Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Extrase din Raportul rectorului Ioan Dzițac după trei luni de mandat

Universitatea AGORA din Oradea după legiferarea acreditării

Extrase din Raportul rectorului Ioan Dzițac după trei luni de mandat

În decembrie 2010, Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior a propus acordarea acreditării Universității Agora din Oradea. La obținerea acreditării a contribuit întreaga comunitate academică, beneficiind de un management performant și o muncă perseverentă a fondatorilor: prof. univ. dr. Mișu-Jan Manolescu - rector fondator al Universității Agora și prof. univ. dr. Adriana Manolescu - decan fondator al Facultății de Drept și Știinte Economice (FDSE).

Evenimente importante după legiferarea acreditării
Acreditarea a fost consfințită prin Legea 59 din 2012, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 222 din 3 aprilie 2012. Începând din acest moment la Universitatea Agora s-au derulat o serie de evenimente importante, pe care le enumerăm în ordine cronologică.
Alegerea rectorului și acordarea primului titlu de Doctor Honoris Causa
2 mai 2012: Rectorul Universității Agora, ales prin vot direct și secret de către comunitatea academică la 24 aprilie 2012 în persoana domnului prof. univ. dr. Ioan Dzițac, a fost confirmat prin ordin de ministru pentru mandatul 2012-2016.
9 mai 2012: Domnul acad. Florin Gheorghe Filip devine primul Doctor Honoris Causa al Universității Agora.
Workshop internațional în domeniul sistemelor suport inteligente pentru managementul crizelor
9-11 mai 2012: Universitatea Agora a organizat manifestarea științifică „Workshop on Intelligent Decision Support Systems for Crisis Management”, la care au participat peste 50 de cercetători din Chile, China, Columbia, România (Arad, Brașov, București, Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Sibiu, Timișoara), Serbia și SUA.
Alegerea prin concurs a decanului FSE și confirmarea directorului DSS
17 mai 2012: Decan al Facultății de Drept și Științe Economice (FDSE) a devenit, prin concurs, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa. Senatul a confirmat în funcția de director al Departamentului de Științe Sociale (DSS) pe doamna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu.
Examene de licență pentru promoția 2012
21 iulie 2012: Examen de licență pentru absolvenții specializării Drept (promovabilitate 100%).
28 iulie 2012: Examen de licență pentru absolvenții specializărilor Management și Contabilitate și informatică de gestiune (la ambele promovabilitatea fiind de 100%).
Admiterea 2012, în desfășurare, continuă până în 30 septembrie
31 iulie 2012: Finalizarea primei sesiuni de admitere 2012 (toate locurile fără taxă au fost ocupate, dar au mai rămas locuri cu taxă neocupate).
1 august 2012: Au mai rămas locuri cu taxă la specializările Drept, Poliție locală, Management, precum și la Contabilitate și informatică de gestiune, pentru care se organizează sesiunea a doua de admitere, pe baza mediei de la examenul de bacalaureat, în perioada 1 august - 30 septembrie.
ACCES LA SUCCES!
prof. univ. dr. Ioan Dzițac,
rector al Universității Agora
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Extrase din Raportul rectorului Ioan Dzițac după trei luni de mandat. 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 17:38:09 Ora de vară a Europei de Est