat practic funcționalitățile aplicației pe infrastructura pusă la dispoziție de HP, Microsoft și partenerul local CG&GC Oradea.
În rețea au fost legate opt posturi de lucru (un post de lucru înseamnă un monitor, tastatură, mouse, plus un dispozitiv de acces sau conector) și un post pentru profesor. Astfel poate lucra un profesor cu opt elevi sau cu 16 elevi, dacă stau câte doi elevi la o masă. Postul profesorului este practic al nouălea post care este conectat direct la unitatea centrală. Posturile elevilor sunt conectate prin cele opt dispozitive de acces care permit utilizarea tastaturii, mouse-ului și monitorului ca și cum ar fi un calculator individual independent, obișnuit. „Profesorul are posibilități multiple. De exemplu, să vadă ce lucrează fiecare elev individual, îi poate face atenți pe elevi blocând sesiunile de lucru. Poate să lanseze sau să închidă o aplicație de pe stațiile elevilor, poate să limiteze accesul la internet, astfel încât ei să poată naviga doar pe anumite site-uri, dar să nu poată să intre pe jocuri. Practic, profesorul setează o listă doar cu site-urile permise. De asemenea, profesorul poate partaja documente, obiecte de lucru sau teme cu elevii pentru că există o zonă de documente publice unde fiecare elev are acces. Separat, fiecare elev are o zonă privată unde-și poate stoca informațiile sale personale, la care are acces doar el și profesorul”, a mai precizat dl Victor Chiriță.
La final de curs, specialiștii Microsoft au îndemnat gazdele, profesorii Școlii „Avram Iancu”, să se înscrie în programul „Școli inovative” pe care Microsoft îl derulează și să își demonstreze competențele ca școală inovativă pentru că au demonstrat acest fapt. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (85 de poze), accesați Galeria foto: Zi specială - Microsoft - la Re-creația de vară.

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 00:22:15 Ora de vară a Europei de Est